Re: chory na raka - opieka w domu

From: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: chory na raka - opieka w domu
Date: Tue, 22 Nov 2005 18:08:37 +0100

Użytkownik "tmk" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dlv6h5$p85$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Stryjenka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Znam to z własnego doświadczenia. Po pierwsze z chorym zawsze ktoś musi
> być
> w domu. Po drugie musisz znależć jakiegoś dobrego lekarza- dobrego w
> sensie
> doswiadczenia ,obycia z takimi sytuacjami do którego będziesz mogła
> zadzwonić w każdej chwili .Pewnie będziesz musiała nauczyć się robić
> zastrzyki domięśniowe- morfina.

Obecnie swietnie sie sprawdzaja plastry z fentanylem + morfina w tabletkach.
Moze sie obyc bez zastrzykow domiesniowych,..no chyba,ze przyplacze sie
zapalnie pluc i bedzie trzeba antybiotyk podac.

>Nie wiem jak jest z oddychaniem przy raku
> płuc czy coś można zrobić w domu.

Jesli guz umiejscowiony jest obwodowo to najczesciej problemow z oddechem
nie ma,..jesli bedzie przywnekowo, i zdaza sie problemy z oddechem to bez
zastanowienia dzwonic na pogotowie.

> Mieszkania nie musisz specjalnie przygotowywać, ale znajomi cię
> opuszczą:(.

Albo znajda sie nowi,co beda pomagac ile tylko sil :))

> Popytaj w okolicznych-hospicjach-kiedyś można tam było pozyczyć kółka
> antyodleżynowe.no i pewnie uzyskać wsparcie

W Szczecinie mozna wypozyczyc cale lozka elktryczne na pilota i pompowane
materace przeciwodlezynowe.

> Co do przygotowania siebie-myślę, że każdy powinien mieć prawo umrzeć w
> domu- więc rób najlepiej potrafisz i resztą się nie przejmuj.

Zgadza sie!!!

Jarek (SQ1EUO) - V740 B230F + LPG (1988)
s...@w...pl
s...@s...pam.szczecin.pl
GG:1277234