« poprzedni wątek | następny wątek » |
31. Data: 2005-09-09 13:16:07
Temat: Re: co Wy na to...W dniu Fri, 9 Sep 2005 15:03:15 +0200, osoba określana zwykle jako
Roman G. pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>> Pokaż gdzie explicite ustawa ogranicza prawa ucznia.
>Ująłbym to inaczej niż sugerujesz: że z ustawy wynikają dla nauczyciela
>uprawnienia do ograniczania uczniów w niektórych sposobach korzystania
>przez nich z praw i wolności, jako że nauczyciel z mocy ustawy sprawuje
>'opiekę wychowawczą' nad uczniami.
>
>> ograniczenie wolności, o którym dyskutowaliśmy może zostać wprowadzone tylko
>> poprzez akt prawny o randze ustawy.
>Patrz wyżej.
Patrz konstytucja.
>> A dwa, to konstytucja powinna być dosłowna.
>Mam inne zdanie. Akt prawny nie jest w stanie regulować wszystkiego, tym
>bardziej akt prawny tej rangi.
Akt prawny nie powinien regulować wszystkiego. Powinien regulować to, do
czego regulacji został stworzony.
>> Możesz kazać Jasiowi przestać jeść bułkę i możesz mu za niezastosowanie się do
>> tego wstawić uwagę, dwóję, czy co tam jest przewidziane. Ale nie możesz mu zabrać
>> tej bułki.
>Jeśli odmówi wykonania polecenia, mogę mu bułkę czasowo skonfiskować, bo
>żaden przepis nie zabrania takiego sposobu sprawowania opieki nad
>dzieckiem.
Naruszasz prawo własności.
>>>Art. 4 ustawy o systemie oświaty,
>> Jestem po prostu zdruzgotany. "nauczyciel [...] ma obowiązek kierowania
>> się dobrem uczniów[...]" to ustawowe ograniczenie praw ucznia?
>Chodzi mi o to, że tak naprawdę ten przepis nadaje nauczycielowi ustawowej
>rangi delegacje do 'nauczania", _'wychowania'_ i 'opieki'. O metodach zaś w
>znacznej mierze decyduje sam nauczyciel. On - jako osoba stosująca to prawo
>- interpretuje je i przekłada sformułowania zawarte w przepisach na język
>codziennej praktyki pedagogicznej.
Ale konstytucja decyduje o tym, że ograniczenia mogą być zawarte w
ustawie. Nie masz zapisu o tym, że nauczyciel sobie decyduje. Nie ma
takich pieniędzy.
>> Że co? Szkoła jest dłużnikiem rodziców?
>W rozumieniu art. 354 § 1 kc. na pewno.
Chciałeś napisać art. 352, prawda?
Poza tym wydaje mi się, że jednak nie do końca. Równie dobrze mógłbyś
napisać, że pracownik jest dłużnikiem pracodawcy.
--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Dana Scully of Borg: You don't REALLY belie-
`b K...@e...eu.org d' ve in assimilation do you?
d' http://epsilon.eu.org/ Yb
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
32. Data: 2005-09-09 13:25:04
Temat: Re: co Wy na to...
Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał
| W jakim celu?
| Drugie Chiny?
|
a co jest złego w noszeniu mundurka do szkoły ?
--
Kasia + 4,5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/
http://www.weronika.ckj.edu.pl/nowy.html ( wakacje 2005 )
gg 181718
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
33. Data: 2005-09-09 13:37:16
Temat: Re: co Wy na to..."złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał
> a co jest złego w noszeniu mundurka do szkoły?
Przede wszystkim brak sensu.
PozdrawiaM
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
34. Data: 2005-09-09 13:53:15
Temat: Re: co Wy na to...Dnia Fri, 9 Sep 2005 15:16:07 +0200, Mariusz Kruk napisał(a) w wiadomości:
news:slrndi32on.ojn.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl
> Naruszasz prawo własności.
Owszem, ale leganie i w zakresie koniecznym dla prawidłowego wykonania
obowiązku nałożonego przez prawo.
> Ale konstytucja decyduje o tym, że ograniczenia mogą być zawarte w
> ustawie.
Już to wyjaśniałem. Nauczyciel wychowuje i opiekuje się z mocy ustawy.
Opieka wychowawcza nad dzieckiem polega między innymi na nakładaniu na nie
ograniczeń w korzystaniu z praw i wolności.
> Chciałeś napisać art. 352, prawda?
Nie sądzę, abym chciał:)
> Równie dobrze mógłbyś napisać, że pracownik jest dłużnikiem pracodawcy.
A nie jest? Zobacz art. 353 § 1 kc.
--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
35. Data: 2005-09-09 13:55:12
Temat: Re: co Wy na to...Dnia Fri, 9 Sep 2005 15:37:16 +0200, Nixe napisał(a) w wiadomości:
news:dfs306$erg$1@inews.gazeta.pl
> Przede wszystkim brak sensu.
Jakoś inne narody ten sens widzą.
--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
36. Data: 2005-09-09 14:07:09
Temat: Re: co Wy na to...
Użytkownik "Roman G." :
> > Przede wszystkim brak sensu.
>
> Jakoś inne narody ten sens widzą.
>
O tak - zwłaszcza Chińczycy.
Pozdrowienia.
Basia
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
37. Data: 2005-09-09 14:23:18
Temat: Re: co Wy na to...Dnia Fri, 9 Sep 2005 16:07:09 +0200, Basia Z. napisał(a) w wiadomości:
news:dfs4vt$1jt0$1@news2.ipartners.pl
> O tak - zwłaszcza Chińczycy.
Japończycy, Cypryjczycy...
--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
38. Data: 2005-09-09 14:29:04
Temat: Re: co Wy na to...
Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał
| Japończycy, Cypryjczycy...
|
Brytyjczycy, Amerykanie, Polacy ( link już raz podawany )
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050908/k
raj/kraj_a_10.html
- oczywiście nie we wszystkich szkołach, niemniej jednak istnieje obowiązek
noszenia mundurków. I mi się to osobiście podoba :)
--
Kasia + 4,5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/
http://www.weronika.ckj.edu.pl/nowy.html ( wakacje 2005 )
gg 181718
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
39. Data: 2005-09-09 14:34:54
Temat: Re: co Wy na to...Użytkownik "Miklo"
> Nie za wcześnie na zajmowanie
> się aż tak bardzo swoim wyglądem?
To decyzja rodzicow dziecka i dziecka - nie reszty rodzicow, ktorzy zamiast
nauczyc sie egzekwowac wlasne zasady u wlasnych dzieci, kaza podporzadkowac sie
innym rodzicom. Zalosne.
--
Pozdrawiam
AsiaS
*Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
40. Data: 2005-09-09 14:35:55
Temat: Re: co Wy na to...Użytkownik "siwa"
> oficjalnie mieć 6 żon.
Jesli nei rozumiesz roznicy miedzy konstytucja a wymyslem rady pedagogicznej to
juz nie wiem co pisac ;-)
--
Pozdrawiam
AsiaS
*Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |