Re: antysemityzm

Data: 2009-10-31 12:29:44
Temat: Re: antysemityzm
Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

W Usenecie Chiron <e...@o...eu> tak oto plecie:

> Nie oceniam tego w ten sposób. To tak, jak bym wszedł do domu, gdzie nie
> ma mężczyzn: to widać, słychać i czuć:-). Jeśli chodzi o tę stronę- ok,
> może i wizualnie można ją było dopracować- pewno tak. Jednak- nie o to
> w tym wszystkim idzie. Chodzi o klimat, atmosferę- wszystko to, co ze
> sobą niesie.

A mnie się wydawało, że to właśnie kobietom będzie bardziej zależało na
wizualnej atrakcyjności (w tym wypadku strony). Ale czego się spodziewać,
kiedy większość dziewcząt dorasta w taki przykładowo sposób:
http://chii10.blog.onet.pl/

> Dlatego to tłumaczę, bo wiem, że są mężczyźni, którzy doskonale potrafią
> się zaopiekować noworodkiem podczas gdy ich żona odreagowuje poród na
> impreazach. Ona- ma 2 fakultety, on ledwo licencjat (bo musiał się zająć
> domem). Jednak to nie jest typowa kobieta-
> nawet_jak_ich_wkrótce_w_skutek_różnych_czynników_będ
zie_większość.

To nie ma nic wspólnego z wykształceniem, pochodzeniem czy kolorem
ulubionych butów. To, co podałeś, jest stereotypowym myśleniem przeciętnego
faceta na temat macierzyństwa. A to wcale nie jest tak, że kobieta jest od
poczęcia zaprogramowana na rozumienie potrzeb wyrażanych przez nieme
dziecko. Też się tego uczy, obserwując, próbując (właśnie tak jak to
opisałeś wcześniej), szukając rozwiązania. Może udaje się jej to dzięki
temu, że jest bardziej uważna. A może lepiej udaje się jej dopasować,
utrafić w zaistniała potrzebę. jak Młode były na etapie gadania w sobie
tylko znanym języku - zgadywałam, ale przebywając w jego pobliżu i słysząc
wielokrotnie ten bełkot, jakieś zasady w tymże bełkocie panujące zrozumiałam
i mogłam się chwalić, że potrafię dogadać się z Młodym.
Ciągoty do zaopiekowywania się całym światem bym w to nie wplątywała.

> Czegoś się boisz? Ty te swoje cechy kobiece IMO maskujesz intelektem-
> tak, jak byś się ich wstydziła. Z drugiej strony nie cenisz swojego
> intelektu- a nawet może go nie zauważasz. Tak Cię odbieram.

Dziękuję za komplementy.

> Bardziej mi może chodziło o coś, co niektórzy psychologowie określają
> jako "Płeć umysłu". W moim odbiorze medea ma silnie rozbudowaną swoją
> animę, zaopiekowaną. Animus, któy w niej mieszka- gdzieś tam głęboko
> się skrył.

Medea ma bardzo mądrego i silnego Animusa.

Qra