goralskie jadlo

1. Data: 2001-09-18 08:51:22

Temat: goralskie jadlo
Od: "Claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Ostatnio mialam okazje jesc oryginalne (mam nadzieje) jadlo goralskie.
Jedno z tych dan to kapucha z grochem i do tego zeberka a drugie to m...z
gulaszem. To 'm...' to nazwa, ktorej nie pamietam. Bylo to cos w rodzaju
zakalcowatego plaskiego placka dosyc twardego. Potrawy byly przepyszne.
Czy ma ktos moze przepis na powyzsza kapuche z grochem albo wie co to moze
byc to 'm...'?
Moze ktos jest w posiadaniu goralskich przepisow. Mysle, ze bylyby ciekawe.

C.

1. Data: 2001-09-18 10:08:58

Temat: Re: goralskie jadlo
Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Claudie" <c...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> Czy ma ktos moze przepis na powyzsza kapuche z grochem albo wie co to moze
---
przepisu nie mam.
Może moskoliki ? [moskaliki] ??
:))

--
Zowisia < mailto: z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-09-18 10:13:07

Temat: Odp: goralskie jadlo
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc to 'm...'?
> Moze ktos jest w posiadaniu goralskich przepisow. Mysle, ze bylyby

Ja mam broszurę wydaną przez W.Bułkę -"Góralskie jodło". Są tam przepisy
zbierane w domach góralskich w Beskidzie Żywieckim (Rycerka, Zwardoń,
Żabcica, Ujsoły i itd) ok. 160.
Klepię z książki.

Kapusta z grochym:
Osobno ugotować kiszoną, posiekaną kapustę, osobno groch. Wymieszać razem.
Przyprawić majerankim i pieprzem. Okrasić skwarkami ze słoniny.

Jodło chłopskie:
Przygotować ciasto jak na placki ziemniaczane i upiec 2 placki
(duże).Sporządzić gulasz wołowy (?), przyprawić go na ostro. Gulasz włożyć
między placki, na wierzch jajo sadzone lub pieczarki lub potarty żółty ser.

I jakiś nowy przepisik;
Jajeśnica po bacowsku
8 jaj, 8dkg słoniny, 4dkg oscypka, 50ml mleka, bułka lub chleb razowy.
Słoninę pokroić i stopić, dodać pokrojoną bułkę lub chleb, zrumienić. Jaja
wymieszać z mlekiem i startym oscypkiem, wlac, smażyć na wolnym ogniu.
Podawać posypane natką pietruszki.

Smacznego!
Ela.

1. Data: 2001-09-18 10:13:56

Od: "Claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki, to wlasnie to :-)

1. Data: 2001-09-18 11:22:18

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ela" <e...@p...onet.pl> wrote:

>Kapusta z grochym:

>Jodło chłopskie:
>
>Jajeśnica po bacowsku

Z takimi przepisami to zima nie straszna. Energetyczne.

AgataW.

1. Data: 2001-09-18 11:31:32

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9o7aij$e29$...@h...uw.edu.pl...

> Z takimi przepisami to zima nie straszna. Energetyczne.
>
> AgataW.

Jo se taka gospodyni
Ni mom drewna na polyni
Ni mom drewna ani łognia
Bede spała do połednia.
Hej!
Ela.

1. Data: 2001-09-18 12:31:37

Od: "Claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wklepane przepisy. Wydaje mi sie jednak, ze moskalik to nie jest
placek ziemniaczany.
C.

1. Data: 2001-09-18 12:34:22

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Claudie" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za wklepane przepisy. Wydaje mi sie jednak, ze moskalik to nie jest
> placek ziemniaczany.

IMHO moskalik to taka mala rybka, ale pewnie nie mam racji.

Jader

1. Data: 2001-09-18 13:50:59

Od: "I." <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moskale ( Moskaliki)
" Ziemniaki sie gotuje, a potem zmiele bez maszynke. Doda sie tyle mąki
pszennej ile ziemniaków. Nic sie nie dolewa, żadnego mleka. Jedno jajko do
tego, wyrabia się w rękach na placki. Piecze się tylko na blachach
kuchennych, bez żadnego tłuszczu. na petelni nie byłoby takie smaczne. Taki
placek bardzo często się w domu piecze, kiedy zostaje od obiadu, bo sie nie
znisczy, ba się upiecze"

pisownia oryginalna. Przepis za " Niebo w gębie po góralsku"

pozdrawiam
IDA
Użytkownik Claudie <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3ba70a7d$...@n...vogel.pl...