Re: chleba naszego powszedniego

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: chleba naszego powszedniego
From: Ikselka <i...@g...pl>
Date: 03 Jan 2017 11:20:10 GMT

stefan <s...@w...pl> wrote:
> Tak mi się nostalgiczno zrobiło, gdy Gospodyni zaczęła robić ciasto na
> chleb a mnie pozwoliła (tylko ze względu na długoletnią przyjaźń)
> wymieść żar z pieca.
> Chleb ze wsi był u mnie w domu raczej od święta albo kiedy Pani
> Mleczarka z Cholerzyna piekła to i nam połówkę przyniosła.
> Na co dzień to był zakopiański od Magiery albo łęczycki lub nałęczowski
> z piekarni PSS Społem.
> A co w nim było oprócz sznurówek i nici jutowych? (po latach
> dowiedziałem się, że nie chodziło o sznurowadła do butów ale o sznurek
> [...]

Kontynuując - dawno temu miałam całą książkę ze znormalizowanymi
recepturami wędlin. Krakowska, zwyczajna, szynkowa... Ach! Przepisów ze
sto, w tym tzw. garmażerka.
Dokładne proporcje, nawet "kaliber" tłuszczu i poszczególnych rodzajów
mięsa był podany. Książkę dokąds diabli wzięli już przed laty - pewnie
przewidzieli tę dzisiejszą ogólną porutę w produkcji żywności, to książkę
zacharapcili, żeby sobie tam w piekle chociaż móc pitrasić jak należy...
:-(

--
XL