Re: dys... a wymagania znajomości ortografii

From: "miranka" <a...@m...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: dys... a wymagania znajomości ortografii
Date: Fri, 8 Dec 2006 13:45:03 +0100

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:elbgvq$up7$1@news.onet.pl...

> Nauczycielka tylko kieruje do psychologa - ona nie wydaje żadnego
> zaświadczenia. Od tego sprawdzianu ortograficznego z zasad jest właśnie
> psycholog i to dopiero jak wydaje zaświadczenie uprawniające do ulg na
> egzaminie gimnazjalnym tudzież kończącym podstawówkę. Ale wcześniej
dziecko
> ma się też wykazać ćwiczeniami.

To się nie rozumiemy. Adam (i chyba syn autorki wątku też) musiał zaliczyć
teorię (i TYLKO teorię) przed pierwszą wizytą u psychologa. Jak rozumiem
chodziło o to, żeby odsiać dzieci, które robią błędy ortograficzne, bo po
prostu nie znają zasad ortografii. To nie jest żadne oficjalne
zaświadczenie, tylko odręczna kartka od nauczycielki do psychologa, że
dziecko WIE, jak się powinno pisać, a ja ono pisze w rzeczywistości to już
faktycznie psycholog ocenia.

> Czyli jeśli badanie pierwsze jest np. w czwartej lub jeszcze lepiej we
> wcześniejszych, to jak dziecko idzie w szóstej klasie lub w gimnazjum po
> zaświadczenie do egzaminów to już jest po kilku latach ćwiczeń u uczenia
się
> zasad ortografii

Zgadza się, tylko my o innych zaświadczeniach mówimy.
Anka