[ciasto drozdzowe] czym przykryc?

1. Data: 2003-04-11 13:22:20

Temat: [ciasto drozdzowe] czym przykryc?
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wlasnie przejrzalam peytonowy przepis na pasche, rzucil mi sie w oczy
fragment:
"Na stolnicy utoczyć z ciasta kulę, włożyć ją do miski
wysmarowanej masłem, przykryć lnianym ręczniczkiem
i odstawić do wyrośnięcia."

i mam pytanie:
w Szwecji "lansuje" sie (wg kilku ksiazek, ktore zdazyly juz wpasc w
moje zadne wiedzy lapki ;-) ) przykrywanie ciasta drozdzowego
(odstawionego do wyrosniecia) folią spozywcza, uzasadniajac to faktem,
ze przykrycie lnianym recznikiem (czy tam sciereczka, grunt ze
material), wysusza ciasto, a folia powoduje, ze skraplajaca sie na
niej para "wroci" do ciasta.

Czy moge prosic o potwierdzenie lub obalenie tezy o wysychajacym
ciescie drozdzowym pod lnianym przykryciem? :-)

z gory dziekuje,

--
***cieplutko pozdrawia Magda***
Pamiętaj o głodnych dzieciach: http://www.pajacyk.pl

1. Data: 2003-04-11 13:41:46

Temat: Re: [ciasto drozdzowe] czym przykryc?
Od: "r_sundance" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy moge prosic o potwierdzenie lub obalenie tezy o wysychajacym
> ciescie drozdzowym pod lnianym przykryciem? :-)

bzdura, tez folii im sie zachcialo, kazdy chce wniesc wklad w udziwnianie
kuchni badz nawykow zywwieniowych

niech zyje len (i inne szmatki)

--

rapatang

1. Data: 2003-04-11 17:31:24

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Przykryj, przykryj. Po pierwsze nie wysusza, po drugie higieniczniej, po
trzecie latwiej.

Dario

1. Data: 2003-04-11 19:02:16

Temat: Odp: [ciasto drozdzowe] czym przykryc?
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dario <D...@i...nu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@h...kabelfoon.nl...

> Przykryj, przykryj. Po pierwsze nie wysusza, po drugie higieniczniej, po
> trzecie latwiej.
>
> Dario

Dario, nie chodzilo mi o sam fakt przykrywania, bo to dla mnie nie ulega
watpliwosci, tylko o pomysl przykrywania folia zamiast czyms lnianym.
Przy okazji, czy moglbys odpowiadac pod postem? Dzieki :-)

--
To proste! Archiwum grupy: http://www.google.com/advanced_group_search?hl=pl
Strona grupy i FAQ: http://www.kuchenna.host.sk

1. Data: 2003-04-11 19:03:07

Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik r_sundance <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b76gmr$ge3$...@n...ipartners.pl...

> bzdura, tez folii im sie zachcialo, kazdy chce wniesc wklad w udziwnianie
> kuchni badz nawykow zywwieniowych
> niech zyje len (i inne szmatki).

tez mi sie tak zdawalo, ze to niepotrzebne, chcialam sie upewnic :-).
Dzieki!

1. Data: 2003-04-11 19:14:35

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moge prosic o potwierdzenie lub obalenie tezy o wysychajacym
> ciescie drozdzowym pod lnianym przykryciem? :-)

> [...]
Popieram len!
Tak sie zaczytalam , a w tym czasie ciasto(pod lnem )wyroslo, zawinelam
zgrabna rolade z makiem i co zobaczylam na stole? o rany nie posypalam maku
jak zwykle migdalami i rodzynkami!Tak sie zgapilam a jutro akurat mam gosci,
zawsze wychodzi dobre ciasto , a tu taka wpadka!
zrozpaczona Ilona

1. Data: 2003-04-12 18:04:39

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> watpliwosci, tylko o pomysl przykrywania folia zamiast czyms lnianym.
> Przy okazji, czy moglbys odpowiadac pod postem? Dzieki :-)

Prosze bardzo- pod postem:
Pozostaw na dluzej jakiekolwiek ciasto do wyrosniecia przykryte lnem to na
jego powierzchni zrobi sie "crosta" czyli cienka, wyschnieta warstwa. Ciasto
moze tez przywierac do sciereczki. Jesli to samo ciasto posmarujesz oliwa i
okrecisz luzno folia, na spodzie zostawiajac cos w rodzaju supelka, to moze
ono wyrosnac do zodanej wielkosci, a w przypadku naglego nawalu innych
zajec, albo kiedy za szybko wyrosnie mozesz przechowac je w lodowce. Takie
ciasto w folii jest tez bardziej "mobilne"- mozna go przekladac bez konca,
nie obawiajac sie ze opadnie.

Dario

Kuchnia turecka
Pytanie o przepis na cielęcinę