Życie

61. Data: 2017-08-06 04:28:04

Temat: Re: Życie
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 sierpnia 2017 02:16:58 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> <j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> Jest wiele dróg do "dobrego" postępowania.

jest.

> Starożytne zasady humanistyczne jak "nie rób drugiemu co Tobie niemiłe"
> nie mają związku z religią - są od religii niezależne i nie są objawem
> żadnej wiary w boga: czy to otwartej czy też ukrytej w podświadomości.

prawde mowisz. tak jest w istocie.

> Są wynikiem czysto racjonalnego myślenia: ja chcę żyć w świecie pełnym
> ludzi dobrych czy w świecie pełnym zbirów i bandziorów? No właśnie...
> Wystarczy chwila rozumowania aby dojść do podobnych wniosków.

żadnej chwili nie trzeba; to zrozumiale same przez siebie.

> Natomiast religia, wiara w to, że bóg Ci coś nakazuje, często prowadzi
> do ZŁEGO postępowania. Dobry człowiek pod wpływem wiary może
> postępować źle, gdy błędnie odczyta swoje wewnętrzne myśli jako
> słowa bożego natchnienia, i bezkrytycznie zaaplikuje je w życiu.

Bóg nic złego nie nakazuje. a ze jest Dobry, to wymaga dobroci;
inaczej zresztą nie mógłby być Bogiem:)

dobry człowiek pod żadnym wpływem nie postępuje źle, a ze ludzie
nigdy nie są przez cale życie dobrzy, a przynajmniej tacy, którzy
nie żyją w enklawach, to zdarza im się postąpić nie tak.
jednakże to tylko ich wina, a nie Boga.

poza tym nie można odczytać swoich wewnętrznych myśli,
jako boże natchnienie i bezkrytycznie je tylko z tego powodu wykonywać.
bez względu jakie przypowieści w Starym testamencie, by o tym nie świadczyły.

> Innymi słowy, bez religii, dobry człowiek będzie dobry, zły człowiek będzie
> zły - tylko ślepa wiara zaprowadzić może dobrego człowieka na złą drogę.

to tylko znaczy, ze nie był on dobry. takoż ludzie często wykorzystywali Boga
dla usprawiedliwienia swej zachłanności, zazwyczaj świadomie i z premedytacją.

pozdrawiam,
jacek

62. Data: 2017-08-06 04:50:05

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 sierpnia 2017 02:18:12 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> <j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> ??? Pismo Święte zawiera nieprawdę? Bluźnisz bracie :-)

jeśli się nie rozgranicza, co pochodzi ze słyszenia od Boga,
a co od kogoś tam, co z widzenia czy objawień, a co ze współuczestnictwa,
to nawet tak musi być.

jacek

63. Data: 2017-08-06 11:15:44

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-30 o 16:53, j...@o...pl pisze:

> weź Piotrze opanuj się i nie rzucaj kalumnii? pomówień? czy innych
> pejoratywnych określeń na ludzi, których światopoglądu nie podzielasz.

LOL :)
A jak ty traktujesz ludzi, których światopoglądu nie podzielasz? Czemu
uważasz, że niewierzący są upośledzeni i nie wiedzą co robią?
Weź się opanuj :)

> myślisz może Piotrze, ze coś, czego nie przeżyłeś, nie istnieje.
> może wiec nie istnieje prawda?
> a może jesteś zbyt mało ludzki, czy boski?

Że co? :):):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

64. Data: 2017-08-06 12:26:29

Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio wrote:
> Tylko problem, bo po śmierci może być również piekło

Piekła nie ma, bo miłosierny Bóg nie może ukarać kogoś za skończoną liczbę
grzechów nieskończonym cierpieniem.
Jest reinkarnacja, zamiast piekła jest gorsze przyszłe wcielenie.

65. Data: 2017-08-06 12:51:53

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 6 sierpnia 2017 11:15:42 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> LOL :)
> A jak ty traktujesz ludzi, których światopoglądu nie podzielasz? Czemu
> uważasz, że niewierzący są upośledzeni i nie wiedzą co robią?

Jeden na pewno.

66. Data: 2017-08-06 15:46:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> Bóg nic złego nie nakazuje. a ze jest Dobry, to wymaga dobroci;
> inaczej zresztą nie mógłby być Bogiem:)

Wiele osób uważa, że zostali natchnieni przez boga do takiej czy
innej akcji. I to jest moim zdaniem szkodliwe myślenie...

To jest albo skrót eliminujący osobiste rozważenie za i przeciw
albo tylko wymówka której czyniący zło używa aby usprawiedliwić
swoje zachowanie przez sobą samym i innymi.

> [...]
> nigdy nie są przez cale życie dobrzy, a przynajmniej tacy, którzy
> nie żyją w enklawach, to zdarza im się postąpić nie tak.

Cały czas mówię o winie ludzi. Nie zapominaj z kim rozmawiasz:
Nie mogę przecież obwiniać za coś kogoś, kogo nie ma.

> [...]
> jako boże natchnienie i bezkrytycznie je tylko z tego powodu wykonywać.
> bez względu jakie przypowieści w Starym testamencie, by o tym nie

No dokładnie! Zgadzam się. Ale wielu wiernych tak myśli że można.
Zajmij się nimi. Skup się na wiernych którzy wierzą w natchnione myśli.
Bo to oni są zagrożeniem dla świata i również Ci, którzy takie myśli
natchnione akceptują jako wytłumaczenie ludzkich akcji...

> to tylko znaczy, ze nie był on dobry. takoż ludzie często wykorzystywali
> Boga
> dla usprawiedliwienia swej zachłanności, zazwyczaj świadomie i z
> premedytacją.

No dokładnie o tym mówię. Jest jeszcze druga grupa ludzi, którzy nie widzą
zła w swoim postępowaniu, ale wciąż czynią zło myśląc że to wola boża.
Oni się uważają za dobrych ludzi, wierzących, a jednak czynią innym ludziom
zło.

67. Data: 2017-08-06 15:51:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> za daleko się posuwasz. nawet gdyby ktoś miał tak drastyczne "zachcianki",
> ale tego nie czynił ze względu na spodziewana kare, to tez należy docenić,
> choć jeśli wynika to wyłącznie ze strachu, o docenieniu przez Boga
> nie może być mowy.
> choć niepopełnienie złego czynu tez karalne być przecież nie może.

Nie mówię o karalności. Mówię o ocenie charakteru człowieka.
Oczywiście jest lepiej gdy mając takie zachcianki ktoś się powstrzymuje
od realicowania ich. Nie zmienia to jednak faktu, że taki człowiek to szuja
wredna skoro nie zachowuje się tak tylko ze strachu przed swoją karą
a nie z powodu tego, że wyrządzałby krzywdę drugiemu człowiekowi.
Doceniaj to sobie jeśli chcesz ale ja tego nie będę doceniał, nie zmuszaj
mnie.

> a ten, kto okrada, gwałci, morduje, to co? szują przecież nie jest,
> bo postępuje zgodnie ze swoją naturą.

Jest naturalnie szują.

> wiec który z nich nie zasługuje na miano człowieka?
> może obaj: i ten, kto mordował, i ten, który nic złego nie zrobił?

To jest tak, jak byś oceniał który złodziej jest szlachetniejszy...
Ten, który okrada wszystkich jak leci, który jest sprawiedliwy
i nie robi wyjątków, czy ten złodziej który nie okrada rencistek... :-)

68. Data: 2017-08-06 15:52:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> nie pójdziesz; bo jeśli nie przemówi, nie będziesz miał powodu,
> a jeśli przemówi, uwierzysz:)

Podziwiam Twoją pewność siebie... to, że Ty uwierzyłeś jak miałeś
jakieś majaki i urojenia nie znaczy że inni ludzie tak samo zrobią.

69. Data: 2017-08-06 15:53:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
ps.com...

> jeśli się nie rozgranicza, co pochodzi ze słyszenia od Boga,
> a co od kogoś tam, co z widzenia czy objawień, a co ze współuczestnictwa,
> to nawet tak musi być.

Omawialiśmy obok, że objawienia są złem.
Ze objawienia nie mogą usprawiedliwiać działania ludzi.

70. Data: 2017-08-06 15:56:28

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> jakie rozdwojenie? po prostu jeden, jedyny raz dobitnie ja odczułem.
> najprawdopodobniej dzięki łaskawości Jahwe. ale tego nie jestem pewny.

Co to znaczy? Opisz to ...

> zawsze dbałem sam o siebie, co nie znaczy, ze mi ludzie, czy Bóg nie
> pomagali.
> nie ma światów lepszych od Nieba. a wątpliwe, abym w Niebie był
> najbardziej
> przydatny.

Niebo to wymyślona bajeczka w roli marchewki.
Tak samo jak piekło to bajeczka w roli kija.
Marchewką religie zachęcają ludzi do dobra a straszą ich kijem od robienia
zła.

> pewnie Pszemku według ciebie takze wszyscy swieci
> byli przez biale myszki opętani:)

Być może... albo są w ogóle wymyśleni. Proces uznawania za świętych
w kościele katolickim jest według mnie farsą - śmiechu warte.
Zastanawiałeś się nad tym procesem bardziej szczegółowo?

> a może jest tak, ze to Ty po prostu tak mało widzisz i czujesz?

Najwyraźniej. I cieszę się z tego faktu że nie cierpię na urojenia :-)

Uchroni?
Audytorium ?
Co ona bierze?
Duchy