Re: antykoncepcja

Data: 2005-03-01 15:32:18
Temat: Re: antykoncepcja
Od: "Aska" <a...@o...pl>

>    Poza tym też mam 18 lat i tez zaczynam brać pigułki. Moje to Regulon i
> słyszałam o nich wiele dobrego. Mój ginekolog poleca je młodym dziewczynom.
> Są jednoskładnikowe i mają niedużą zawartość hormonów

Akurat Regulon to pigułki dwuskladnikowe ( a nie jedno ).Poza tym w Polsce
dostępna jest tylko jedna pigułka jednoskladnikowa Cerazette ), chyba ze
chodziło ci o jedno, dwu i trójfazowość pigułek, bądź II, III, IV
generację;) a potrafisz wymienić tą dawkę hormonów ;)??Wyjasnij czyzm rózni
sie II generacja od III bądź IV??

> Podobno to dla Nas
> najlepsza sprawa, bo nastolatki i dwudziestokilkuletnie kobiety najlepiej
> tolerują pigułki z niedużą zawartością hormonów.

Regulon z tego co pamiętam zawiera 0,03 etynoestradiolu a to taka srednia
dawka, najmnieniej maja te z 0,02 etynoestradiolu i w POlsce są to Logest,
Harmonet, Mercilon. Nastolatkom w sumie dopoki nie do konca nie ukształtował
sie uklad hormonalny to na dobra sprawe zadnych hormonów nie powinno się
przepisywać ;)mozna wiecej namieszac niz dobrego zrobic.

POza tym nie ma pigułki odpowiedniej dla nastolatek sa tylko dobrze dobrane
bądź źle, jedna kobieta bedzie je dobrze tolerować druga bedzie czuć się na
nich fatalnie , ale to lekarz decyduje na podstawie wywiadu , badań , chorób w
rodzinie itd czy sa przeciwskazania czy nie do zastosowania takiej
antykoncepcji

>pytałam o nie w przeróżnych miejscach. W aptece, na forach,

jezeli na forach typu interia, gazeta pl i innych temu podobnych itd to ta
twoja wiedza moze byc hmm....nie doknca dobra , zwłaszcza ze czytając niekt
wypowiedzi to wlos na glowie się jezy ;)

> nawet tutaj.. Uwierz, że nie zdecydowała bym się na nie, gdybym nie była
> conajmniej w 90% pewna :)

co to znaczy na 90% pewna??/

doradzam poczytać na temat skutków ubocznych pigulek antykoncepcyjnych,
zapoznać się z ulotką, poczytać fachowe ksiązki czy artykuly kt o tym piszą a
nie opierać swoją wiedzę na forach

a jesli ktos je bierze bo cera ma sie poprawić ( w sumie od problemów
tradzikowych jest Diane-35 ) Po innych pigulkach moze się pogorszyć , moze się
polepszyć zalezy jak organizm na nie zareaguje ;)Poza tym nie rozumiem tej
manii nastolatek w stylu wezmę pigulki bede miala lepsza cere, wezme pigulki
to mi cycki urosną etc

jezeli juz mylisz pigulkę dwuskladnikową z jednoskladnikową to tak naprawdę
mało wiesz na temat pigulek

A to ze ktos ci na forum pisze ze je bierze i chwali to sprawa indywidualna
jednej pani x pasują drugiej pani y moga nie pasować w ogóle i opiranie swojej
wiedzy tylko na tym - no cóż twoja sprawa i twoje zdrowie ;)

pozdrawiam

Aska