Re: humanizm?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: humanizm?
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<55afc4d4$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Wed, 22 Jul 2015 19:45:30 +0200

Dnia Wed, 22 Jul 2015 18:29:09 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
ps.com...

> NAWET patrząc w ten sposób: Bóg- który nie musi poświęcać się za nikogo.
> Może cały czas tkwić w nirwanie, być nieśmiertelnym w Niebie. I ten Bóg
> postanawia narodzić się na ziemi- jako zwykły człowiek, i umrzeć męczeńską
> śmiercią- za całą, grzeszną ludzkość. Fakt, po 3 dniach powstał z martwych.
> Jednak- podkreślam- w ogóle nie musiał umierać- ani nawet rodzić się w
> ziemskiej postaci! Czy potrafisz to wziąć pod uwagę- rozpatrując Jego
> poświęcenie?

Jezus jako człowiek cierpiał fizycznie i psychicznie (męczeństwo i
upokorzenie), umierał długo i w męczarniach (jesli ktoś zdaje sobie sprawę,
jak wyglądała Jego śmierć..., a jeśli nie, niech poczyta opracowania
medyczne, jak umiera się na krzyżu).

W porównaniu z tym cierpieniem należałoby spytać Wątpiących w Jezusa
intencje, czy daliby sobie choćby tylko (tylko!) odrąbać dłoń dla kogoś
obcego - nawet wierząc, że za jakiś czas odrośnie.

Po pierwsze - czy skorzy byliby do przeżycia takiego cierpienia za kogoś
obcego?
Po drugie - czy do podjęcia decyzji o poświęceniu się wystarczyłoby im
WIARY w to, że dłoń odrośnie?

3-|

Nawet Chrystus, pomimo, że WIEDZIAŁ, iż zmartwychwstanie po mękach, to
jednak w Chwili Ostatecznej cierpiał NIEPEWNOŚĆ tego - "Boże mój, Boże mój,
czemuś mnie opuścił?" (Mt 27, 46)

--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław