Zmiękczanie mięsa - czym i jak?

1. Data: 2015-07-27 15:08:39

Temat: Zmiękczanie mięsa - czym i jak?
Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zmiękczyć mięso by było soczyste i praktycznie rozpływało się w ustach?
Kiedyś w wietnamskim barze orientalnym jadłem wieprzowinę lub wołowinę o
wyżej podanych właściwościach. Ciekaw jestem jak oni to robią?
Chciałbym powtórzyć ten efekt na cielęcinie.

2. Data: 2015-07-27 17:38:36

Temat: Re: Zmiękczanie mięsa - czym i jak?
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.2015 o 15:08, rageofhonor pisze:
> [...]
> wyżej podanych właściwościach. Ciekaw jestem jak oni to robią?
> Chciałbym powtórzyć ten efekt na cielęcinie.

Może po prostu tłuczkiem?

--
Wiesiaczek (dziś z Katowic)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

3. Data: 2015-07-27 17:45:45

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-27 15:08, obywatel rageofhonor uprzejmie donosi:
> [...]
> wyżej podanych właściwościach. Ciekaw jestem jak oni to robią?
> Chciałbym powtórzyć ten efekt na cielęcinie.

Mrożenie przed obróbką.
Alkohol.
Ocet winny.
A jeśli "skośni", to może sos sojowy.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

4. Data: 2015-07-27 21:09:56

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-27 o 15:08, rageofhonor pisze:
> [...]
> wyżej podanych właściwościach. Ciekaw jestem jak oni to robią?
> Chciałbym powtórzyć ten efekt na cielęcinie.

Wystarczy odpowiednio długa obróbka termiczna. Nic innego nie sprawi, że
będzie się rozpływać w ustach.

Ostatnio oglądałem jakiś program kulinarny w którym prowadzący robił
żeberka. Najpierw zamarynował z dodatkiem octu - że niby będą kruche.
Potem szybko obsmażył na patelni z dwóch stron i wrzucił do piekarnika
na 10 minut. Twierdził, że są idealnie upieczone. A według mnie takie
żeberka nie nadają się do jedzenia. Z karczkiem czy boczkiem - mogę się
zgodzić. Ale żeberka są najlepsze, jak mięso samo odchodzi od kości, a
10 minut w piekarniku z całą pewnością na to nie pozwoli. I żadna
marynata tu nic nie zdziała. Tylko odpowiednio długie pieczenie lub
duszenie.

Pozdrawiam,
MW

5. Data: 2015-07-28 13:24:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jul 2015 15:08:39 +0200, rageofhonor napisał(a):

> Kiedyś w wietnamskim barze orientalnym jadłem wieprzowinę lub wołowinę o
> wyżej podanych właściwościach. Ciekaw jestem jak oni to robią?

Marynują MAŁE KAWAŁKI, kilka godzin, w bajcu olejowo-winnym (wino/ocet z
ryżu lub ocet ryżowy plus olej, sól, cukier, przyprawy smakowe) z dodatkiem
papainy. Nic nie zastąpi enzymu, jeśli chcesz uzyskać tę specyficzną,
niemal bezwłóknistą, rozpływającą się konsystencję mięsa.
Np:
http://www.kamis.pl/produkty/zio%C5%82a-i-przyprawy/
sole/sol-zmiekczajaca-mieso-w-torebce.aspx
Papaina rozkłada białko, włókna rozpadają się, mięso z włóknistego staje
się jednolite i miękkie.
--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

6. Data: 2015-07-28 23:14:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jul 2015 13:24:07 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
sole/sol-zmiekczajaca-mieso-w-torebce.aspx
> Papaina rozkłada białko, włókna rozpadają się, mięso z włóknistego staje

...ale właśnie dlatego nie lubię tego ich mięsa. Brak wyraźnych włókien
czyni je bezpostaciowym, nie sposób określić, czy to rzeczywiście wołowina,
wieprzowina, czy może ciastka z kota 333333333-]

7. Data: 2015-07-29 17:01:20

Od: Chefu <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zastosuj metodę niska temperatura (100C), długie pieczenie.
Wieprzowinę obsmaruj ziołami np: tymianek, czosnek, cayenne.
Marynata: oliwa, sos sojowy, chlapnij octu, mozesz dodac ketchup,
barbacue sos. Do blachy, zalewasz, przykrywasz folią aluminiową i
pieczesz aż będzie się rozrywać na kawałki.

Smacznego

8. Data: 2015-07-30 00:21:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chefu" <b...@g...com> wrote in message

> [...]
> barbacue sos. Do blachy, zalewasz, przykrywasz folią aluminiową
> i pieczesz aż będzie się rozrywać na kawałki.

Jak "zalewasz" to chyba będzie się gotować a nie piec? ;-)

9. Data: 2015-07-30 00:26:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Jak "zalewasz" to chyba będzie się gotować a nie piec? ;-)

Jeśli tylko "obsmarowane", to może być pieczone.

Jarek

--
Przy kościołku,
Mój aniołku,

10. Data: 2015-07-30 01:05:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli tylko "obsmarowane", to może być pieczone.

Ja doczytałem do końca, a tam już po smarowaniu ziołami
było o jakimś zalewaniu marynatą, przykrywaniu "pokrywką"
z folii a więc na mój gust obróbce w zanurzeniu = gotowaniu :-)

Swoją drogą, kiedyś w Meksyku jadłem wołowinę pieczoną
na ogniu (taki grill puszczony na pełny gaz z płomieniami)
- były to cieniutkie plastry rzucone na ten rusz na dosłownie
kilkadziesiąt sekund - mięciutkie, soczyste, bardzo smaczne.
Bez żadnych marynat, jedyne przyprawy to pieprz i sól.
Więc długie obrabianie cieplne nie jest konieczne.

Glon morski smakuje jak boczek :-)
PANSLAVISTO!
Krem do tarty
jajko ugotowane na twardo