Re: drżenie lewej dłoni - jaki specjalista ?

Data: 2008-11-08 22:22:32
Temat: Re: drżenie lewej dłoni - jaki specjalista ?
Od: biggero <b...@p...onet.pl>

> Np gdy wyciągnę ręce przed siebie, prawa dłoń porusza sie bardzo delikatnie,
a lewa bardzo wyraźnie, szczególnie 3 palce.

No właśnie, czy te 3 palce to są kciuk, wskazujący i środkowy ?
Bo właśnie je unerwia jeden nerw.
Zapomniałem jeszcze - czy nie dokucza przypadkiem kręgosłup szyjny?
Niezależnie od tego, czy to z powodu kręgosłupa i uciskania nerwów,
czy nie, warto zacząć chodzić na basen, nawet jeśli nie umie Pani
pływać - wystarczy posiedzieć w wodzie z biczami wodnymi, w dżakuzi
(pisownia polska :-) ) i to już pomaga na kręgosłup. Warto było by
zacząć ćwiczenia tej ręki, niezależnie od przyczyn tego stanu, żeby ta
ręka się wyćwiczała - zarówno nerwy, mięśnie, jak i stawy.

> Nie wiem więc czy może to być nerwica... - czy te objawy mogą właśnie
wynikać z nerwicy.

Może to wynikać z nerwicy - ale uwaga, żeby nie przesadzić z
przypisywaniem wszystkiego nerwicy. Jeśli Pani tak ujmie sprawę, to
lekarz bardzo chętnie na to pójdzie. Profilaktycznie może Pani zacząć
brać jakieś przeciwlękowe leki, ale tylko na spróbowanie. Niektóre
jednak mają także działanie neurologiczne, tzn. poprawiają także
działanie neuronów ruchowych i czuciowych - to mają być nie takie, bo
chcemy żeby działały tylko na nerwicę. Np. Seroxat o ile wiem byłby
odpowiedni, ale też jest to lek bardzo silny i później trzeba go długo
odstawiać. Trzeba by go pobrać ze 2 miesiące. Ale to dopiero, gdy
wszystko inne zawiedzie.

> Dziękuję za duuużo informacji, za odpowiedź.

Odkąd nauczyłem pisać się bezwzrokowo, długie odpowiedzi nie są
problemem :-).
No i jak widać, jeszcze mi się przypomniało sporo.

> Szczerze mówiąc znajomy radiolog poradził mi zrobienie rezonansu zamiast
tego tomografu, ale tomograf udało mi sie zrobić dużo wcześniej niż
miałabym
termin rezonansu.
Nie jestem z Warszawy.

E, to żadna przeszkoda. Czasem lepiej pojechać gdzieś do innego miasta
i zrobić badanie, niż czekać. Dodać trzeba koszt przejazdu. Takie
rzeczy znajduje się w Internecie - gdzie robią. A w ośrodkach, gdzie
mają nowoczesny sprzęt i dużo pacjentów jest czasami nawet taniej, nie
mówiąc o tym, że lepszy sprzęt da o wiele lepszą jakość. Mnie pierwszy
rezonans zrobili na starej maszynie i ortopeda dziwił się, że chyba
ten rezonans jakiś przedpotopowy, słaba rozdzielczość. Trzeba było
powtarzać.
W Warszawie robią rezonans dobrze i tanio w szpitalu bielańskim. Mają
nową maszynę.

pozdrawiam
B.