Re: ginekolog i blona dziewicza.

From: f...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ginekolog i blona dziewicza.
Date: 1 Dec 2002 11:07:55 +0100

Dyskusja, która tu rozgorzała wokół tego, co jest w takim przypadku lepsze -
znieczulenie miejscowe czy ogólne, jest ciekawym ale oddzielnym problemem. Moim
zdaniem lekarz wypisujący skierowanie na operacje zawsze powinien pacjenta
poinformować choćby skrótowo o przebiegu operacji a także przedstawić za i
przeciw takiego, czy innego postępowania (sposobu znieczulenia). To świadomy
pacjent powinien podejmować ostateczną decyzję o zastosowaniu metody leczenia
(znieczulenia) a nie autorytatywnie lekarz. Takie lakoniczne potraktowanie
pacjentki, jakie miało miejsce w tym opisanym przypadku, było moim zdaniem
nieprawidłowe.

To, że Kasia opowiedziała w tym wątku o ty, że jej siostra miała podobny zabieg
w znieczuleniu miejscowym, oczywiście nie oznacza, że dla wszystkich innym
przypadków takie rozwiązanie jest optymalne. Jednak dokładnie to samo można by
powiedzieć w drugą stronę. Mianowicie to, że ktoś miał podobny, udany zabieg w
znieczuleniu ogólnym, nie musi stanowić wzoru do ślepego naśladownictwa przez
innych. Generalnie, fakt podania przez Kasię przykładu siostry jest jak
najbardziej merytoryczny i wartościowy w tym wątku ;-).

Pozdrawiam, andrzej