Re: do Adminów SBS-ów NW i MS

Data: 2006-07-23 21:40:20
Temat: Re: do Adminów SBS-ów NW i MS
Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

Dawid 'Grendel' Krysiak wrote:
> - projektowanie potrzeb szkoły w zakresie TI
> - opieka nad sprzętem administracji
> - prowadzenie zakupów w zakrsie TI i okolice (tonery, drukarki, faksy
> itd.) - nadzór nad aplikacjami płacowymi/płatnik/mshab(przelewy)/arkusz
> organizacyjny, SIO i inne aplikacje oświatowe
> - serwisowanie komputerów
> - nekrofilia (*)
> - instalacja / reinstalacja wszelkiego oprogramowania
> - nadzór nad treściami przesyłanymi przez łącze (w moim przypadku filtry
> antypornograficzne na squidzie) celem ochrony przed niewłaściwymi
> [...]
Dodam jeszcze:
- drukowanie świadectw na koniec roku
- tworzenie i opieka nad stroną www szkoły
- przygotowywanie prezentacji "multimedialnych" na różnorakie uroczystości
- "szkolenie" innych nauczycieli
- wybor oprogramowania (edukacyjnego i nie), tzn. "prosze sprawdzic jaki
program do sekretariatu by sie najlepiej nadawal..."

i to wszystko miał robić nauczyciel IT/TI zatrudniony na pół etatu za
500zł... Praca takiego nauczyciela była doceniana - list z podziękowaniem na
zakończenie roku :) Oczywiście skończyło się to normalnie, czyli nauczyciel
podziękował za współpracę czemu się chyba nikt nie dziwi.

Ludzie, z tego co ja widzę, to w niedużej (kilkanaście klas) szkole
podstawowej spokojnie starczy pracy na pełny etat dla "administratora"
(pojmując jego obowiązki w/g listy powyżej). Dwie pracownie, czyli ok. 20
komputerów + 2 serwery + 2 laptopy + dyrektor, z-ca, ksiegowosc,
sekretariat, pokoj nauczycielski, kilku nauczycieli, bramka. Do tego faks,
pare drukarek, okablowanie z osprzetem, łącze ze światem.

No i taki drobiazg, że na tych komputerach to nie pracują normalni ludzie,
tylko dzieci/młodzież co dla systemów (szczególnie w liceach/gimnazjach)
oznacza same problemy (bo nawet najlepsze zabezpieczenia na poziomie global
policy nie poradzą sobie z linuksem uruchomionym z płytki albo pendrive'a).

pozdrawiam nieco smutno bo czarno widzę przyszłość
--
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@c...pl, gg:2532994