dlaczego smierdzi w lazience?

1. Data: 2005-02-08 07:41:55

Temat: dlaczego smierdzi w lazience?
Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

zastanawiam sie wlasnie, dlaczego w lazience zaczelo smierdziec...
Tz dlaczego to prawie na pewno wiem - z kanalizacji, tylko nie wiem..
dlaczego ;-)
Problem sie zaczal w momencie podlaczenia pralki - do tego czasu nic
nie bylo czuc. Niedawno mialem ten sam problem, ale zakupilem syfon
i problem ustapil. Po podlaczeniu pralki - to samo.
Przy przytknieciu reki do syfonu wyczuwalny jest maly wydmuch powietrza,
wiec zapewne sprawa polega na tym, ze powietrze to przez pralke leci
do calej lazienki (fotki ponizej wskazuja na miejsce pod blatem).
Jak sobie z tym problemem moge poradzic? Cos dokupic? Cos zmienic?

Zdjecia przedstawiaja ten fragment instalacji wlasnie

http://sierp.net/dscf3619.jpg
http://sierp.net/dscf3621.jpg

Mam jeszcze w syfonie do umywalki wejscie na pralke (choc chyba
trzeba cos dokupic? Bo jest inaczej zakonczone - tz dziura po
prostu, aktualnie zakrecona) ale bylby maly klopot z doprowadzeniem
weza odprowadzajacego wode z pralki, wiec traktuje to jako zupelna
ostatecznosc.

Sierp

PS. Pytanie pozakonkursowe - jak wsunac pralke pod blat? Przyszlo
mi na mysl posmarowanie nozek olejem (ale nie chce aby potem pralka
jezdzila przez miesiac ;-) lub jakis sprytny maly wozek, ale tego
nie mam.. ma ktos jakis patent? Z kazdej strony luz ok. 1-1,5cm

2. Data: 2005-02-08 07:46:47

Temat: Re: dlaczego smierdzi w lazience?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..
> [...]
>polega na tym, ze powietrze to przez pralke leci
> do calej lazienki (fotki ponizej wskazuja na
> miejsce pod blatem). Jak sobie z tym problemem

Pewnie czegoś nie zrozumiałam, ale... zalać syfon?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2005-02-08 07:55:08

Od: "Adam Glaszcz" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisal w wiadomosci
> [...]
> wiec zapewne sprawa polega na tym, ze powietrze to przez pralke leci
> do calej lazienki (fotki ponizej wskazuja na miejsce pod blatem).
Z tego co piszesz to syfon nie jest syfonem - nie ma w nim lustra wody które
powinno separowac przestrzec kanalizacji od przestrzeni "lazienki".
Albo syfon do bani, albo zasysa ci wode z syfonu - tutaj moze pomóc (nie
wiem jak to sie fachowo nazywa) gumowy element zakladany na koncówke rury
umozliwiajacy zasysyanie powietrza do kanalizacji.

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

4. Data: 2005-02-08 07:58:40

Od: "Krzysztof Roslon" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Syfon który widac na fotografi jest zamontowany "do góry nogami" musi pan
go obrocic o 180 stopni. Doplyw wody powinien byc od dolu, a zakretka od
gory. Elementem odcinajacym jest gumowa kulka, ktora pod wplywem swojego
ciezaru opada i zamyka kanalizacje. Musi pan pamietac ze tego typu syfony
czesto sie zapychaja i trzeba je czyscic raz na dwa - trzy miesiace.
Pozdrawiam

5. Data: 2005-02-08 08:33:49

Od: " " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <s...@s...sierp.net> napisał(a):

> [...]
> Jak sobie z tym problemem moge poradzic? Cos dokupic? Cos zmienic?
>
> Zdjecia przedstawiaja ten fragment instalacji wlasnie

Witaj,
Spróbuj ułożyć wąż odpływowy od pralki w taki sposób aby powstał z niego
syfon (kształt litery U - najniższy punkt węża poniżej odpływu) - podczas
odpompowywania powinno w nim pozostać trochę wody, która skutecznie odetnie
wnętrze pralki od kanalizacji. Przy takim podłączeniu można to zrobić
bezpośrednio do rury kanalizacyjnej, chyba że pompka pralki ma
taki "wydmuch", że skutecznie usuwa całą wodę z węża. U mnie takie
podłączenie sprawdza się od wielu lat.
Pozdrawiam, Ed.

6. Data: 2005-02-08 08:36:24

Od: crisp <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Roslon napisał(a):
> [...]
> ciezaru opada i zamyka kanalizacje. Musi pan pamietac ze tego typu syfony
> czesto sie zapychaja i trzeba je czyscic raz na dwa - trzy miesiace.

jezeli w syfonie jest sprezynka, ktora dociska ta kulke to odplyw moze
byc od gory, ale mimo wszystko tez sugeruje dac odplyw z dolu...

--
pozdr.
crisp

7. Data: 2005-02-08 08:55:23

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 08:58:40 +0100
"Krzysztof Roslon" <r...@p...wp.pl> wrote:

> Doplyw wody powinien byc od dolu, a zakretka
> od gory. Elementem odcinajacym jest gumowa kulka, ktora pod wplywem
> swojego ciezaru opada i zamyka kanalizacje.

a to dobrze wiedziec ;-)

> Musi pan pamietac ze tego
> typu syfony czesto sie zapychaja i trzeba je czyscic raz na dwa - trzy
> miesiace.

o kurcze.. mozna kupic lepszy syfon lub wykombinowac cos innego?
Jak pisalem dostep do pralki i odplywu bedzie utrudniony. Tym bardziej
musze miec jakis patent na wyjmowanie pralki spod blatu..

Sierp

8. Data: 2005-02-08 08:56:13

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 08:41:55 +0100
Sierp <s...@s...sierp.net> wrote:

> [...]
> pralke leci do calej lazienki (fotki ponizej wskazuja na miejsce pod
> blatem). Jak sobie z tym problemem moge poradzic? Cos dokupic? Cos

ok, zabraklo jednej, zapewne bardzo waznej informacji :-)
odplyw nie byl jeszcze uzywany, dlatego byc moze rada Hanki jest
"nie od czapy" (w ogole pralka nie byla uzywana jeszcze..)

Syfon nie ma zadnych sprezynek, ma kulke jak najbardziej.
Nie dam rady zainstalowac go do gory nogami, chyba ze podniose
calosc do gory (jak widac pod syfonem jest juz prawie podloga :-)

Ostatnia informacja - patrzac na zdjecia, po prawej jest jeszcze
odplyw umywalki (do tej samej rury odplywowej), i potem pion,
natomiast po lewej jest odplyw z wanny (tez do tej samej rury).

Sierp

9. Data: 2005-02-08 08:57:27

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Feb 2005 08:33:49 +0000 (UTC)
" " <g...@g...pl> wrote:

> Spróbuj ułożyć wąż odpływowy od pralki w taki sposób aby powstał z
> niego syfon (kształt litery U - najniższy punkt węża poniżej odpływu)

odplywu? jak rozumiem chodzi o styk weza odplywowego z rurami?
bo ponizej podlogi sie nie da :-)
i tak musialbym w tym wypadku podniesc rury, co tragedia jeszcze
nie jest

> [...]
> że pompka pralki ma taki "wydmuch", że skutecznie usuwa całą wodę z
> węża. U mnie takie podłączenie sprawdza się od wielu lat.

rozumiem
czy pralka ma ten wydmuch to zapewne dowiem sie po wyprobowaniu

Sierp

10. Data: 2005-02-08 08:57:50

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..
> [...]jak rozumiem chodzi o styk weza odplywowego
> z rurami?[...]

O wąż w ogóle. Skoro syfon "właściwy" nie działa, to trzeba zrobić syfon z
węża po prostu. IIRC kiedyś w ogóle tak się pralki podłączało, bez żadnych
nowoczesnych fanaberii ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.