[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)

141. Data: 2015-12-04 18:25:26

Temat: Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
news:565e9ccf$0$696$65785112@news.neostrada.pl...
> W jakim sensie "żywe"?

np w sensie enzymatycznym ...
czerpiasz się uprwszczeń - dla mnie posaidające enzymy oznacza jeszcze
'trochę' żywe. Ale pewnie do 'trochę' żywe też się czepisz(?).

> A to już jest kuriozum, które mną wstrząsnęło! W kapuście nie było
> witaminy C??? Kto to takie farmazony wypisuje? Poszukując dokładniejszych
> i bardziej wiarygodnych informacji na ten temat, znalazłam, że w
> _świeżej_ kapuście na 100g jest 48mg wit. C, podczas gdy w kiszonej
> zaledwie 20mg. Być może kapusta jest najoszczędniejszym dla wit. C
> przetworzeniem tego warzywa, w porównaniu z gotowaniem na przykład.
> No i na pewno w procesie kiszenia staje się _kwaśniejsza_ w smaku, ale to
> nie znaczy, że ma więcej witaminy.

ta która się pojawiła (w procesie kiszenia) - to jej nie było. Z tego co
wiem kiszenie powoduje powstawanie wot C, nie znam się na źródel liczb
krtóre podałaś - o tyle dla mnie nie sa wiarygodne

142. Data: 2015-12-04 18:27:13

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kompletne uproszcwenie - z punktu widzenia naszych organizmów zniłe ljest
niedobre dla przeodu pokarmowego, a sfermentowane w takie fermentacji -
dobre(zdrowe) bardzo.

W perwneym sensie jest to prosces antagonistyczny: jeden wypiera drugi,
nieprawdaż?

143. Data: 2015-12-04 18:30:31

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

też intuicyjnie wybierałam zawsze Marwit
(acz ten obecny kiszony Cymesa z dodatkiem marchwii - smakuje pooprawnie..
(jak na sok z butelki - choć wydaje się być trochę rozwodniony)).

> :-O
> :-O
> :-O
>
> Szczerze powiem, że jakoś nigdy nie miałam ochoty kupować innej marki soku
> marchwiowego, niż Marwit. Oni byli pierwsi na rynku i z nimi już
> pozostanę,
> oczyw, hoć oczywiście klientka ze mnie dla nich żadna, ale zawsze.
> Sok ten zachowuje jakość idealnie zgodnie z oznaczeniem na opakowaniu - po
> czym, jak Pan Bóg przykazał, fermentuje sobie w butelce, tak jak stać się
> powinno z każdym sokiem ze ŚWIEŻYCH warzyw/owoców.
> [...]
-cz-i/
> http://annur.pl/inwazja-islamu-na-swiat-cywilizowany
-czesc-ii-proby-islamizacji-europy/
> 2015 - Islam inwazyjny:
> http://niepoprawnipolitycznie.com/zdychaj-francjo-dl
a-przykladu/

144. Data: 2015-12-04 18:35:50

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zamrozić, ano.
albo skroić po same buty i wrzucić do zupy: uwielbiam drobno pokrojone
gałązki od pietruuchy rozgotowane w zupie w dużej ilości: dają armat/smak,
po co ma to się marnować, choć ioczywiście po wygotowaniu pewnie się wiele
marnuje, no ale nie całkiem.

A jak ktoś pietruszkowy freak - postawić przed nosem umyty w szklance - i
podskubywać przy każdym pomyśle zrobienia herbaty czy poszukiwania słodyczy.
:) Ja potrafię w pracy na biurku mieć pęczek i sobie podskubywać kiedy inni
walą trzecią kawę z bułą. :)

145. Data: 2015-12-04 19:52:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Dec 2015 17:04:43 +0100, FEniks napisał(a):

> Tobie.

Nie kiszę. To Ty kisisz i chwalisz.

--
XL
http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj

146. Data: 2015-12-04 19:56:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Dec 2015 18:35:50 +0100, yapann napisał(a):

> [...]
> :) Ja potrafię w pracy na biurku mieć pęczek i sobie podskubywać kiedy inni

Jesli masz gdzie, to posiej sobie pietruchę naciową. Jest cudowna, bez
porównania bardziej aromatyczną ma nać, niż ta korzeniowa. I wytrzymałą
prawie jak jarmuż. Teraz ciepło, to mi wyrosła już z tegorocznych
wysypanych wczesną jesienią z baldachów nasionek - mam dywan młodej
pietruszki w warzywniku, chyba trochę jutro wykopię i dam do skrzynek w
szklarni, potem pójdzie do loggii. Będzie zielono aż do wiosny :-)

147. Data: 2015-12-04 22:40:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-04 o 18:25, yapann pisze:

> ta która się pojawiła (w procesie kiszenia) - to jej nie było. Z tego
> co wiem kiszenie powoduje powstawanie wot C

Przecież to jest brednia. Kiszenie to proces fermentacji, namnażają się
bakterie produkujące kwas mlekowy.

Jedyne co, to może tej witaminy C nie ubywa aż tyle, ile ubywa jej w
przypadku innego sposobu przechowywania warzyw i owoców.

I to nie jest czepianie się.

Ewa

148. Data: 2015-12-04 22:42:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-04 o 19:52, Ikselka pisze:

> Nie kiszę. To Ty kisisz i chwalisz.

Nic podobnego.
Ale i tak nie o to chodziło...

Ewa

149. Data: 2015-12-05 06:22:50

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-12-04 o 22:42, FEniks pisze:

> Nic podobnego.
> Ale i tak nie o to chodziło...

Dlaczego to mnie nie dziwi...
--
B.

150. Data: 2015-12-05 12:39:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Dec 2015 06:22:50 +0100, bbjk napisał(a):

> Dlaczego to mnie nie dziwi...

No tak, bo przecież Tobie i Ewie chodzi wyłącznie o tę witaminę C!
:-]

--

Pao de Queijo
Rosół wieprzowy