Strona główna Grupy pl.sci.psychologia głask - iskanie ;) Re: głask - iskanie ;) hurtownia

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: głask - iskanie ;) hurtownia

« poprzedni post
Data: 2003-05-10 14:29:26
Temat: Re: głask - iskanie ;) hurtownia
Od: "mania" <m...@a...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

"cbnet" news:b9h61e$1ja$1@news.onet.pl...
> mania:
> > w skrócie: nie ma łatwo :)
>
> Umiejetne (skuteczne) wykorzystywanie? ;)

no narzędzie jak każde inne :)
najpierw trzeba się nauczyć skutecznie/świadomie
nim posługiwać, potem sprawnie, a potem "naturalnie" :)
(no. chyba, że tę umiejętność osiągniemy w dzieciństwie)
imo dobrą metaforą będzie tutaj prowadzenie samochodu ;)

> > nie sądzisz?
>
> Nie. :)
> Wole rzeczywistosc. W pelni akceptuje rzeczywistosc...
> w kazdym razie staram sie i nie wychodzi mi to (chyba)
> najgorzej. ;)

a de mello czytaty? :o)
w pełni akceptujesz to _co widzisz_ :) ostrzegam,
że to może być znacząca różnica, (a jeśli masz "astygmatyzm"?)

> > ... wspólnota wspólnot itd
>
> Wspolnota wspolnota, ale ciezko byloby Ci identyfikowac sie
> np z meskim ogladem swiata... itd. :))
> Nie ma lekko. ;)

nie koniecznie :) a co z moją męską częścia osobowości? ;)
na pewnym poziomie identyfikuję się z każdym człowiekiem;
na innym z każdą cząstką elementarną,
na innym już nie ma słów :o)
(ale to już się nadaje na rec.mistycyzm ;)

> > :o) różnice powiadasz? a nie podobieństwa różnic? ;)
>
> Ja wiem jak Ty to Sobie wyobrazasz. ;)
> Myslisz se na pewnym bardzo wysokim poziomie abstrakcji
> (boskim?) roznice nie istnieja... i OK, mozesz se w to wierzyc.
> Niestety, to nieprawda. :)

to nie jest kwestia wiary :)
ja wiem, że _różnice istnieją_ ale inaczej widzę ich zastosowanie :o)

> Oczywiscie masz prawo do wlasnego zdania.
> Jednak oszukujac sie popelniasz bledy, a to pewnie nie daje
> Ci 'spokoju'...
> Masz problem. ;)
> Ja Ci tu nie pomoge o ile Sama ne zechcesz se pomoc. :))

:)

> > mówimy przeciez o poziomach wiedzy
> > zastanawiałeś się kiedyś jaki jej ogrom jest dla Ciebie/nas
> > niedostępny??
> > mówiąc szczerze mnie to przygnębia :(
> > chciałabym posiadać całą dotychczasową wiedzę człowieka
>
> Dla samego posiadania? - wlasciwie to bez sensu.
> Wiedza nie sluzy do posiadania.
> Wiedza ma sluzyc czlowiekowi.
> Po co Ci wiedza ktorej nie bylabys w stanie wykorzystac dla
> dobra swego i innych?

pewnie jednak chciałabym ją wykorzystać ;)

> > wolałabym żebyś odnajdywał w tym własną przyjemność ;)
> > myslę też sobie, że miałeś na myśli bardziej stymulację niż
> > przymus :)
>
> Owszem, celowa stymulacja - dokladnie to mialem na mysli. ;)))

eghm brzmi jak definicja przymusu ;)
to taka zabawa :o))

> > yhm
> > przyznam, że niewiele mi to mówi :)
> > może myślałeś o jakichś konkretnych cechach?
>
> Kiedy ktos jest niedojrzaly, to niekiedy mowi sie o takiej osobie
> per dziecko - to pejoratyw.... itd.

no dobrze
powiedz mi jednak czy możesz się posługiwać tym
sformułowaniem dla celów badawczych?

bo np. w psychologii twórczości operuje się porównaniem
umysłu człowieka twórczego do umysłu dziecka
ale meritum takich wypowiedzi tkwi właśnie w bardzo
konkretnych cechach

> > całe życie człowieka jest okresem "szlifowania"
> > (o ile dobrze Cie zrozumiałam of koz :)
>
> Nie zgadzam sie. :)
> W moim pojeciu zyjemy po to aby sie udoskonalac i rozwijac.
> 'Szlifowanie' w oparciu o wydumane 'reguly'? - bzdura jak dla mnie. :))

dobra.
definicję "szlifu" proszę :ppppp
;)

> > co powiesz np o "szlifie" wychodzącym spod ręki tatusia
> > vel alkoholika i pedofila?
>
> ???
> To juz chyba 4-ty temat jaki usilujesz zainicjowac. :)
> Mysle ze sposob w jaki podstawiasz wyjatkowe przyklady patologii
> (taki jak powyzej) to trywializowanie zagadnienia.
> Chodzilo mi bardziej o przydatnosc regul w przypadku ~samodoskonalenia. ;)

staaaary :)
pisałeś o szkodliwych efektach "szlifowania"
no to podrzuciłam przykład, a Ty mi tu teraz woltę w samodoskonalenie
fikasz ;)

no i jeszcze jedno musimy ustalić:
co dokładnie w naszej dyskusji określasz regułą?

> A w 3 zdaniach potrafisz strescic? - to ja poprosze. :)))

a można jednym?:
dziecko też człowiek :)
http://eqi.org/ginott.htm
I have come to a frightening conclusion.
I am the decisive element in the classroom.
It is my personal approach that creates the climate.
It is my daily mood that makes the weather.
As a teacher I possess tremendous power to make a
child's life miserable or joyous.
I can be a tool of torture or an instrument of inspiration.
I can humiliate or humor, hurt or heal.
In all situations, it is my response that decides whether a crisis
will be escalated or de-escalated, and a child humanized or
de-humanized.
Between Teacher and Child Haim Ginott

> > negatywne emocje generuje umysł emocjonyjącego się, nie zawsze
> > jestesmy w stanie uniknąć bycia przyczyną takiego pobudzenia;
> > jeśli jednak już tak się stało, dobrze jest spróbować rozwiązać ten
> > problem
>
> ..i co dalej? :)
> Rozumiem ze to wstep do odpowiedzi na moje pytanie. :)

kompromis albo życie ;)
rozmawiałam sobie z trenerem - to była taka właśnie próba

> Ale Ty nie zgadzasz sie z konsekwencjami.
> Bronisz sie z przyjeciem do wiadomosci ze Twoje zachowanie bylo
> obiektywnie :))) irytujace... itd.

Czarku dla ułatwienia proponuję pozostać przy faktach :)
faktem było to, że zirytowany był ten konkretny człowiek
i tak do końca nie mamy pewności czym dokładnie był zirytowany

> Bo wiesz, kiedy decydujesz sie usiasc za kierownica i wyjechac
> na droge publiczna, to powinnas miec swiadomosc ze zgadzasz
> sie w ten sposob na respektowanie pewnych ~umow regulujacych
> zachowanie na drodze. Tymczasem zdarza sie ze Ty nie tylko je
> pogwalcasz, ale uwazasz przy tym ze wszystko OK.

chyba oczekujesz publicznego samobiczowania ;)
pośród tych zasad o których piszesz jest też mówiąca
o ograniczonym zaufaniu - każdemu się zdarza mieć "okres" ;)

> Wiec jak to jest z Toba? Jestes 'swieta krowa' na drodze? - tak
> sie czujesz? :)))

a tak wyglądam w Twoim lusterku?
do czego zmierzasz? :)

> > dlaczego? :)
>
> Ciagle wlaczasz i wylaczasz empatie w tej dyskusji - nie w pelni
> swiadomie manipulujesz tym pojeciem dla wlasnej wygody.
> W tym sensie jestes niekonsekwentna, albo w niestabilny
> sposob rozumiesz pojecie empatii - tak uwazam.
> Podejrzewam ze w Twoim przypadku nie chodzi o niekonsekwencje,
> lecz o niestabilnosc.
> Po prostu uznalas empatie za wygodne narzedzie do poszerzenia
> wlasnego ogladu rzeczywistosci, lecz zapomnialas o konsekwencjach
> takiego sposobu interakcji z otoczeniam.
> Empatia to cos czego mozna nie tylko wymagac od innych, ale
> takze od Siebie. Maniu. :))

a więc uważasz, że od siebie nie wymagam - rozumiem :)

> > no wyprzedziłabym i tyle :o)
>
> Nieeeee... chodzilo mi o Twoja reakcje. Np obojetnosc, irytacja (slaba,
> silna...), litosc.... - jak reagujesz? czy zdarza sie ze doznajesz
> wzburzenia?

nie w takich sytuacjach
irytację odczuwam wówczas gdy czuję się bezsilna

> > ale może być 'zbliżony' :)
>
> Dlaczego nie moze byc zblizony w sytuacji ktora opisalas?
> Co przeszkadza? :)

co byłoby dla ciebie świadectwem mojej empatycznej postawy?

m


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
10.05 Jerzy Turynski
10.05 ksRobak
10.05 cbnet
11.05 mania
11.05 mania
11.05 Paweł Niezbecki
11.05 Paweł Niezbecki
11.05 ksRobak
11.05 cbnet
11.05 ... z Gormenghast
11.05 ... z Gormenghast
11.05 h...@o...pl
12.05 mania
12.05 mania
12.05 cbnet
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem