Re: (inne) trochę szalony pomysł

Data: 2005-08-16 20:57:54
Temat: Re: (inne) trochę szalony pomysł
Od: Julka <s...@t...pl>

Lia wrote:

> Może masz rację... ale jak patrzę na ogrom takich pisemek za granicą to
> wychodzi mi, że mają tam nabywców.
> Oczywiście - sa inne zarobki, może nawet bogatsze tradycje w robótkowaniu -
> ale czy aż tak bardzo się róznimy od Niemek czy Holenderek?

Różnimy się jedną podstawową rzeczą: finansami. Zwróć uwagę, że
zrobienie takiej gazetki od zera sporo kosztuje, dlatego też zachodnie
gazetki nie należą do najtańszych. Teraz popatrz na nasz rynek, choćby
na tę grupę: 90% dziewczyn czeka, aż "Anna", w porównaniu z pismami
obcojęzycznymi wcale nie taka droga, zostanie przeceniona. To o czymś
świadczy. Jeśli kogoś nie stać na 7 zł miesięcznie na gazetkę robótkową,
to szanse, że wyda na nią 20 zł są znikome, choćby nie wiem jak była
dobra. To jest też przyczyna masy przedruków na naszym rynku i małej
obecności czegoś oryginalnego. Zrobienie gazetki jest znacznie, znacznie
droższe niż przedruk.
Zwróć uwagę także na takie przypadki jak wielki pad pisma "Inspiracje",
którego jeden numer zrobił Murator. Pojawiło się, było całkiem fajne i
co? Jakoś nie widzę ciągu dalszego, a naczelna została naczelną zupełnie
innego pisemka. Gdyby się rewelacyjnie sprzedało, nikt by chyba z niego
nie rezygnował? Swoją drogą jestem ciekawa, ile z Was kupiło tę gazetkę,
za normalną cenę, nie po przecenie.
Niestety taka jest natura rynku, że utrzymuje się na nim tylko to, co na
siebie (lepiej lub gorzej) zarabia. To, co nie jest w stanie zarobić na
pensje pracowników i przynajmniej wydanie kolejnego numeru, raczej
szybko odchodzi do historii.

Pozdrawiam
Julita

--