drożdżowe za twarde

1. Data: 2003-11-15 16:39:36

Temat: drożdżowe za twarde
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę ;))

Po jakiś 4 skuchach w trakcie ostatnich 2 tyg proszę was o radę, o mi już
ręce opadają.
POtrzebuję zrobić ciasto drożdżowe, ale warunek taki, że bez masła (max 1
łyżka) i z max 1 żółtkiem. Próbowałam już z większą ilością białek, różnymi
proporcjami i typami mąk (też kukurydziana, która ma podobno właściwości
podobne do żółtka), dodatkiem jogurtu, czasem pieczenia i rośnięcia etc etc.
I nic. Klapa. Zawsze wychodzi (jak nie od razu to już z pewnością na na
drugi dzień) twarde jak kamień.
Proszę, macie jakiś pomysł co z tym fantem? CZy w ogóle jest to możliwe? Ja
wiem, że to takie nie do końca cisto, bardziej jak słodki chlebek, ale co
mogę zrobić, by wyszło jak najbardziej miękki??

Z góry dzięki za wszystkie rady.

POzdr smacznie (znad herbatki jaśminowej)
Nell

1. Data: 2003-11-15 16:56:17

Temat: Re: drożdżowe za twarde
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Nell" <n...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> POtrzebuję zrobić ciasto drożdżowe, ale warunek taki, że bez masła (max 1
> łyżka) i z max 1 żółtkiem. Próbowałam już z większą ilością białek,
Tyle co wiem, to aby ciasto bylo lekkie, to wlasnie daje sie wiecej zoltek
niz bialek, np.2 zoltka i 1 cale jajko(tak praktykuje).Jezeli mozesz tylko 1
zoltko, to nie dawaj wcale bialka i daj moze troche wiecej drozdzy niz w
przepisie oraz wiecej mleka.W innym wypadku wychodzi ciasto za ciezkie.
Ilona

1. Data: 2003-11-15 17:13:49

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci

> [...]
> zoltko, to nie dawaj wcale bialka i daj moze troche wiecej drozdzy niz w
> przepisie oraz wiecej mleka.W innym wypadku wychodzi ciasto za ciezkie.

Jak daje wiecej drozdzy, to strasznie potem czuc w smaku i zapachu (nawet
pomimo cukru).
Dziekuje za rade
POczekam jeszcze troche, a potem biore sie za pieczenie ;))

POzdr
Nell

1. Data: 2003-11-15 17:44:29

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomimo cukru).
> Dziekuje za rade
> POczekam jeszcze troche, a potem biore sie za pieczenie ;))

A jakie drozdze dajesz? Sprobuj do1/2 kg maki dac 2 paczuszki suszonych,
dajesz je do maki(jak proszek do pieczenia),do tego letnie mleko(za
zimne-drozdze nie rosna; za gorace sparzysz i tez nie wyrosna) i oczywiscie
wg przepisu reszte skladnikow cukier ,zoltko.Ciasto nie bedzie za bardzo
pachniec drozdzami.
Ilona.

1. Data: 2003-11-15 17:54:45

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oczywiscie
> wg przepisu reszte skladnikow cukier ,zoltko.Ciasto nie bedzie za bardzo

Nistety narazie mam pod reka tylko swieze. Nastepnym razem spróbuje z
suchymi

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-11-15 22:27:36

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nell" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> POtrzebuję zrobić ciasto drożdżowe, ale warunek taki, że bez masła (max 1
> łyżka) i z max 1 żółtkiem.

A z jakiewgo powodu be masla i zoltek? Alergia czy cholesterol? Jezeli to
pierwsze, to jajka kurze mozna zastapic przepiorczymi. Fakt, ze wyjdzie
troche drogo.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-11-15 22:46:53

Temat: Re: drożdżowe za twarde - rezultaty wstępne
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A z jakiewgo powodu be masla i zoltek? Alergia czy cholesterol? Jezeli to
> pierwsze, to jajka kurze mozna zastapic przepiorczymi. Fakt, ze wyjdzie

Niestety, żeby to tylko o pieniądze chodziło :/
Jest to związane z wczesnym stanem po operacji usunięcia woreczka żółciowego
no i ostra dieta wg wytycznych. A na mnie spoczywa menu dla chorego, który z
braku sił i umiejętności schudł już 15 kilo :(
Korzystając z rad zaryzykowałam już po raz enty i upiekłam właśnie dwa
"drożdżowe" - jedno z 2 łyżkami oliwy zamiast jaj (wyglądało na suche po
wyrośnięciu, więc przełożyłam konfiturą rozbełtaną z jogurtem naturalnym i
zwinęłam w roladę), drugie z kolei z 1 żółtkiem, za to bez tłuszczu
(upiekłam w formie na babkę i polałam lukrem). Degustacja jutro (imieniny
chorego :))), mam nadzieję że choć jedno będzie zjadliwe :) Chociaż myślę,
że nawet spalony węgielek własnej roboty zostałby przez dziadka wychwalony
;)) Eh, i gdzie tu znaleźć obiektywną opinię? No nic. Dam znać jak poszło.

POzdr i dzieki za rady
Nell

1. Data: 2003-11-16 10:15:39

Od: "Olik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (upiekłam w formie na babkę i polałam lukrem). Degustacja jutro (imieniny
> chorego :))), mam nadzieję że choć jedno będzie zjadliwe :)

Nie przejmuj się!
Raz chowałam przed gośćmi drożdżówkę, bo mi nie wyszła. Goście (wścibscy)
znaleźli ją i zjedli ze smakiem, a ciotka twierdziła, że jak jej taka
wyjdzie, jak ta moja, to się cieszy, że na reszcie się jej udało dobrą
zrobić ;-)

Sama chętnie bym zjadła tą przekładaną konfiturą. Mniam!
Olik

1. Data: 2003-11-16 18:49:20

Temat: Re: drożdżowe za twarde - relacja finalna
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olik" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zrobić ;-)
>
> Sama chętnie bym zjadła tą przekładaną konfiturą. Mniam!

No więc już po ;))
I wyszły obie :D tzn tak jak mówiłam, do ochów i achów to może daleko, ale
były naprawdę smaczne i zdecydowanie o 200% miększe niż poprzednie, a
jeszcze jedną (tą nieprzekładaną) polałam sosem malinowym. Miodzio. I
generalnie mi tam smakowały ;)) Szczerze powiedziawszy spodziewałam się
większych różnic w smaku, a one o dziwo były prawie takie same. No, prawie,
chyba ociupinkę lepsza jednak ta z jajem bez tłuszczu, bo w tej drugiej czuć
było nutkę drożdży.
Jeszcze raz dzięki za rady i pozdr
Nell

ps Co do kwestii goście-moje_wypieki to fajnie w sumie jest, jak nie trafię
tak w 100% w gusta karmionych (moja rodzinka np lubi torty i żeby było
kremowo i owocowo, a ja wolę ciasta zbite, konkretne w konsystencji i raczej
typ orzechowo-waniliowo-piernikowych) to wtedy zostaje więcej dla mnie, bo
mi tam zawsze pasuje, co sama upiekę ;))
N.

1. Data: 2003-11-17 19:15:20

Od: "Olik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> typ orzechowo-waniliowo-piernikowych) to wtedy zostaje więcej dla mnie, bo
> mi tam zawsze pasuje, co sama upiekę ;))

Moja babcia ubzdurała sobie, że lubię torty ze śmietaną (mimo, że jadam
tylko suche ciasta - tak jak Ty) i za każdym razem, gdy ją odwiedzam karmi
mnie tym tłustym świństwem. A powiedz babci, że nie lubisz... :-(
Olik

ciasto z buraków cukrowych - potrzebuję przepisu
ciasto naleśnikowe
herbata twinnings
Kulebiak i jego zdjecie
Kaczka z kasztanami.