Re: artyku? o ergonomi kleczników

Data: 2007-02-24 11:47:57
Temat: Re: artyku? o ergonomi kleczników
Od: "la-la" <d...@y...ie>

On Feb 23, 8:50 pm, AW <s...@p...onet.pl> wrote:
> la-la wrote:
>
> Witam.
>
> Hmmm tylu głupot w jednym poście to już dawno nie widziałem!
Porownaj swoj post to zobaczysz.

> Za to Ty, wiesz to z całą pewnością, tak?
> Ciekawe skąd? Może podzielisz się z nami tą wiedzą.

Z katalogow firm chinskich, z chinskiego ebaya, ze stron www chinskich
hurtowni.

> Skąd taki wniosek, że tworzywa sztuczne i metalowe rurki są niezdrowe?

Tworzywa sztuczne sa niezdrowe poniewaz wydzielaja substancje
kancerogenne.
W kontakcie z golym cialem moga uczulac, sa produktami
nieekologicznymi.

> Niezdrowo to jest dostać "gazrurką" w głowę.
Dostales ?

> Zgodnie z twoim tokiem rozumowania (?) strzykawki jednorazowe stanowią
> śmiertelne zagrożenia dla naszego zdrowia, tak?

To twoja teza.
W wielu krajach zywnosc pakuje sie w papier, aby uniknac kontaktu z
folia, plastikiem, ktory emituje i przenika do zywnosci.
W lutym byl nawet o tym program w telewizji, aby unikac plynow w
plastikowych butelkach, napojow w puszkach metalowych i unikac
wylizywania puszek po spozyciu np. sardynek, szprotek w oleju itd.\

W instytutach frmacji znajdziesz publikacje o wielkosci tej emisji,
przekazywanej do produktow zywnosciowych,
takze na necie. Jaki tworzywo i ile emituje w kontakcie z jakim
produktem zywnosciowym.

> Kolejna bzdura. W pracy siedzę czasami na krześle zawieszonym na tzw.
> teleskopie i nic się nie chybocze na boki. Wszystko jest kwestią jakości
> owego teleskopu, a tego nie da się stwierdzić na podstawie takiego
> zdjęcia jak na wspomnianej stronie.

Siedzialem na wielu i testowalem w sklepach i wszystkie sie chybocza,
bo taka jest konstrukcja.
Rolki, kolka z tworzyw sztucznych uginaja sie podczas siedzenia, a
mocowanie teleskopu jest na malej powierzchni.
Porownaj to z krzeslami drewnianymi z Ikei czy Jasiennicy.
Podparcie w 4 punktach, gdy nogi z twardego drewna, stabilne, stabilna
konstrukcja.

> No skoro tak to po jaką cholerę kupowałeś ten klęcznik w hipermarkecie?

Kupilem z ciekawosci i teraz sobie stoi, gdy odpadly 2 kolka.
Dokupilem nowe kolka i zobaczylem konstrukcje z rurek
i niestety te kolka musza odpadac, przy wiekszym ciezarze osoby
siedzacej, bo po zamocowaniu dziala na nie duza sila (na przod) a
tylne sa odciazone.
W fotelach obrotowych mam ich 5 i sa rownomiernie obciazone.

> I teraz psioczysz na Chińczyków.

To twoje slowa.
Chinczycy produkuja meble klasy luksusowej, z rzadkich gatunkow
drewna, w cenach idacych w tysiace dolarow,
cale luksusowe sypialnie sprzedawane w Stanach w najlepszych salonach,
ale tez produkuja radia za 2 zl.
To wybor importera, co zamowi i czym bedzie handlowal.
Chinczyk produkuje telewizory po 100 zl i po 1000 $.
Twoj wybor jakie zamowisz i jaka jakoscia chcesz handlowac.
Kabiny prysznicowe z sauna koztowaly w Kalifornii 10-15 tys $ jeszcze
kilka lat temu,
dzisiaj sa produkowane w Malezji z akrylu ponizej 1000 $.

> W ogóle jak osobie z tak rozległą wiedzą na temat ergonomii,
> toksykologii i chemii, przyszło do głowy kupować tani klęcznik z
> hipermarketu???

Ergonomia przemyslowa dotyczy producenta i inspekcje pracy.
Dla moich prywatnych celow mam prywatna ocene produktu
i jak mi odpadaja kolka po 2 dniach uzytkowania, to stwierdzam ze to
bubel.
Jezeli klecznik za 130 zl z hiprmarketu jst tandetny, to calkiem
mozliwe ze ten za 300 zl bedzie doskonalszy,
ale nie zamierzam przeprowadzac kolejnych testow.
jezeli rurki podstawy sa tak cienkie, ze sie uginaja w miejscach
mocowania kolek, a kolka z plastiku, pod naciskiem pekaja, to wada
jest materialowa.
Mocniejsze rurki , o grubszych sciankach, kolka metalowe, zamiast
plastikowych , pewnie rozwiaza problem.

> AW

A jezeli jestes importerem , handlarzem i sprzedajesz te stolki, to
sam znasz ich wady i przyznasz, ze nie ma sensu handlowac wadliwym
produktem bo potem je trzeba wymienic w ramach gwarancji i na koszt
sprzedawcy, importera, a to sie przeniec nikomu nie oplaca.

A co do bujania sie foteli teleskopoych na boki, do przodu, to taka
jest ich budowa, konstrukcja, mocowanie
i osobiscie bym wolal fotel podpaerty na 4 nogach, bez tej wahliwosci,
hybotania sie na boki.
Moze komus to odpowiadac, ta niestabilnosc, ale mnie osobiscie
przeszkadza.
Nieraz sprawdzalem wszystkie hotele w marketach, salonach i taka jest
ich wlasciwosc.
Mam przedwojenny fotel dyrektorski, gabinetowy, z debu, tapierowany.
Duzy, wygodny.
Mialem go wyrzucic, bo myslalem ze te nowocesne go zastapia, ale
tamten wazy 30 kg, jest masywny, bardzo stabilny, nic sie nie chybocze
na boki, czy do przodu.
Nie ma kolek, bo pewnie by musialy byc metalowe, jak od kanap do
spania, ale wieksze, aby nie wginaly parkietu.
I calkiem mozliwe ze dam tapicerowi go do przerobienia, aby zamocowal
wieksze kolka, o duzej wytrzymalosci
moze gumowe, aby nie brudzily podlogi.
Ale takie porownanie moge zrobic teraz, gdy mam rozne fotele do
wyboru.
Niemniej dla dziecka byl takiego teleskopowego fotela nigdy nie kupil,
gdyz jest niestabilny i nie stabilizuje kregoslupa.
A co do twojego pytania o tworzywa sztuczne, to sam porownaj jak sie
spi na kanapie ze skaju, a na kanapie z materacem z trawy morskiej.
Podobnie z siedzeniem godzinami na ceracie, a na oddychajacym
siedzisku tego starego fotela.
Jak sie spocisz na plastiku to sie zaparzysz i mozesz miec czerwone
odlezyny.
Dlatego Ikea ma taka popularnosc, gdyz oparla swoje produkty na
ekologii i naturalnych produktach.

Ale pamietaj, jestes dorosly i niczego ci nie polecam, ani nie
sugeruje, bo moze byc i tak, ze preferujesz plastiki i chyboczace sie
fotele i dla ciebie sa to najlepsze rozwiazania.