chleb (Joli L-L)

1. Data: 2001-09-13 06:07:54

Temat: chleb (Joli L-L)
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Upieklam wczoraj w koncu chleb, do ktorego przymierzalam sie juz od bardzo
dawna. Przepis podawala dosc dawno Jola L-L. Wyszedl bardzo fajnie, jest
mieciutki i bardzo puszysty (ha ha ja tez taka wkrotce bede bo nie moge
powstrzymac sie od skubniecia "jeszcze tylko kawaleczka").

W kazdym razie jesli ktos chce sprobowac - polecam ten przepis:
1 kg maki
3 dag drozdzy
2 lyzeczki soli
4 lyzeczki cukru
ok. 1/2 litra wody ( w przepisie bylo chyba 55 dag, ja dalam rowno 1/2
litra)

Drozdze rozpuscilam w mleku, gdy troszke podrosly, wlalam do miski z maka
wymieszana z pozostalymi skladnikami. Dolalam cieplej wody i dobrze
wyrobilam. Ciasto mialo rosc 1,5 godz, roslo ponad 2 (wybylam z domu). Ponad
polowa do formy chlebowej (Jola pisala 80 dag) a z reszty ukulalam bulki i
posypalam je makiem ( a wczesniej posmarowalam bialkiem). Chleb piekl sie 40
min w 230 stopniach, bulki ok, 20 min.
Dobre, sprawdzone, a Joli dziekuje za przepis :-)
Asia

1. Data: 2001-09-13 08:48:52

Temat: Re: chleb (Joli L-L)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9npitk$lk8$...@n...tpi.pl...

> Upieklam wczoraj w koncu chleb, do ktorego przymierzalam sie juz od bardzo
> Dobre, sprawdzone, a Joli dziekuje za przepis :-)
> Asia

lipcowy miod polalas na me serce od rana :)))
dzieki, milego dnia

Jola L-L

1. Data: 2001-09-15 16:00:43

Od: "Aleksandra" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2 lyzeczki soli
> 4 lyzeczki cukru
> ok. 1/2 litra wody ( w przepisie bylo chyba 55 dag, ja dalam rowno 1/2

Asiu, z jakiej maki pieklas chleb: pszennej, zytniej, razowej ?

1. Data: 2001-09-16 07:09:49

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksandra <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nvupg$pib$...@n...tpi.pl...

> W kazdym razie jesli ktos chce sprobowac - polecam ten przepis:

> Asiu, z jakiej maki pieklas chleb: pszennej, zytniej, razowej ?

to moze ja odpowiem - z pszennej

Jola L-L

1. Data: 2001-09-16 18:18:57

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9o1ja5$s6d$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik Aleksandra <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9nvupg$pib$...@n...tpi.pl...

> to moze ja odpowiem - z pszennej

Zachecona przepisem na wlsany chleb.. wyprobowalam ...w piatek...
mmmmmmmmmmmmmm
super!!!
moje dzieci ktore najczesciej jedza bulki... powiedzialy ze jest pyszny!!!
w sobote po chlebie.. zostaly tylko okruszki :)
Dzis znow upieklam... ale poniewaz ja zazwyczaj kupuje sobie czarny
chlebek... postanowilam troche zmodyfikowac przepis..
dalam 1 mala szkl. (mam takie szkalaneczki po nutelli) maki zytniej
2 male szklanki maki pszennej
3 dkg drozdzy
3 lyzki cukru
wody tyle zeby bylo miekkie :)
no i wyszedl :)))
dla mnie .. jeszcze pyszniejszy !!!
Moje dzieci tez sa zachwycone ....
Mysle ze kazdy rodzaj maki tu moze byc .... to chyba nie ma znczenia .. ale
oczywiscie moge sie mylic bo przeciez to moj pierwszy w zyciu upieczony
chleb

pozdrawiam
iza

Nostradamus