fajna panierka do ryby?

1. Data: 2005-02-10 18:58:04

Temat: fajna panierka do ryby?
Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poszukuję jakiejś fajnej panierki do ryby. Mój nierybek (istotka, która
rybek nie lubi) zapowiedział, że zje tylko panierowaną, więc... może ktoś
podpowie coś ciekawego? Taka zwyczajna panierka to mnie jakoś nie pociąga
:-)
Z góry dzięki

Pozdrawiam

Aldik

1. Data: 2005-02-10 20:22:36

Temat: Re: fajna panierka do ryby?
Od: "taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rybkę w jajeczko a potem w płatki kukurydziane.

Jarek
www.vendi.pl

1. Data: 2005-02-10 22:17:04

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Aldona 'Aldik' Richter wrote:
> [...]
> podpowie coś ciekawego? Taka zwyczajna panierka to mnie jakoś nie pociąga

Mozesz zrobic angielska narodowa potrawe, Fish& Chips. Chips to frytki,
a ryba jest maczana w ciescie i smazona w glebokim oleju. Mozesz uzyc
ten sam olej, tylko najpierw zrob frytki, potem rybe.

Ciasto do maczania kawalkow ryby, krewetek, czy innych owocow morza
1 szklanka maki
2 lyzki maki ziemniaczanej
1 jajko
woda
szczypta papryki
szczypta suszonego imbiru
Wymieszac suche skladniki, dodac pol szklanki wody i rozmieszac na
gladko widelcem. Dodac tyle wody, zeby ciasto bylo jak na nalesniki,
moze troche bardziej geste. Maczac w tym kawalki ryby i klasc na goracy
olej. Wyjmowac na reczniki papierowe i podac z frytkami i rozcienczonym
octem winnym do maczania.

mozna tez dodatkowo podac jeden czy dwa sosy, jak np.

Sos czerwony do ryby
4 lyzki ketchupu
1 lyzka chrzanu
Wymieszac i maczac w tym kawalki ryby czy sparzone krewetki.

Sos tatarski (nie mam pojecia dlaczego tak sie tu nazywa)
1 ugotowane na twardo jajko
1 konserwowy ogorek
1 lyzka posiekanej na drobno cebuli
sol, pieprz do smaku
majonez

Posiekac jajko i ogorek, w misce zmieszac z cebula i przyprawami i taka
iloscia majonezu, zeby powstal sos majonezowy, a nie salatka z ogorka i
jajka. Podac do smazonej ryby, rowniez dobry jako smarowidlo do kanapek
miesnych czy rybnych.

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-02-11 08:27:27

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sos tatarski (nie mam pojecia dlaczego tak sie tu nazywa)
> [...]
U nas taki mnije więcej sos też się nazywa tatarski, można kupić gotowy w
słoiczkach w każdym sklepie spożywczym. Wydaje mi się, że ten sklepowy jest
bez twardego jaja.
Pozdrówka - Agnieszka
P.S. próbowałam kiedyś robić taką rybkę, ale ciasto nijak mi się ryby nie
chciało trzymać. Ryba była mrożona.

1. Data: 2005-02-11 12:01:59

Temat: o panierce do ryby...
Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S. próbowałam kiedyś robić taką rybkę, ale ciasto nijak mi się ryby nie
> chciało trzymać. Ryba była mrożona.

Przyłączam się do tego ostatniego zdania. Dlaczego tylko czasami udaje mi
się usmażyć mrożoną rybę w panierce, najczęściej zaś panierka odpada, ryba
się łamie? Acha dziwne, ale lepiej mi się to udaje, gdy smażę mrożone kostki
rybne niż mrożone filety.
Może ktoś ma jakiś niezawodny sposób?
Małgosia.

1. Data: 2005-02-11 12:12:02

Temat: Re: o panierce do ryby...
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgosia wrote:
> [...]
> panierka odpada, ryba się łamie? Acha dziwne, ale lepiej mi się to
> udaje, gdy smażę mrożone kostki rybne niż mrożone filety.

Dla mnie niezawodnym sposobem stało się znalezienie dobrego sklepu rybnego,
gdzie filety nie są przemrożone. Wcześniej podczas smażenia filety się
łamały, panierka odpadała, wskutek czego na długo zrezygnowałam z
przyrządzania filetów. Teraz nie mam z tym żadnego problemu. Filet
(zamrożony) posypuję pieprzem, solą, a następnie mąką ziemniaczaną,
panieruję w jaju i bułce tartej (fajnie wychodzi z dodatkiem sezamu). Potem
można skropić sokiem z cytryny.
Ania

1. Data: 2005-02-11 14:34:44

Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. próbowałam kiedyś robić taką rybkę, ale ciasto nijak mi się ryby nie
> chciało trzymać. Ryba była mrożona.

Za duze kawaly ryby ...
rybe zamrozona przed panierowaniem mocze w zimnej wodzie (zeby powstala taka
mm warstweka rozmrozonej ryby) osuszam recznikami papierowymi...
a ciasto tak jak pisali tutaj :) chociaz czasami lubie piwne zrobic ... a
czasami startego zoltego sera dodaje do ciasta ...

w kazdym razie pycha wychodzi

1. Data: 2005-02-11 15:11:18

Od: "Qq" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> a ciasto tak jak pisali tutaj :) chociaz czasami lubie piwne zrobic ... a
> czasami startego zoltego sera dodaje do ciasta ...

ROk temu podał tu Waldi /chyba/ niezawodny sposób na panierkę do mrożonej
ryby, która mi zawsze wcześniej odpadała i psuła zabawę. MOże sam się
odezwie i poda, ale póki co, to ja z pamięci:
- najważniejsze to rzeczywiście pozbyć się warstewki lodu z ryby /glazury,
jak pisał Waldek/, w strumieniu wody/misce. Potem już standard: mąka, jajo,
panierka /ja mielę płatki kukur./.
- drugi ważny moment - zdaniem Waldka, a ja ślepo już za nim idę i nie
eksperymentuję - należy już spanierowaną rybę zostawić na powietrzu na 15-20
minut. Nie wiem po co /podobno panierka odpadnie jak się nie wystoi/, ale
tak robię i panierkami zachwycam rodzinę.

DZiękuję ci, Waldku. Jeśli to byłeś Ty. Jeśli kto inny - też dzięKuję.

Qq

1. Data: 2005-02-11 15:28:16

Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"taurus" <t...@w...skonet.pl> wrote in message
> Rybkę w jajeczko a potem w płatki kukurydziane.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Właśnie zrobiłam próbną porcję z płatkami
i... jak mój nierybek nie powie, że pyszne, to... zjem jego porcję. O! :-)

Pozdrówka

Aldik

Krupnik - pytanie
przystawki na zimno