dlaczego smierdzi w lazience?

31. Data: 2005-02-08 10:04:43

Temat: Re: dlaczego smierdzi w lazience?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cua2pt$l3s$1@news.mch.sbs.de...
> [...] Cienka szmata da niezauważalne nachylenie pralki[...]

Nachylenie? A, no w sumie można dać szmatę tylko pod tylne nogi, ale wtedy
przednie można wyregulować.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

32. Data: 2005-02-08 10:13:45

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:

> sa takie syfony? czy tez narysowales wygiecie weza odplywowego?

Poparz na link :) Są, sam mam taki.

> pod warunkiem, ze da sie potem uniesc pralke - a sie nie da :/

eee, ani o milimetr? Bo tyle wystarczy ;)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

33. Data: 2005-02-08 10:15:59

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2005 10:00:56 +0100, Sierp napisał(a):

> czekam jeszcze na komentarze, czy tak wlasnie powinienem zrobic
> czy tez zostawic syfon i kombinowac w inny sposob

1. Wywal syfon, niepotrzebnie wprowadzasz dodatkowy element który:
a. zwiększa opory wypływu z pralki
b. może być przyczyną awarii lub będzie wymagał okresowych
przeglądów lub napraw;

2. Podnieś odpływ o ok. 40 cm wkładając króciec zakończony
kolankiem, w to włóż gumową redukcję - do nabycia w każdym sklepie,
w gumową redukcję - wciścij głęboko wąż - teoretycznie wystarczy
włożyć tylko samą końcówkę, ale radzę tak z 15 cm :)
Kolanko jet potrzebne po to, abyś nie wprowadzał węża odpływowego
pralki pionowo od góry - chyba, że zastosujesz dodatkowe mocowanie
do ściany - chodzi o to , aby w przyszłości się nie załamał i
uniemożliwił odpływ.

3. zadbaj o to, aby wąż tak się ułożył, że najniższy punkt będzie
20-30 cm poniżej ujścia - wtedy automatycznie utworzy się syfon -
nie spotkałem jeszcze pralki o takim "wydmuchu", aby usuneła z niego
wodę.

4. Generalna zasada w kanalizacji - jak najprościej, unikać ostrych
łuków, niepotrzebnych łączeń, kątów prostych itp :)

Powodzenia

spp

--
spp
spp(na)op.pl

34. Data: 2005-02-08 10:19:00

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 11:04:43 +0100
Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote:

> Nachylenie? A, no w sumie można dać szmatę tylko pod tylne nogi, ale
> wtedy przednie można wyregulować.

w sumie tak zamierzalem to zrobic :)
(jezeli juz mowa o szmacie)

Sierp

35. Data: 2005-02-08 10:22:43

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 11:15:59 +0100
spp <s...@o...pl> wrote:

> [...]
>
> 4. Generalna zasada w kanalizacji - jak najprościej, unikać ostrych
> łuków, niepotrzebnych łączeń, kątów prostych itp :)

i tak chyba wlasnie zrobie - dzieki

Sierp

36. Data: 2005-02-08 10:23:54

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> tak, wiem :)
> czekam na wszystkie informacje, i pewnie go podwyzsze
> wydaje mi sie, ze jak jest juz syfon itp to nie musi byc tak
> wysoko - to chyba chodzi o cisnienie przy wyrzucaniu wody z pralki
> (aby nie wywalilo weza)

Odpływ musi być wyżej niz poziom wody w pralce podczas prania - jak
będzie za nisko, to pralka będzie podczas prania nabierać wody i ją
wylewać (jak w naczyniach połaczonych). Ewentualnie musisz wąż odpływowy
wygiąć w takie "U do góry nogami" ze szczytem wysoko. Ja w pralce miałem
taką plastikową kształtkę wyginającą wąż w U do zamontowania na końcu
węża i oparcia o krawędź sedesu, użyłem tego na środku węża i zawiesiłem
na tylnej ścianie pralki - dziki temu mam problem wysokości odpływu z głowy.
Syfon mam taki z kulką jak Ty.
Ja bym na twoim miejscu podniósł ten odpływ tak z pół metra do góry (ile
- sprawdź w instrukcji pralki) plastikową rurką mocowaną obejmą do
ściany. I na końcu zamontował ten syfon (oczywiście odwrotnie - z
podłączeniem węża od dołu). To chyba najmniej kłopotliwe jest.
Jeżeli chodzi o czyszczenie syfonu, to rano sprawdziłem - jest OK (po
ok. 1,5 roku użytkowania).

--
Paweł Muszyński

37. Data: 2005-02-08 10:25:18

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie baw sie z syfonami, tylko podlacz pralke pod syfon w umywalce (kup
odpowiednia przejsciowke) Niewykozystany otwor zatkaj korkiem gumowym.
Pralke mozesz bez problemu przesówac po plytkach zwilzonych zwykla woda.

Uzytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisal w wiadomosci
..

38. Data: 2005-02-08 10:29:42

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Są. Nazywa się to "syfon uniwersalny", leży w każdym sklepie z artykułami
> wod-kan i jest najzwyklejszym kawałkiem karbowanej rurki z odpowiednimi
> zakończeniami. Kosztuje co prawda z sześć złowtych, ale sens używania za
> wężem od pralki wydaje mi się mocno wątpliwy.

polemizować będę ;-) Ciśnienie z pralki wywaliło mi klasyczne zlewowe
kolanko. Harmonijka ładnie amortyzuje.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

39. Data: 2005-02-08 10:39:40

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> PS. Pytanie pozakonkursowe - jak wsunac pralke pod blat?

Weź 2 listewki, długie na 70 cm, grube na 1 cm i szerokie tak, jak duże
są nóżki. Ustaw pralkę na 2 listwach, tak aby wystawały z przodu. Wsuń
delikatnie pralkę razem z listewkami na miejsce. Energicznie rozsuń
listewki na boki, a potem trzymając pralkę wyszarpnij listwy do siebie.
Powinno zadziałać.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

40. Data: 2005-02-08 10:45:29

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 08:41:55 +0100, Sierp <s...@s...sierp.net>
wrote:

>Witam,
>
>zastanawiam sie wlasnie, dlaczego w lazience zaczelo smierdziec...
>Tz dlaczego to prawie na pewno wiem - z kanalizacji, tylko nie wiem..
>dlaczego ;-)
mam taki sam syfon. w kazdym razie oceniajac po wygladzie. Aby dzialal
musi byc odwrocony o 180 stopni. Kulka wtedy opada i odcina przeplyw
powietrza z kanalizacji. Woda pompowana z pralki ja unosi i sie
przelewa. Proponuje syfon wyrzucic i zrobic syfon zaginajac waz pralki
tak aby mial ksztalt polozonej litery S. W najnizej polozonym odcinku
weza woda zawsze bedzie stala i odetnie mozliwosc przedostawania sie
zapachom.
fizyk
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

www.megamedia.pl - opinie
Jakie okna?
urządzenie do robienia lodów
calgonit power boost - używał ktoś?