Re: glutamat ?

Data: 2002-01-26 00:59:04
Temat: Re: glutamat ?
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

On Fri, 25 Jan 2002 14:50:16 +0100, "Nomika" <m...@a...net>
wrote:

>"sceptyk" <s...@o...pl> wrote in message
>: Pomocy!
>: Czy ktos wie coz to jest glutamat i skrobia spozywcza, ktore wystepuja
>: w przepisach (zwlaszcza kuchni chinskiej)?
>:
>A nie glutaminian?

natrium glutamate, glutamate acid... jak ktos niekumaty to
przetlumaczy literka po literce a nie od razu na polska nazwe -
glutaminian sodu, kwas glutaminowy...
> To wzmacniacz smaku i zapachu. Ja tego nie uzywam a
>"chinszczyzna" wychodzi super.

Niemozliwe. Zwlaszcza ze w kuchni chinskiej nie uzywa sie ani
glutaminianu sodu ani kwasu glutaminowego w postaci czystego
preparatu. Uzywa sie hydralizatu bialkowego w postaci sosu sojowego -
fakt, glownym skladnikiem sa sole proste kwasu glutaminowego ale
czysty glutaminian nie moze sie smakiem rownac z sosem sojowym.

>Jesli w przepisie wystepuje natomiast skrobia
>spozywcza to uzywam make ziemniaczana.

I slusznie, choc sadze ze Zoltki raczej jakas ryzowa albo jeszcze
cholera wie z czego preparowana skrobie stosuja. Zreszta i
ziemniaczana mozna spreparowac na rozne sposoby...

--
Darek