Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?

71. Data: 2015-08-12 00:38:02

Temat: Re: do Ikselki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:54:17 +0200, Justyna napisał(a):

> Gdzie jest za 15 zł? Nie chcę wyjść na sknerę, ale za używaną książkę,
> którą wystawiający określa, że jest w stanie (tylko) dobrym, to 48 zł
> jest dużo.
> Oczywiście najważniejsza jest treść i ta bywa bezcenna, ale tego
> nie jestem w stanie teraz ocenić.
>
> Miałabym prośbę do Ciebie, Ikselki lub kogoś innego, kto ma tę
> książkę, żeby może zeskanował spis treści i zamieścił na jakimś
> ogólnie dostępnym skanerze. Jeśli przesadzam, to proszę mi wybaczyć.
>
> Pozdrawiam
> Justyna

Przykro mi, właśnie spis treści mam w strzępach :-)
--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

72. Data: 2015-08-12 00:38:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:31:03 +0200, Qrczak napisał(a):

> Niestety nie dysponuję skanerem.

A ja owszem, ale (już) nie spisem treści :-))

73. Data: 2015-08-12 00:54:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:59:29 +0200, Justyna napisał(a):

> Oczywiście miało być _serwerze_. Ale to już wpływ upału. :-)

Wiem, rozumiem, że chodziło o serwer.

74. Data: 2015-08-12 09:04:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Aug 2015 00:38:02 +0200, Ikselka napisał(a):

> Przykro mi, właśnie spis treści mam w strzępach :-)

...ale nie ma sprawy, zeskanuję, jeno wybacz, że widok raczej bolesny
będzie :-))

75. Data: 2015-08-12 10:54:59

Od: Pe Ka <"[imie]"@[nazwisko].pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak Was podglądam i zastanawiam się nad jednym...
Czy nikt już nie pamięta, że było coś takiego, jak "Kuchnia polska"?
Kiedyś podstawowa książka kucharska w każdym domu.
Co prawda nowsze wydania, które przeglądałem, bardziej się podszywają
pod tradycję tego tytułu, ale starsze można przecież kupić niedrogo...

PS.
O, pl.rec.kuchnia - dawno nie zaglądałem ;)

Pzdr
Pe Ka

76. Data: 2015-08-12 11:04:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Aug 2015 10:54:59 +0200, Pe Ka napisał(a):

> Tak Was podglądam i zastanawiam się nad jednym...
> Czy nikt już nie pamięta, że było coś takiego, jak "Kuchnia polska"?
> Kiedyś podstawowa książka kucharska w każdym domu.

O, widzę, że przypomniałam o niej i Tobie 3-)

--
XL we wdzięcznym posiadaniu

77. Data: 2015-08-12 11:22:35

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-12 o 10:54, Pe Ka pisze:
> [...]
> Co prawda nowsze wydania, które przeglądałem, bardziej się podszywają
> pod tradycję tego tytułu, ale starsze można przecież kupić niedrogo...

Był taki czas... kiedy "Kuchnia Polska" obok kompletu garnków
emaliowanych z Olkusza była podstawowym prezentem dla Młodej Pary :)
pozdr
Stefan

78. Data: 2015-08-12 11:38:16

Od: Pe Ka <"[imie]"@[nazwisko].pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-12 o 11:22, stefan pisze:

> Był taki czas... kiedy "Kuchnia Polska" obok kompletu garnków
> emaliowanych z Olkusza była podstawowym prezentem dla Młodej Pary :)
> pozdr
> Stefan

I to była bardzo słuszna koncepcja!
Książka, nie garnki ;)
Pzdr
Pe Ka

79. Data: 2015-08-12 15:06:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Aug 2015 11:38:16 +0200, Pe Ka napisał(a):

> I to była bardzo słuszna koncepcja!
> Książka, nie garnki ;)

W TAMTYCH czasach garnki jak najbardziej. Niczego nie było, nawet garnki
trzeba było zdobywać spod lady lub na tzw wyprawkę dla młodych małżeństw.

80. Data: 2015-08-12 16:59:07

Od: "Justyna" <1...@1...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skorzystałam z wczorajszej informacji Qrczaka i ściągnęam tę
książkę z chomika w postaci .pdf.
Jest to .pdf zrobiony przez najprostsze skanowanie, czyli zestaw
obrazków, więc o jakimkolwiek przeszukiwaniu tekstu nie ma
mowy, ale chyba książki z chomika właśnie takie są.
Nie ma wogóle spisu treści, ani na początku, ani na końcu i nie
wiem czy nie został zeskanowany i dołączony, czy go w ogóle
nie było w książce.
Oczywiście jakiegokolwiek indeksu także nie ma, ale w tamtych
czasach indeks w książce to była. rzadkość.
W sumie, rodzaj .pdf jak i brak spisu treści i indeksu utrudnia
poruszanie się po książce. To jej oczywiście nie dyskwalifikuje,
stwierdzam tylko fakt.
Ma to o tyle znaczenie, że usiłowałam znaleźć wspomianą tutaj
z powodu prostoty przepisu zupę pieczarkową i znalazłam ją
na str. 31. I tu przeżyłam szok, bo to jest zupa z koncentratu,
a opis jej przygotowania sprowadza się do zdania:
"zupę ugotować według przepisu podanego na opakowaniu".
Rzeczywiście trudno o coś prostszego.
Nie wykluczam, że jest w tej książce jeszcze inny przepis na
przygotowanie zupy pieczarkowej, ale go jeszcze nie znalazłam.
Zamierzam w najbliższym czasie przejrzeć wszystkie przepisy
i zobaczyć czy to jest to co może mi pomóc w początkach
gotowania. Jeśli tak, kupię wersję papierową.

Jest jeszcze jedna sprawa, które mnie nurtuje. Jak wspomniałam
wcześniej, mam kombiwar i przed podjęciem decyzji co do
zakupu parowaru postanowiłam do niego wrócić po długiej
przerwie. Przejrzałam przepisy i właściwie wszystkie zalecają
albo zanurzenie mięsa lub drobiu w marynacie, której jednym
ze składników jest tłuszcz, na ogół olej/oliwa, albo przynajmniej
posmarowanie kawałka mięsa lub drobiu olejem/oliwą przed
włożeniem na ruszt. I tutaj mam następującą wątpliwość: jeśli
i tak używa się tłuszczu przy grilowaniu, to na czym polega jego
zdrowotna przewaga nad smażeniem na patelni na takim samym
tłuszczu? Będę wdzięczna za wyjaśnienie tej kwestii.

Widzę tu ogromną przewagę gotowania na parze, w którym użycie
tłuszczu w ogóle odpada. W tym przypadku jednak, zwłaszcza
jeśli chodzi o potrawy z warzyw, trzeba chyba bardzo dokładnie
wybierać surowiec by nie był niczym spryskany. Nie można
bowiem liczyć na to, że, jak ma to miejsce przy tradycyjnym
gotowaniu w wodzie, szkodliwe chemikalia zostaną w znacznym
stopniu wypłukane.
Jednak pewności co do tego, że produkty nie były spryskiwane
chyba nigdy nie ma, bo nawet ta tzw. naturalna żywność jest różnie
produkowana. Często się o tym słyszy.
Ponadto odizolowanie takiego ekologicznego gospodarstwa od
otoczenia jest chyba do końca niemożliwe.

To takie moje myśli nieuczesane, jako osoby początkującej.

Pozdrawiam
Justyna

P.S. Usunęłam grupę pl.regionalne.warszawa z listy, bo dyskusja
dotyczy już tylko gotowania, a na moje pierwotne pytanie
o restaurację/bar dietetyczny już chyba nikt nie odpowie.

żółty ser
Zmiękczanie mięsa - czym i jak?
Glon morski smakuje jak boczek :-)
PANSLAVISTO!