[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)

11. Data: 2015-11-24 13:47:06

Temat: Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 13:26, Ikselka pisze:

> Hint "TZW".

> Sok z kiszonej kapusty też. To ŚWIEŻA kiszona kapusta :->

Bzdurzysz jzw.

Ewa

12. Data: 2015-11-24 15:00:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 13:47:06 +0100, FEniks napisał(a):

> Bzdurzysz jzw.

Nie wiesz,o czym gadasz. Kiszenie to sposób przedłużania świeżości warzyw i
owoców. Warzywa kiszone zachowują swoje wartości mineralne, witaminowe i
smakowe, także fizyczne. Widzę, że chcesz się kłócić o definicję świeżości,
no ale sorry, to nie ze mną.

--
XL
2005 - Islam ekspansywny:

13. Data: 2015-11-24 17:23:46

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypomniało mi się, że kiedyś kupiłam w Aldim, w kartoniku. Ale nie
> wiem, czy mają go w stałej ofercie.

Widziałam w jakimś Auchan/Real, ale w kartoniku.

14. Data: 2015-11-24 17:50:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 17:23:46 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-11-24 11:53, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Widziałam w jakimś Auchan/Real, ale w kartoniku.

Zawsze myślałam, że ludziom dlatego na kiszonkach zależy, że zawierają one
żywe bakterie mlekowe. Więc po co komu taki sok z kartonika? - cóż, widać
się myliłam. Przecież z zasady i z istoty rzeczy sok z kartonika nie ma
prawa takowych bakterii zawierać, bo by się, żtp, rozpękł - od gazowego
świadectwa ich żywotności, czyli od CO2. Nie sądzę jednak, aby na takiej
konserwie z truposzczaków pożytecznych bakterii Wątkodawczyni zależało 3-|

15. Data: 2015-11-24 17:52:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 17:50:11 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> się myliłam. Przecież z zasady i z istoty rzeczy sok z kartonika nie ma
> prawa takowych bakterii zawierać, bo by się

ów kartonik

> , żtp, rozpękł - od gazowego
> świadectwa ich żywotności, czyli od CO2. Nie sądzę jednak, aby na takiej
> konserwie z truposzczaków pożytecznych bakterii Wątkodawczyni zależało 3-|

j.w.

16. Data: 2015-11-24 19:07:50

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konserwie z truposzczaków pożytecznych bakterii Wątkodawczyni zależało 3-|

Bo to we Wrocławiu było.

17. Data: 2015-11-24 20:23:10

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 10:30, XL pisze:

> Nie każdy ma warunki. Aby własnoręczne przyrządzanie kiszonek
> miało sens, trzeba miec odpowiednie miejsce do ich
> przechowywania.
> A i sił trochę do tego trzeba.

bez przesady chodzi tylko o kiszona kapuste...
ale jak Ktos woli sok z kartonikow to coz...
M.

18. Data: 2015-11-24 20:29:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Nov 2015 20:23:10 +0100, Marsjasz napisał(a):

> bez przesady chodzi tylko o kiszona kapuste...

No własnie - trzeba mieć chłodne miejsce (i w ogóle miejsce), a najpierw
jednak trochę się namęczyć z krojeniem/szatkowaniem/ubijaniem...

> ale jak Ktos woli sok z kartonikow to coz...

Ano się właśnie dziwuję.

19. Data: 2015-11-24 21:45:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 15:00, Ikselka pisze:

> [...]
> smakowe, także fizyczne. Widzę, że chcesz się kłócić o definicję świeżości,

Jak dla mnie możesz sobie uważać sfermentowaną kapustę za świeżą, która
spełnia warunki soku jednodniowego. Nic mi do tego.
Nie zmienia to jednak faktu, że dziś widziałam na półce w warzywniaku
sok z kiszonej kapusty w woreczku (marki "słoneczne pole" czy jakoś
tak), z datą przydatności do spożycia "marzec 2016".

Ewa

20. Data: 2015-11-24 22:39:26

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sok z kiszonej kapusty w woreczku (marki "słoneczne pole" czy jakoś
> tak), z datą przydatności do spożycia "marzec 2016".

Z mrożonkami jest taki sam problem. Niby świeże, a termin spożywalności
czasami bardzo odległy.
Gdzieś tkwi hak.

Pao de Queijo
Rosół wieprzowy