Re: dietka

From: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: dietka
Date: Wed, 14 Mar 2007 11:09:57 +0100

Użytkownik "Lolalna Loja" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:et8d7u$cce$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Kolega Małżonek postanowił przejść na dietę odchudzającą. W skład diety ma
> wejść między innymi surowizna. Od strony technicznej ma to wyglądać tak,
> że ja mu przygotuję składniki rano (bądź wieczorem poprzedniego dnia) i on
> sobie po przyjściu z pracy ma to wymiąchać i zjeść (ze smakiem oraz
> gotowanym kurzym udkiem).
> Czy znacie może jakieś przepisy na (niedrogie) niskokaloryczne i łatwe w
> takim przygotowaniu surówki i sałatki? Dodam, że możliwości kulinarne
> Kolegi Małżonka są ograniczone a stopień rozleniwienia jeśli chodzi o
> [...]

Ja w podobnej sytuacji robiłam różne surówki na bazie kapusty. Ostatnio
zrobiłam coś takiego :ćwiartę kapusty uszatkowałam dość drobno, osoliłam,
rozłożyłam na stolnicy coby nieco przywiędła, i puściła sok, odcisnęłam z
tego soku. Do tego 2 kiszone ogórki (spore) poplasterkowałam, jedną czerwoną
cebulę w krążki pociętą oraz puszkę kukurydzy. To się łatwiej miesza jak
jest w tym sos. Ja dałam po prostu dużą czubatą łyżkę najonezu, ale można
zrobić sos na bazie oleju (oliwy) z musztardą, octem winym, pieprzem).
Pozdrawiam - Agnieszka
P.S. - moja surówka niestety nie była zbyt niskokaloryczna przez ten
majonez.