Re: do znajacych sie na robieniu nalewek-pytanie

Data: 2004-06-12 15:20:21
Temat: Re: do znajacych sie na robieniu nalewek-pytanie
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> orzechówkę.
>
> obawiam sie ze na moja orzechowke (wczoraj napoczelam mimo antybiotyku-
> pycha) trudno przepis podac.
> wzielam ze 20 orzechow mlodych (zbieranych  pod koniech czerwca) umylam,
> pokroilam na osemki zalalam spirytusem (0,5 litra). to w zamknietym sloiku
> tzrymalam 4 tygodnie, pozniej plyn odlalam porzechy zasypalam cukrem  okolo
> 40 dag i stalo to az sie cukier rozpuscil( a poniewaz mi cukier zniknac nie
> chcial to po 3 tygodniach zalalam szklanka przegotowanej wody wystudzonej) i
> [...]
EWO , sedecznie Ci dziękuję, na pewno coś wybiorę. Jeszcze mam pytanko,
piszesz, że zbierasz zielone orzechy w czerwcu- pewnie mieszkasz na południu,
bo u nas nad Bałtykiem nie ma jeszcze co kroić (mam na myśli orzechy zielone),
pewnie jest z dwa tygodnie poślizgu w "klimacie". Ale jak już się pojawią to
rozumię, żeby nie czekać aż będą miały grubą skórę, bo wtedy nawet trudno
będzie je pokroić. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp. :) Areta