Re: homoseksualizm

Data: 2000-07-13 22:21:27
Temat: Re: homoseksualizm
Od: d...@a...com.nospam (Magdalena)

"jacob" j...@f...net napisal:

Diana napisala:

>Dobre porownanie! Nie ma co! Nawet niechce mi sie ustosunkowac do tego.

Mysle, ze porownanie jest swietne. Jak sie wysunie jakas teze (a tym bardziej
jak sie czlowiek upiera, ze jest prawdziwa) w dyskusji, trzeba byc
przygotowanym na proby jej obalenia. Trzeba poszukac dowodow na jej poparcie.
Jak sie ich nie ma, albo sa bledne, to niestety tak sie dzieje jak teraz.

>Ja nie jestem tolerancyjny wobec nich lecz, jak wspomialem w pierwszym moim
>postingu na ten temat, jestem za pelnym rownouprawnieniem, a Ty chcesz ze
>mnie zrobic ich kata.:-(((

Nie robi z Ciebie kata, nie przesadzaj. Mam nadzieje, ze nie jest to Twoja
strategia; zamiast skupic sie na problemie, przeniesiesz uwage na kogos
uczestniczacego w dyskusji i jego stosunek do Ciebie (jako probe podwazenia
czyichs argumentow).

>Co wspolnego ma to, co ja o nich mysle z "uszczesliwieniem na sile"?
>Czy nie jest stokroc wazniesze ustosunkowanie sie do nich w codziennym
>zyciu, niz to, jakie jest czyjesz zdanie o nich?

Zdanie jakie sie o kims ma duze znaczenie. Pomysl, ze masz bratowa, ktora Cie
nie akceptuje, ale zaprasza Cie tylko dlatego, ze jestes bratem jej meza. Milo
spedzone obiadki, prawda? Zeby bylo Ci latwiej, pomysl, ze powodem jej
zachowania jest to, ze jestes homoseksualista (chyba mozesz sie wczuc w te role
na chwile) albo, jesli tamto jest nie do wyobrazenia, ze jestes rudy. Widzisz,
rudych tepilo sie m.in. dlatego, ze ludzie byli kiedys przekonani, ze rudy to
diabelskie nasienie (nie zartuje, sama bylam zaskoczona). Rudy byl dziwny i
nieczysty, tak samo jak kobieta, ktora ma okres (tu rowniez byly diabelski
powiazania). Czlowiek chcacy uchodzic za kulturalnego i tolerancyjnego powinien
sie zastanowic czy chce wierzyc w jakies dziwne wymysly spowodowane strachem i
niewiedza.

>Wlasnie dlatego, iz nie uwazam, iz maja sie czym chwalic, a nawoluje do
>pelnego ich rownouprawnienia, tymbardzie swiadczy o mojej wielkiej dla nich
>tolerancji i nie tylko do nich, ale dla kazdego jednego, ktory nie stanowi
>zagrozenia dla otoczenia.

To nie swiadczy o Twojej tolerancji. Juz tu gdzies pisalam: tolerancja to nie
zgoda, zeby ktos sobie istnial gdzies tam, ale Ty wolisz o tym nie slyszec,
tylko zgoda na istnienie kogos _wsrod_ nas. Na wchodzenie z nim w interakcje.
Poza tym, moim zdaniem, jesli uwazasz kogos za wybryk natury, to nie dosc, ze
nie jestes tolerancyjny to jestes tez okrutny. No i troche zacofany, nie
uwazasz?

A co do tego, czy homoseksualisci maja sie czym chwalic czy nie, prosze bardzo,
malenki wycinek z historii ludzkosci:

Edward Albee, dramaturg, zdobywca Pulitzera
Pedro Almodovar, hiszpanski rezyser
Hans Christian Andersen, pisarz (bajki dla dzieci)
Giorgio Armani, wloski projektant mody
John Ashbery, poeta, zdobywca Pulitzera
Sir James M. Barrie, dramaturg/pisarz ("Piotrus Pan)
Jean Cocteau, francuski pisarz i filmowiec
Piotr Czajkowski, rosyjski kompozytor ("Jezioro Labedzie")
Emily Dickinson, poetka
Melissa Etheridge, piosenkarka
Rupert Everett, actor, muzyk i pisarz
Federico Garcia Lorca, hiszpanski poeta i dramaturg
Sir John Gielgud, aktor
Rock Hudson, aktor
Tom Hulce, aktor filmowy i teatralny ("Amadeusz")
Elton John, piosenkarz
Holly Johnson, wokalista zespolu Frankie Goes To Hollywood
Janis Joplin, piosenkarka
Sir Ian McKellen, aktor
Freddy Mercury, wokalista zespolu Queen
George Michael, piosenkarz
Martina Navratilova, tenisistka
Michal Aniol, wloski rzezbiarz, malarz, architekt i poeta
Rudolf Nurejew, rosyjski tancerz
Anthony Perkins, aktor ("Psychoza")
Marcel Proust, francuski pisarz ("W poszukiwaniu straconego czasu")
Yves Saint-Laurent, francuski projektant mody
Gus Van Sant, rezyser
Gianni Versace, Italian fashion designer
Leonardo da Vinci, kazdy wie (a przynajmniej powinien :-)
Andy Warhol, artysta :-)
Walt Whitman, poeta
Oscar Wilde, dramaturg/pisarz
Virginia Woolf, pisarka

Inni:
- ktos kogo znasz
- ktos z kim pracujesz
- ktos na kim ci zalezy
- ktos kogo szanujesz
- ktos kogo kochasz

Zastanawiam sie tylko czy niektorym nie szkoda tak ograniczac swoj punkt
widzenia...

Pozdrowienia,
Magdalena