Zupa z cukinii

191. Data: 2014-10-18 06:25:46

Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-17 22:18, FEniks pisze:

> Myślę, że gdzie jak gdzie, ale na Uniwersytecie Przyrodniczym to chyba
> wiedzą, co trzymają. Alpaki są mniejsze od tej tutaj.

Zaciekawiona tymi niuansami uzupełniłam wiedzę,
http://www.zagroda-rancho.pl/alpaki.html
Na zdjęciu wielkości nie widać, bo nie ma punktów odniesienia, trza by
ustawić jedną stworę obok drugiej.
Ciekawe, czy ją strzygą, bo na razie dość zmechacona.

--
B.
Sweter z alpaki mam, z lamy nie. Najwyżej lamówkę i to nie z lamy.

192. Data: 2014-10-18 10:34:57

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Jedną lame pamiętam z Połoniny Wetlińskiej. Mieli tam też osła, nazywał
> się Hermaszewski. Urodził się w dniu, w którym jednego naszego w kosmos
> wysłali, a ten osioł został na pamiątkę (choć nie wieczną).

Nie szkodzi, że nie wieczną. Osłów ci u nas dostatek. Ciekawe, czy Lasy
Państwowe to odnotowują.
***********************
Stadnina (?) osłów jest na Wiejskiej i okolicach... Ciekawe, czy na salami
by się nadały...
pozdr
Stefan

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

193. Data: 2014-10-18 11:08:07

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-17 22:18, FEniks pisze:
> Alpaki są mniejsze od tej tutaj.

Może ona ma jak ta krowa:
http://newsglobal.us/news/worlds-tallest-cow-is-a-64
-pet-in-illinois
--
B.

194. Data: 2014-10-18 11:28:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Oct 2014 10:34:57 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> ***********************
> Stadnina (?) osłów jest na Wiejskiej i okolicach... Ciekawe, czy na salami

Za stare. Oślina na salami musi być młoda i jędrna - i nie przepita.

195. Data: 2014-10-18 15:21:43

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> [...]
> czy też inny instrument duszny. I o wyobraźnię, czasem zwaną empatią,
> wobec futrzaków, przetworzoną przez ludzkie postrzeganie.
> Tak, czy siak, dziczyzny nie jadam, a stajenkowizny mało i z coraz
> większymi oporami.
> Dziwna sprawa, że to bardziej dotyczy domu, gdzieś tam na dalszych
> wojażach mam mniejsze opory przed kababi, czy szaszłykiem. Czyżby
> dlatego, że jestem bardziej głodna po intensywnym całodziennym bieganiu?
> A może dlatego, że trafia na talerz już gotowe danie, a nie muszę babrać
> się w mięśniach zwierzaka osobiście i myśleć, skąd to się tu wzięło?

Może po prostu akceptacja lokalnej kultury i uszanowanie zwyczajów
miejscowych? Gdy przybywa się w gości, to nie jest dobrze zamącać
porządek manifestując swoje fanaberye. I nie chodzi tylko o ludzi,
którzy nie muszą rozumieć dlaczego ktoś wzbrania się przed zjedzeniem
foki, antylopy czy nawet szaszłyka jagnięcego. Genius loci też się liczy.

A co z naszą lokalną kulturą? Kiedyś było prościej, wszyscyśmy jednacy
byli, mniej w nas było miejsca na to, by każdy z osobna zastanawiał się
indywidualnie nad sarenką, świnką i krówką. Ta kultura rozpadła się --
teraz każdy musi sobie sam strugać własne wzorce i dążyć samo jeden do
harmonii. Nie oceniem czy to dobrze, czy źle. Zresztą nic nikomu po
moich sądach. Akceptuje jak jest.

Jarek

--
Akordeon w domu -- harmonia w rodzinie.

196. Data: 2014-10-18 21:08:13

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którzy nie muszą rozumieć dlaczego ktoś wzbrania się przed zjedzeniem
> foki, antylopy czy nawet szaszłyka jagnięcego. Genius loci też się liczy.

Na pewno to wszystko działa, o czym piszesz, a ponadto ciekawość. Zawsze
jestem bardzo ciekawa innych ludzi, ich zwyczajów, świąt, dnia
powszedniego, wychowywania dzieci, stosunku do starych ludzi, zwierząt,
sposobu postrzegania świata, estetyki, a więc i tego, jak mieszkają i co
jedzą. Wiem, że gdybym gdzieś została poczęstowana robakami, gałką oczną
barana, jądrami bawoła, czy kawą z kupki zwierzaka, łyknęłabym to bez
zmrużenia oka. Zresztą już bywałam w różnych domach i namiotach, do
których co poniektóre wytwornisie nie weszłyby - i bardzo cieszę się, że
mogłam tam być.

> [...]
> teraz każdy musi sobie sam strugać własne wzorce i dążyć samo jeden do
> harmonii. Nie oceniem czy to dobrze, czy źle. Zresztą nic nikomu po

U nas podobnie. We własnym domu przygotowuję to, co chcę i mogę, a u
kogoś zjadam, co dostanę pod nos. Nawet flaki, czy inne wątroby, choć na
ogół nie dostaję takich dań.
Na zaprzyjaźnionym blogu, zresztą bardzo ciekawym, w ostatnim wpisie
jest dużo o dalekowschodnich warzywach, tam zasięgałam języka o mięsnych
kulkach: http://swiatodpodszewki.blogspot.com/
A u siebie pożegnałam się z Tbilisi.
--
B.

197. Data: 2014-10-19 01:09:23

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-17 20:42, XL pisze:

> I z maku.

Z maku to na deser. Kompot.

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

198. Data: 2014-10-19 01:10:54

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-16 16:43, FEniks pisze:

> Chyba że akurat siedzi na barana, to nie sięga.

:D Wystarczy przed nocą dwa posty przeczytać w znamienitym wykonaniu i
człowiek spać na może ze śmiechu :)

199. Data: 2014-10-19 01:16:30

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Tu cichosza tam cicho
i w ogóle nic ni ma
wiosna to czy lato
jesień albo zima

:) Wspomnienie z tegorocznego przedletniego weekendu nad morzem: burza,
deszcz, stoimy z dzieciną pod drzewem, zmoczone piąty raz tego dnia, a
drogą pomyka rowerzysta, śpiewając na cały głos "...albo zachód
słońca"... i pojechał, a ja po wyjściu z szoku, dośpiewałam pod tym
drzewem "lecz pamiętaj naprawdę nie dzieje się nic..."

200. Data: 2014-10-19 01:26:00

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-17 23:09, FEniks pisze:

> Ale czy on zechce skakać jak mu zagrają?

Umarł Maciek umarł
Już leży na desce
Gdyby mu zagrali,
Podskoczyłby jeszcze.

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,
bez spiżarni i z lodówką, w której zwykle spore luzy ;)

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa