Re: energia do zycia

From: A...@s...ca (Aleksander)
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: energia do zycia
Date: 10 Mar 2003 12:46:51 +0100

>1 - dlaczego w skladzie tego preparatu, ktory promujesz nie ma wpisanych skladnikow
tzw.
balastowych?
2 - czy w tym preparacie nie ma soli?
3 - czy w tym praparacie nie ma cukru?
4 - dlaczego nie zaznaczasz, ze nie wolno go uzywac chorym na fenyloketonurie?

Ad 1, 2 i 3.
inne składniki leku: celuloza mikrokrystaliczna, hydroksypropylometyloceluloza,
kroskarmeloza, magnezu stearynian, wapnia wodorofosforan bezwodny, wapnia
wodorofosforan
dwuwodny, glikol polietylenowy, wosk montanowy, woda oczyszczona.

Nie ma cukru ani soli.

Ad 4.
Co w skladzie witamin dostepnych w Polsce czyli Vita-Complete 29 powoduje ze chorzy
na
fenyloketourie nie moga zazywac? A w ogole w innych zestawach (podkreslam ze
prowokujac
mnie powodujesz dyskusje na temat produktu ktorego reklama Ci sie nie podoba) nie
powinno
sie znajdowac zeby byly przyswajalne przez wszystkich a nie nawet przez 0,001
promilla
ludnosci? A pozatym to przeczytaj cos co znalazlem na sieci (pisze z pracy). Czy
ludzie
ktorzy przezyja dziecinstwo i wiedza ze sa chorzy nie wiedza czego im nie mozna brac?
czy ja pisze ze VC jest nieszkodliwa dla wszystkich czy ze nie ma... popatrz w
stopce.

Zabójcza fenyloalanina, czyli o leczeniu

W fenyloketonurii, podobnie jak w innych wadach metabolizmu, określenie "leczenie"
jest
nieco mylące. Nie podajemy bowiem żadnych leków, nie stosujemy zabiegów
chirurgicznych.
Postępowanie w tej chorobie polega na utrzymywaniu odpowiedniej diety i dokonywaniu
pomiarów stężenia fenyloalaniny we krwi. Jest tutaj pewna analogia z cukrzycą, w
której
kluczowa jest dieta z wyłączeniem cukrów prostych i dwucukrów, z okresowym
sprawdzaniem
poziomu glukozy.

Jak wspomnieliśmy, fenyloketonurię rozpoznaje się zwykle niedługo po urodzeniu. Jeśli
przeoczymy tę chorobę, to następstwem jest głębokie i nieodwracalne uszkodzenie
mózgu. Po
potwierdzeniu dodatniego wyniku testu (w kolejnym badaniu) włącza się natychmiast
odpowiednią dietę. Pożywienie musi zawierać nieznaczne ilości fenyloalaniny, co jest
zrekompensowane dużą zawartością innych składników odżywczych.

Dietę uzupełnia się specjalnymi preparatami zawierającymi niezbędne aminokwasy,
witaminy
oraz sole mineralne, ale z wyłączeniem fenyloalaniny. Należy jednak podkreślić, że
pewne
(małe) ilości fenyloalaniny są niezbędne dla prawidłowego wzrostu i rozwoju dziecka.
Dlatego opracowano specjalny system wymienników, który pozwala zorientować się w
zawartości tego aminokwasu w poszczególnych produktach. Jest to kolejna analogia z
cukrzycą, gdzie system wymienników obejmuje węglowodany. Dieta powinna być opracowana
przez dietetyka i modyfikowana w zależności od wieku i stanu zdrowia dziecka.

Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander
Vita-Complete - witaminy z Kanady - Bez alergenów, cukru, drozdzy, glutenu, laktozy,
sztucznych barwników i kolorantów. Odpowiednie m.in. dla alergików, diabetyków i
wegetarian. Pytaj w aptekach lub zobacz www.vitacomplete.com