Re: dotacje dla inwalidów !!!!!

1. Data: 2000-01-23 10:41:01

Temat: Re: dotacje dla inwalidów !!!!!
Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

W związku z dyskusją na Kakofonii na temat
zatrudniania ON ( co prawda chodziło o pisanie życiorysu
do potencjalnego pracowdawcy) pozwoliłem sobie
zacytować z pl.soc.inwalidzi część tego co
amazonis napisał(a) w wiadomości: ...

>Pracodawca tak dobiera prace inwalidzie w takich warunkach aby tylko
nie
>dopłacać.
>Według informacji??wolą zatrudniać inwalidów::dlaczego:::: są sumienni
>nie zwalniają się po odbiorze tygodniówki.
>Nie liczą godzin pracy wyrażenie bossa (kochają ją-są szanowani za to)
>Zatrudnienie inwalidy (jeśli się zgłosi) jest po za dyskusją>
>To coś normalnego.

Według mnie ON w USA i w naszym kraju dużo się nie różnią, jeżeli już
trochę, to tylko tym co mają w głowie z wskazaniem przewagi naszych.
Stąd działania wychowawcze, politykę informacyjną trzeba u nas kierować
raczej na pracodawców.

>Zapomniałem dodać sprzęt zakupiony dla inwalidy pozostaje własnością
>inwalidy.

Tutaj jest ciekawa sytuacja, nie wiem czy dobrze zrozumiałem,
tam (w USA) sprzęt kupuje się dla inwalidy - u nas przydziela się
pieniądze
i kieruje do CPR wg jakiegoś algorytmu tak złośliwie skonstruowanego by
potrzebujący nie dostali pieniędzy na ten sprzęt.

Czyli w USA stosuje się w zaopatrzeniu inwalidów zasadę
charakterystyczną dla gospodarki komunizmu wojennego "od siebie".
U nas stosuje się zasadę charakterystyczną dla wczesnego
kapitalizmu "na siebie" silniejszy ! inwalida ! niech konkuruje (walczy)
pieniądze na sprzęt a ile mu damy to też się dopiero okaże :-((.

Stąd moje pytanie - Czy naprawdę nie należy starać się sugerować
zmiany zasad polityki opieki nad ON ?

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

2. Data: 2000-01-26 13:34:57

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))

W ferworze udowadniania swoich racji uciekają Wam
sprawy istotne.

W Gazecie Wyborczej z 26.01.2000 (środa) na stronie 5
ukazał się artykuł pani Izy Pur Rahnama pod tytułem
"Chory kraj w Europie". Artykuł omawia wnioski
z raportu ekspertów Banku Światowego dotyczące
sytuacji niepełnosprawnych Polaków pod kątem systemu
rentowego i programów sprzyjających ich zatrudnianiu.
Zwyczajem GW załączone są dwie krótkie recenzje
Joanny Staręgi-Piasek i Ryszarda Petru.

Uważam iż najlepszym forum do dyskusji nad tezami
tego artykułu jest Usenet a więc grupa pl.soc.inwalidzi.
Choćby dlatego że ani eksperci (zapewne) ani osoby
recenzujące nie są ON.
Niedobrze by było gdy przygotowanie decyzji o
Waszym losie odbywało się poza Wami.

Dlatego sugeruję niech ktoś przetworzy ten artykuł
na formę do przyjęcia na tej liście i opublikuje go
w tym wątku. Zbyt ważne to są sprawy i zbyt
szybko mają zapaść decyzje by przejść nad
nimi do porządku dziennego.

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

3. Data: 2000-01-29 10:58:11

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L napisał(a) w wiadomości:

>W ferworze udowadniania swoich racji uciekają Wam
>sprawy istotne.

Zgadzam się z powyższą opinią.

> [...]

>na formę do przyjęcia na tej liście i opublikuje go
>w tym wątku. Zbyt ważne to są sprawy i zbyt
>szybko mają zapaść decyzje by przejść nad

Skoro uważasz, że jest to tak ważne, a napewno jest ważne, bierzesz udział w
życiu tej grupy, to czemu tego artykułu sam nie przetworzyłeś, czyżby brak
czasu?
Nie wszyscy czytają "Gazetę Wyborczą".
Pozdrawiam
Olek

4. Data: 2000-01-29 13:20:06

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> Zgadzam się z powyższą opinią.

ciah

> [...]
> życiu tej grupy, to czemu tego artykułu sam nie przetworzyłeś, czyżby brak

Być może brak czasu ale też może brak możliwości? Nie każdy posiada
sprzęt do dobrego przetwarzania.
A Marian L. poprostu nie chce robić fuszery. I tak robi co może więc nie
widzę powodu by się na nim uwalać.
A poza tym Wyborcz jest w internecie o królowie sieci:)

--
Pozdrowka
Apik

5. Data: 2000-01-29 17:49:38

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W lichym nastroju :-((, licząc na dobrą wolę czytających
będę starał się wytłumaczyć kilka spraw zaczynając
od tego co

Aleksander napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

> [...]

udział w
>życiu tej grupy, to czemu tego artykułu sam nie przetworzyłeś, czyżby

Tak - uważam że ta informacja była ważna! Świadczy o tym fakt
iż o konferencji w tej sprawie która odbyła się w piątek (28.01) o czym
informowały publikatory:TV, prasa, radio!
Nie przepisałem tego artykułu na listę, gdyż staram się zawężać
swoje działania tak by to co robię robić dobrze! Oczekuję w Gazecie
Wyborczej większego reportażu który będzie dotyczył spraw
którymi się zajmuję i wtedy jeżeli będzie potrzeba to przepiszę ten
reportaż na listę. Jednak nie traktuję listy jako słupa ogłoszeniowego
do publikacji tylko swoich osiągnięć i sukcesów.

Uważam iż ta grupa (lista) dyskusyjna jest miejscem zdobywania
wiedzy, wymiany doświadczeń, rozwiązywania problemów, narzędziem
do prowadzenia pracy której w inny sposób nie można wykonać.

Widzę iż wielu wypowiadających się i co jeszcze gorsze tylko
czytających listę nie usiłuje wykorzystać szansy jaką daje ten
nowoczesny środek komunikowania się. Nie czarujmy się,
nie ma innego doskonalszego miejsca i sposobu pokazania
co dla ON jest ważne, jakie rozwiązania są dla nich korzystne.
Przeciętna wykształcenia czytających listę też jest chyba
wyższa niż pozostałych ON. Dlaczego tego nie wykorzystujecie ?

Pod koniec ubiegłego roku Abraszewski usiłował zmobilizować
Was do wyrażenia opinii na temat praktycznie likwidacji zakładów
pracy chronionej. Właśnie niedaleko mnie zlikwidowano taki
zakład, od 1.02. pracę straciła moja krewna. Czy myślicie że
do Was to nie dotrze ?
Być może radykalne propozycje zgłoszone przez ekspertów BŚ na
piątkowej konferencji idą tak daleko dlatego, że "elita"
niepełnosprawnych do której należy zaliczyć czytających
wypowiedzi na pl.soc.inwalidzi nie potrafi wykorzystać internetu
do wyartykułowania swojego poglądu na sprawę sytuacji niepełnosprawnych.
Ciekawy jestem czy na tej konferencji byli jacyś niepełnosprawni ?

Jako że wyczułem zgryźliwość w zdaniu

>Nie wszyscy czytają "Gazetę Wyborczą".

Polecam artykuł w Rzeczpospolitej z 29-30.01.2000 strona A3
pt. "Za dużo marnotrawstwa" dotyczący omawianej konferencji
i raportu BŚ.

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

6. Data: 2000-01-30 11:23:34

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> [...]

widzę powodu by się na nim uwalać.
A poza tym Wyborcz jest w internecie o królowie sieci:)

PozdroX-Mozilla-Status: 8008l

7. Data: 2000-01-31 21:23:23

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam !
>
>Uważam iż ta grupa (lista) dyskusyjna jest miejscem zdobywania
>wiedzy, wymiany doświadczeń, rozwiązywania problemów, narzędziem

Wszystko to co napisałeś w swoim liście to prawda, więc pozostawiam to bez
komentarza.

>Jako że wyczułem zgryźliwość w zdaniu

Nie doszukuj się zgryźliwości tam gdzie jej nie ma. Gdybyś nie napisał w
swoim przewodnim liście, żeby ktoś ten artykuł przetworzył, a podał tylko
"namiary" na artykuł nie byłoby z mojej strony reakcji. A tak to przemówiła
zwykła ciekawość.
Pozdrawiam
Olek

8. Data: 2000-01-31 22:36:16

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Apik napisał(a) w wiadomości

>Być może brak czasu ale też może brak możliwości? Nie każdy posiada
>sprzęt do dobrego przetwarzania.

Chyba źle rozumiesz słowo przetwarzać, Marianowi prawdopodobnie chodziło o
streszczenie tego artykułu, wyartykułowanie esencji całej sprawy, a nie o
skanowanie. Przynajmniej ja to tak odczytałem.
Pozdrawiam
Olek

9. Data: 2000-02-01 17:33:52

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> [...]
> streszczenie tego artykułu, wyartykułowanie esencji całej sprawy, a nie o
> skanowanie. Przynajmniej ja to tak odczytałem.

Hej

A ja pomyślałem o obróbce od a do z
--
Pozdrowka
Apik

10. Data: 2000-02-01 19:21:22

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))

> [...]

tylko
>"namiary" na artykuł nie byłoby z mojej strony reakcji. A tak to

Masz rację :-))

ale podaruj mi też prawo do chwili zgryźliwości :-))

Widzisz zresztą że na grupie najdłużej ciągną się wątki "o niczym"
próbowałem w ten sposób wymusić dyskusję a tu widzisz klapa :-((

Zacznę listy z problemami które mnie drażnią wysyłać listami na priv
do ludzi którzy powinni się wypowiedzieć w danej sprawie, ale jak
oni zaczną mi odpowiadać też tylko na priv to znowu klapa ;-((

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl