Re: inst. elektryczna 3x4 czy 2x 3x2,5

From: "TomaSz." <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: inst. elektryczna 3x4 czy 2x 3x2,5
Date: Fri, 30 Nov 2007 09:28:51 +0100

Dnia 29-11-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
wówczas przez agenta o pseudonimie 'Jarek P.' słowa
spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> Zdecydowanie lepsza opcja. Rozdzielenie tych gniazdek na dwa obwody to
> bardzo dobry pomysł, ale jeśli nawet zdecydujesz się na oszczędności,
> to danie tego na jednym obwodzie i przewodzie 2,5mm2 też będzie
> działać, jedynie z tym "ale", że włączenie naraz wszystkich
> odbiorników spowoduje przeciążenie bezpiecznika. On mimo wszystko nie
> powinien wypaść, ale grzać się wtedy już będzie.

Dzięki za odpowiedź - nie zamierzam włączać wszystkiego naraz :)

> A i jeszcze jedno: pisząc o kuchence masz na myśli mam nadzieję
> normalną kuchenkę gazową co najwyżej z elektrycznym piekarnikiem?

Tak, elektryczny tylko piekarnik, palniki klasyczne - gazowe.

> Bo jeśli to ma być kuchenka w pełni elektryczna, to do niej powinny być
> osobno doprowadzone trzy fazy, a jeśli masz tylko jedną, to na
> kuchenkę musisz dać osobny obwód i wtedy już faktycznie przewód
> 3x4mm2, zabezpieczenie 25A na tym i w tym momencie przedlicznikowe
> musisz mieć 32A i odpowiedni przydział mocy z elektrowni.

No i to są już zabawy i koszty, których właśnie chcę uniknąć :)

Dziękuję jeszcze raz :)

--
TomaSz.