Re: czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?

Data: 2005-03-09 22:22:54
Temat: Re: czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?
Od: "maranta1" <m...@o...pl>

Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
news:dfkt1o5lt4nk$.dlg@saikokila.pl...

> A są tej samej płci dlatego, że bliźnięta jednojajowe (monozygotyczne)
> są genetycznie identyczne (albo bardzo zbliżone jeśli zaszła jakaś
> mutacja już po podziale zarodka).

Hmm, teraz się zastanawiam, mam gdzieś wśród starych wycinków prasowych taką
ciekawostkę (wycięłam to ponad 20 lat temu...). Urodziły się bliźniaczki- w
artykule podano, że jednojajowe, faktycznie na oko identyczne, jednakowe
rysy twarzy, jednakowe kręcone włoski. Tyle, że jedna ciemnoskóra o włosach
czarnych i ciemnych oczach, a druga blondyneczka, niebieskooka i oczywiście
skóra biała. Tata kolorowy, mama biała.
Czy te bliźniaczki mogły być faktycznie jednojajowe, jak tam napisali? Ponoć
to rzadkość.
Jakie jest Wasze zdanie? Może pytanie głupie, ale pod wpływem tej dyskusji
naszły mnie wątpliwości. Artykuł wraz ze zdjęciem wycięlam gdy byłam mała-
zwyczajnie bliźniaczki mi się spodobały... Nie zastanawiałam się wtedy, czy
to jest możliwe czy nie, dopiero teraz mnie naszło ;)

--
Pozdrawiam, Ania
http://www.maranta.neostrada.pl/