coś z beszamelem

1. Data: 2004-08-18 12:07:11

Temat: Re: coś z beszamelem
Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cfvg6i$706$1@news.onet.pl...
> Szanowni Grupowicze,
>
> Nosi mnie ostatnio na jakąś potrawę z sosem beszamelowym. Umiem zrobić
tylko
> lazagne z takim właśnie sosikiem.
> Czy możecie podać jakieś inne przepisy, gdzie wykorzystuje się beszamel?

ja traktuje beszamel jako baze do sosow
tym sposobem mozna uzyskac np sos pietruszkowy, koperkowy, pieczarkowy i
inne grzybowe, pomidorowy, chraznowy, selerowy (z selara naciowego),
pieprzowy, cebulowy, serowy z zoltym serem i jaki tylko sobie wymarzysz
dodajac odpowiednie skladniki
sosiki komponuja sie swietnie z ziemniakami, kaszami, makaronami, ryzem.....

1. Data: 2004-08-18 12:17:46

Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nosi mnie ostatnio na jakąś potrawę z sosem beszamelowym. Umiem zrobić
tylko
> lazagne z takim właśnie sosikiem.
> Czy możecie podać jakieś inne przepisy, gdzie wykorzystuje się beszamel?

Dla mnie podstawowym zastosowaniem dla beszamelu jest moussaka
Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2004-08-18 12:57:59

Temat: coś z beszamelem
Od: "Justyna" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,

Nosi mnie ostatnio na jakąś potrawę z sosem beszamelowym. Umiem zrobić tylko
lazagne z takim właśnie sosikiem.
Czy możecie podać jakieś inne przepisy, gdzie wykorzystuje się beszamel?

Z góry dziękuję

JUSTYNA

1. Data: 2004-08-18 13:12:40

Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy mógłbyć podać przepis, tak oględnie? Będę bardzo wdzięczna :)

Kilo mięsa smażymy na patelni doprawiamy solą pieprzem, tymiankiem i
mielonym cynamonem. Dodajemy pomidory pellati (ja daję dwie puszki) i
jeszcze dusimy aż płyn ulegnie redukcji.
3 bakłażany kroimy na plasterki i smażymy na patelni. Ja używam trzech
(patelni) na raz, bo plasterków jest dużo. NIe leję tłuszczu na patelnię, bo
bakłażan bardzo go "pije", tylko każdy plasterek smaruję z obu stron olejem.
Można też bakłażana (posmarowanego olejem) upiec na blasze w piekarniku.
Do beszamelu dodaję trochę sera żółtego, 3 żółtka a następnie pianę z 3
białek.
W naczyniu żaroodpornym układam warstwami bakłażany, mięsko i polewam sosem.
Powtarzamy aż do skończenia ingridiencji. Na wierzch żółty ser i posypuję
delikatnie tartą bułką (ładniej się przypieka).
Piec w piekarniku 175 stopni ok. 30-40 min. lub zbrązowienia sera.
Dość pracochłonne, ale warto
pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2004-08-18 13:40:21

Od: "Kama" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilo mięsa smażymy na patelni doprawiamy solą pieprzem, tymiankiem i
> mielonym cynamonem. Dodajemy pomidory pellati (ja daję dwie puszki) i
> jeszcze dusimy aż płyn ulegnie redukcji.

Rozumiem, ze mieso mielone?
Kama

1. Data: 2004-08-18 13:41:25

Od: "Justyna" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy mógłbyć podać przepis, tak oględnie? Będę bardzo wdzięczna :)

Justyna

1. Data: 2004-08-18 18:48:49

Od: "Aniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tylko
> lazagne z takim właśnie sosikiem.
> Czy możecie podać jakieś inne przepisy, gdzie wykorzystuje się beszamel?

Przepyszna jest brukselka ugotowana w lekko osolonej wodzie i polana sosem
beszamelowym wzbogaconym o zolty tarkowany ser.
Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-08-19 07:05:47

Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, ze mieso mielone?
> Kama

Tak, jak najczęście używam wieprzowo-wołowego, choć idealnie powinna być
jagnięcina.

1. Data: 2004-08-19 08:46:26

Od: "Magda" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tylko
> lazagne z takim właśnie sosikiem.
> Czy możecie podać jakieś inne przepisy, gdzie wykorzystuje się beszamel?

Witam,

Ja i moi domownicy b. lubimy nalesniki z serem ziołowym (baza oczywiście
beszamel),
polane sosikiem rokpolowym.
Może też byc makaron polany tym sosem i na to pomidorki
z ziółkami i cebulką. Mniam

Magda

1. Data: 2004-08-19 15:10:47

Od: Kaktus <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Dyduch wrote:

> [...]
> delikatnie tartą bułką (ładniej się przypieka).
> Piec w piekarniku 175 stopni ok. 30-40 min. lub zbrązowienia sera.

No Jacus musze przyznac ze to dobre przed chwila to zrobilem i zjadlem.
Rzeczywiscie pol dnia w kuchni ale jest jeden zonk. Baklazany pod
wplywem temperatury w piekarniku wydzielaja wode ktorej jest dosc sporo.
Moze by tak dluzej je trzymal na tej patelni :)

grzyby suszone
wisnie pasteryzowane - jak?
ryz z owocami
Szybkowar - prosba o rade