indukcji vs elektryka

1. Data: 2022-03-07 10:49:22

Temat: indukcji vs elektryka
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

Litr wody wlany do szybkowara na płycie indukcyjnej zagotowuje się w
5min. Na elektrycznej taki proces potrzebuje 9min.  Czy jednak warto
kupować każdy musi ocenić sam - elektryczna nie generuje żadnych
odgłosów a w indukcyjnej wentylator wyje że w kuchni trzeba nieomal
krzyczeć. To tak odnoście wcześniejszej dyskusji w innym wątku.

2. Data: 2022-03-08 08:29:03

Temat: Re: indukcji vs elektryka
Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-07 o 10:49, trybun pisze:

> [...]
> odgłosów a w indukcyjnej wentylator wyje że w kuchni trzeba nieomal
> krzyczeć. To tak odnoście wcześniejszej dyskusji w innym wątku.

Jestem zaskoczony, od 5 lat mam indukcyjnego Boscha i nic ew nim nie
wyje,owszem w piekarniku przy opcji termoobieg fulll słychać szum, ale
żeby przeszkadzał w rozmowie? Nawet szeptem? Nie zauważyłem. Przy pracy
na płycie najwyżej woda w garnczku szumi
No ale mam ją już 5 lat i na przyszły rok kupuję coś dobrego (tyż Bosza:) )
pozdr
Stefan

3. Data: 2022-03-08 10:38:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> [...]
> na płycie najwyżej woda w garnczku szumi
> No ale mam ją już 5 lat i na przyszły rok kupuję coś dobrego (tyż Bosza:) )

Ja nie jestem zaskoczony ani trochę. Wszak kol. trybun jest Tym, Na Którego
Uwziął Się Cały Świat.

--
Jarek

4. Data: 2022-03-08 10:49:53

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.03.2022 o 08:29, Stefan pisze:

> [...]
> pracy na płycie najwyżej woda w garnczku szumi
> No ale mam ją już 5 lat i na przyszły rok kupuję coś dobrego (tyż

Pewnie w stacjonarnych to wygląda inaczej. Ja na próbę kupiłem taką
jednopalnikową, przenośna. A w niej odgłosy pracy wentylatora są
koszmarnie wysokie.

Przy okazji miałbym pytanie - czy na Twojej kuchence jest przycisk
"electricity"?, za cholerę nie mogą wyczaić do czego konkretnie on służy.

5. Data: 2022-03-08 11:32:53

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-08 o 10:49, trybun pisze:

> [...]
>
> Przy okazji miałbym pytanie - czy na Twojej kuchence jest przycisk
> "electricity"?, za cholerę nie mogą wyczaić do czego konkretnie on służy.

Na działce 3 rok mamy podobną do takiego cuś MPM ale przycisku nie ma
ani nie warczy
https://www.mediaexpert.pl/agd/kuchnie/plyty-wolnost
ojace/plyta-mpm-mke-13?gclid=Cj0KCQiAmpyRBhC-ARIsABs
2EArV-sHc7Gk_9Spggs7heeCMz-OrcyJRStSvjk-Waz22AbcikiH
DZlUaAuVJEALw_wcB
pozdr
Stefan

6. Data: 2022-03-08 13:18:56

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.03.2022 o 11:32, Stefan pisze:

> [...]
ojace/plyta-mpm-mke-13?gclid=Cj0KCQiAmpyRBhC-ARIsABs
2EArV-sHc7Gk_9Spggs7heeCMz-OrcyJRStSvjk-Waz22AbcikiH

To nawet nie warczenie tylko odgłos charakterystyczny dla pracy
wentylatora. Tylko oczywiście w moim przypadku niedopuszczalnie głośny.

A z tym przyciskiem to już się dowiedziałem w serwisie,. Służy on do
informowania o poborze i zużyciu prądu i jego chwilowym natężeniu.

7. Data: 2022-03-08 16:02:26

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-08 o 08:29, Stefan pisze:

> w piekarniku przy opcji termoobieg fulll słychać szum,
No, ale piekarnik nie jest indukcyjny.

--
-
Akarm

8. Data: 2022-03-09 00:54:37

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2022-03-08, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> Ja nie jestem zaskoczony ani trochę. Wszak kol. trybun jest Tym, Na Którego
> Uwziął Się Cały Świat.

Kol. Trybun stoi niezłomnie w obronie własnych przekonań i byle logiczny
czy merytoryczny argument kłamu jego postawie nie zada. Mozemy się od
niego wiele o sobie nauczyć. Ja na ten przykład właśnie się
dowiedziałem, że kupuję olej kujawski ze względu na chęć i to świadmomą,
dowartościowania się. Jak ktoś głosi Prawdę to ma wielu wrogów. Cały
Świat Włączając.

A małe kuchenki indukcyjne OIDP faktycznie szumią. Nie chce mi się mojej
wygrzebywac i odpalać, ale kojarzę, że szumi. A szumi, bo jest płaska,
niewielkich rozmiarów, zwykle z tworzywa sztucznego i szkła, a cewka się
jednak nagrzewa. Jakoś trzeba to ciepło odprowadzić a miejsca na większy
i bardziej cichy wentylator tam nie ma. Przy czym nie kojarzę, abym
musiał się przez ten szum przekrzykiwać.

--
Marcin

9. Data: 2022-04-16 19:34:14

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 7 marca 2022 o 10:49:25 UTC+1 trybun napisał(a):
> [...]
> odgłosów a w indukcyjnej wentylator wyje że w kuchni trzeba nieomal
> krzyczeć. To tak odnoście wcześniejszej dyskusji w innym wątku.
Kuchenki nie sluza do gotowana wody w szybkowarach. Kuchenki służą do gotowania i
przyrządzania jedzenia. Jak chcesz zrobić próbę co lepsze to zrób 2x 5 kilogramów
bigosu. Raz na indukcji drugi raz na płytce. Taki sam skład, taki sam czas gotowania
itd. i napisz w którym przypadku zużycie prądu było niższe. Dlaczego bigos? Bo dobry
bigos robi się kilka dni. Jeśli idzie o sam czas to kiedyś miałem kontakt z kuchenka
z płytką. To była kuchenka a raczej taboret elektryczny, bo tak się takie urządzenie
nazywa, używany w gastronomi. Moc zainstalowana 5kW. Jestem w stanie zagotować na
takim taborecie 5 litrów wody w półtorej minuty, oczywiście wykorzystując jeden myk.
Jeśli idzie o czas to przy taborecie elektrycznym możesz kuchenkę indukcyjna w buty
sobie wsadzić.

Kuchnia indukcyjna
Mleko w ekspresie
Noże kuchenne - ?