Re: /bardzo długie/ rozpad rodziny- jednak??

Data: 2003-01-28 11:16:46
Temat: Re: /bardzo długie/ rozpad rodziny- jednak??
Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl>

rafal wrote:

> No to siup :
> - opiekunka 700 zł (9 godzin) resztę czasu razem zajmujemy się dziećmi
> (ok, żona trochę więcej) - to już ćwiczyliśmy
> - sprzątaczka ? tak się dziwnie składa że sprzątamy razem 50/50, mnie
> niekt za to nie płaci
Jasne, jak Cie nie ma to nie widzisz ile w tym czasie "drobiazgów" musi
posprzatac żona
> - kucharka ? żona gotuje 3 razy w miesiącu (dla mnie, dzieciom częsciej,
> jak podrosną to może zapłacą)
Aaaaaa, rozumiem, to sa TYLKO jej dzieci, twoje nie, więc to jej
obowiązek karmić je. Dolicz zatem opłąty za stolówkę dla dzieci.
Podpowiem, że w szole wychodzi po ok.50zł od dziecka za same obiady.
Sniadania sa po 80gr dziennie. Dolicz sobie jeszcze podwieczorki i
kolacje.

> PODSUMOWUJĄC - mojej żony nie da się sprowadzić do roli
> sprzątaczki/kucharki/opiekunki/sexydoll. Takie podejśie z punktu
> finansowego jest nieopłacalne, a jak weźmiemy pod uwagę awantury, humory
> itp. to wychodzi na to że tak naprawdę najlepiej być samemu.

Jasne, ty jestes swięty, wygadać się nie potrzebujesz....itd.

> nie my, tylko ja bo tylko ja zarabiam, i tak właśnie sie teraz dzieje -
> to czego nie wydamy jest na moim koncie, a żona będzie miała prawo do
> niego cokolwiek mi się stanie.

Ale czy to ty robisz wszystkie zakupy "do domu" ?
To wasze wspólne gospodarstwo domowe.

> chyba nie zrozumiałaś do końca mojego mejla, ale nie ta jego część była
> najważniejsza więc nieważne ....
> podkreślę raz jeszcze, jak żonie nie wystarcza to przychodzi do mnie i
> daję jej więcej, jestem jedynie pewnym utrudnieniem na drodze do
> "głupich wydatków" wykraczających poza kieszonkowe żony (na co żona
> wydaje swoją działkę nie obchodzi mnie, jak chce więcej - już się pytam)

A jesli będzie przychodzic co miesiąc bo pomimo "braku inflacji"
podrożały podstawowe artykuły żywnosciowe i dzieci zaczęły wiecej jesć
to zwiekszysz jej kieszonkowe ?
Wiesz, u nas pomimo,że lwią częsć dochodów produkuje mąż, ja dokonuję
wszelkich zakupów. Gdy wydaje mi sie, że zgubiłam gdzies pieniąde, bo
wyszło więcej niż moim zdaniem powinno, przez miesiąc zapisuję każde
wydane 20gr.
I okazuje sie, że niczego nie zgubiłam, nakupiłam tyle samo co dajmy na
to rok temu (mam stare noyesy), tylko pocichutku ceny poszły sobie w
górę i w dodatku dzieci podrosły i ubrania w większych rozmiarach sa po
prostu droższe. Rozmawiamy i analizujemy to razem z mężem, decudujemy
wspólnie o większosci zakupów. Może nie zawsze do końca o wszystkich
szczegółach, bo mąż ma do mnie zaufanie i wie, że jesli postanawiamy
kupić dziecku nową kurtkę bo wyrosło, to nie kupię najdroższej, tylko
taką, która będzie w sensownej cenie, ale warunek, będzie spełniac
wszystkie wymagane przez nas własciwosci.
Katarzyna