Re: grunt to zakupy...

Data: 2004-01-11 20:19:07
Temat: Re: grunt to zakupy...
Od: nonnocere <m...@g...pl>

cbnet wrote:

> Wydaje mi sie ze jako psycholog powinnas nie tylko lubic ludzi i m.in.
> nie nie-lubic _takich_ ich zachowan, ale takze je/ich ~rozumiec. :)

To, że rozumiesz jakieś zachowanie, nie znaczy, że masz je tolerwać. Od
wytłumaczenia do usprawiedliwienia długa droga. Jeśli ktoś coś ukradł, a
teoria mówi, że jego sytuacja rodzinna doprawadziła do tego, nie znaczy,
że masz aprobować tą kradzież.

> W innym razie malo prawdopodobne abys lubila swoja prace, a jesli
> tak to jako psycholog mozesz byc co najwyzej jakims tam 'rzemieslnikiem'...
> a to troche malawo w dzisiejszych czasach.

Nie da się nikogo zaprogramować na lubienie wszystkich ludzi. Psycholog
to też człowiek, który może kogoś lubieć lub nie. Pytanie czy jest w
stanie poradzić sobie z tym w pracy. To znaczy odzielić osobę od czynu.
Jeśli jakieś osobiste problemy przeszkadzają w relacji z danym
pacjentem, to powinien zaproponować danej osobie pomoc kogoś innego. Od
tego też są superwizje, jeśli prywatne sprawy niekorzystnie rzutują na
pracę.

> W tym temacie pokazalas wg mnie ze nie tylko brak Ci pasji powiedzmy
> ~zawodowej, ale zamiast niej masz w sobie wiele niecheci do _podmiotu_
> pracy do ktorej sie przygotowujesz.
>
> Nie zgadzasz sie? ;)

Nie, nie zgadzam się. Jak dla mnie wykazałam, że nie zamierzam tolerować
tratowania innych, aby kupić sobie lepszy telewizor. To ma się nijak do
niechęci wobec człowieka.
Powiedz szczerze Czarek... Czy uważasz, ze dobry psycholog powinien
tolerować wszelkie zło, tylko dlatego, że wiedza którą posiada, tłumaczy
czyjeś zachowanie?

> PS: w pewnym wymiarze tozsamym z psychologia takze mam w sobie
> sporo niecheci do czesci ludzi, dlatego nie wyobrazam se abym mogl
> byc autentycznie dobrym psychologiem - chyba dlatego o tym napisalem. :)

lepsza autentyczna niechęć, niż iluzja lubienia. Z czymś co jest
prawdziwe, łatwiej jest sobie poradzić...

> PPS: o dziwo wydaje mi sie, ze rozumiem zachowanie 'tlumu' w sytuacji
> wyprzedazy, choc nie do konca utozsamiam sie z tymi zachowaniami
> jakie tak goraco potepilas. ;)

niestety właśnie dlatego, że ludzie przechodzą obojętnie wobec takich
wydarzeń, idzie ku "lepszemu". Przecież to "tylko" zakupy...

--
Pozdrawiam, Magdalena S.

"Aby zdobywać wielkość, człowiek musi tworzyć, a nie odtwarzać"
Antoine de Saint - Exupery