Re: a propos reformy (6 laki itd.)

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: a propos reformy (6 laki itd.)
Date: Wed, 24 Sep 2008 14:35:48 +0200

Użytkownik "Agnieszka"

> Idealistka się znalazła ;-)

:PPPP

> Tak proszę pani to nie będzie nigdy, ani w tym roku ani za 10 lat
> (sztandarowy przykład to reforma emerytalna, za 4 miesiące odejdą na
> emeryturę "nowi" emeryci a przez 10 lat nie udało się wymyślić jak by to
> właściwie miało działać).

Zwracam uwagę, że to utknięcie jest na poziomie leglislacji. Jak szkoła
dostanie prikaz, to zrobi, jak zawsze robiła - jedyna różnica, że będzie
miała czas zrobić to z głową i planowo.

> Za 10 lat też będą szkoły, gdzie nie będzie dywaników, stoliczków,
> piórniczków i wyżywienia. A i z podręcznikami będzie na rynku taki sam
> bajzel jak jest teraz.

Jak szkoła dostanie tzw. dotację celową, to ją wyda na dywaniki, place zabaw
i ręczniczki, bo na co innego nie będzie mogła.
Bajzel w podręcznikach się pojawi, jak wytyczne programowe zostaną
opublikowane za pięć dwunasta, obecnie na rynku jest i tak spokój.

> A sześciolatki w szkołach funkcjonują "od zawsze" i żyją. W "naszej"
> podstawówce jest ich 40 (dwie zerówki), sedesy i umywalki ich nie
> napadają, opieka jest, głodne nie chodzą. Jak na jakimś wygwizdowie tego
> nie ma to od aktu prawnego się nie pojawi. Chęci trzeba. Chęci do
> budowania a nie torpedowania.

Ile masz klas na poziomie 1, 2, 3?
Mają plac zabaw, czy muszą się obyć smakiem?
Wierzę, że w danej konkretnej szkole się udało. Choć chciałabym wiedzieć ile
czasu mieli na przygotowanie się do tego, jakie kwoty pochłonęło
przystosowanie i czy doszkalano panie z NZ. Widziałam jak ścieśnia się nasza
placówka, żeby pomieścić najpierw dwie, wreszcie 4 zerówki. Praca na dwie
zmiany, jedna sala dla dwóch grup a i tak w ciągu 3 lat nie objęto
wszystkich zerówkowiczów z rejonu, reszta (prawie połowa) była w
przedszkolach. U nas nie ma placu zabaw do dziś, sa pilniejsze wydatki.
Wyobraź sobie teraz gminę, gdzie zdecydowano swego czasu zerówkowiczów
trzymać w przedszkolu a szkoła ma się nagle powiększyć o miejsce dla
dodatkowych grup. Siup, i już - bo na razie NIKT nie wie, czy ta reforma w
ogóle wejdzie. Jeszcze niedawno była mowa o 2 rocznikach, teraz 3 a debata
sejmowa dopiero przed nami. Pewnie się dowiemy jak z mundurkami - 25
sierpnia i w 6 dni wszystko zrobimy.
Naprawdę zrobimy, będzie biednie, ciasno, prowizorycznie i na pół gwizdka,
ale będzie. :-/

EwaSzy