Re: Życie

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Życie
Date: Sun, 6 Aug 2017 08:51:16 -0500
<9...@g...com>

<j...@o...pl> wrote in message
news:9abad5c2-ddc8-45b5-9eaf-d92ff58ccd6f@googlegrou
ps.com...
> [...]
ps.com...

> za daleko się posuwasz. nawet gdyby ktoś miał tak drastyczne "zachcianki",
> ale tego nie czynił ze względu na spodziewana kare, to tez należy docenić,
> choć jeśli wynika to wyłącznie ze strachu, o docenieniu przez Boga
> nie może być mowy.
> choć niepopełnienie złego czynu tez karalne być przecież nie może.

Nie mówię o karalności. Mówię o ocenie charakteru człowieka.
Oczywiście jest lepiej gdy mając takie zachcianki ktoś się powstrzymuje
od realicowania ich. Nie zmienia to jednak faktu, że taki człowiek to szuja
wredna skoro nie zachowuje się tak tylko ze strachu przed swoją karą
a nie z powodu tego, że wyrządzałby krzywdę drugiemu człowiekowi.
Doceniaj to sobie jeśli chcesz ale ja tego nie będę doceniał, nie zmuszaj
mnie.

> a ten, kto okrada, gwałci, morduje, to co? szują przecież nie jest,
> bo postępuje zgodnie ze swoją naturą.

Jest naturalnie szują.

> wiec który z nich nie zasługuje na miano człowieka?
> może obaj: i ten, kto mordował, i ten, który nic złego nie zrobił?

To jest tak, jak byś oceniał który złodziej jest szlachetniejszy...
Ten, który okrada wszystkich jak leci, który jest sprawiedliwy
i nie robi wyjątków, czy ten złodziej który nie okrada rencistek... :-)