jak doprawic żurek z torebki aby pozbyc sie tego smaku :/

1. Data: 2004-01-05 11:10:53

Temat: jak doprawic żurek z torebki aby pozbyc sie tego smaku :/
Od: "Miśkacy" <p...@w...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
zauwazylem ze wszystkie zupy z torebki maja taki sam posmak ,ktory zle
wplywa na ich jakość...
zna ktos moze jakis sposob aby taką zupę uczynic zjadliwą?
jakies przyprawy ? cos innego ? :)
pzdr
miśkacy
ps. żurek od KNORRA
ps2. umiem zrobic prawdziwy ale nie mam czasu za bardzo :/

1. Data: 2004-01-05 11:27:04

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam jednak mimo wszystko gotowe zakwasy z butelki - IMHO chyba mniej
jest w nich chemii.

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2004-01-05 11:37:55

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miśkacy" <p...@w...ae.krakow.pl> napisał w wiadomości
> witam
> zauwazylem ze wszystkie zupy z torebki maja taki sam posmak ,ktory zle
> wplywa na ich jakość...
> zna ktos moze jakis sposob aby taką zupę uczynic zjadliwą?

Ale to jest taka zupa w proszku typu "gorący kubek" czy taka do garnka?
Bo jak taka do garnka, to dałabym trochę mielonego kminku, majeranku,
przysmażonej cebuli z jakąś kiełbasą i może łyżkę śmietany?
Może nie byłby to już żurek, ale przynajmniej zjadliwe ;-)

pozdrawiam, misiczka

--
Lepiej grzeszyć i żałować, niż żałować, że się nie grzeszyło
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-01-05 11:38:52

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kinga Macyszyn napisał:
> Polecam jednak mimo wszystko gotowe zakwasy z butelki - IMHO chyba mniej
> jest w nich chemii.

Dlaczego z butelki? :)
Bardzo łatwo się kisi żur, wychodzi o wiele lepszy od kupowanych.
Bierze się trochę mąki żyniej razowej (ok 20 dag), miesza z litrem
letniej wody, dodaje ze dwa nadkrojone ząbki czosnku (niekoniecznie) i
stawia w cieple.
I już - po ok. tygodniu gotowy :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-05 11:52:29

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> [...]
> Bierze się trochę mąki żyniej razowej (ok 20 dag), miesza z litrem
> letniej wody, dodaje ze dwa nadkrojone ząbki czosnku (niekoniecznie) i

warto dodac tez skorke suchego razowca - przyspiesza i wzmacnia kwaszenie
pozdro
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-01-05 11:53:20

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisal(a):

> [...]
>Bierze się trochę mąki żyniej razowej (ok 20 dag), miesza z litrem
>letniej wody, dodaje ze dwa nadkrojone ząbki czosnku (niekoniecznie) i

Az tydzien? Az 20dkg??? W Czwie robi sie tak, ze do sloiczka
("brudnego" poprzednim kiszeniem) wsypuje sie 3 _lyzki_ maki zytniej i
zalewa gotowana (nie goraca !) woda. Po dwoch dniach barszcz gotowy. Z
czosnkiem mozna tak samo, ale niekoniecznie. Latem tylko mam problem,
bo mi plesna sie pojawia w sloiczku. Kwestia wiekszej wilgotnosci?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-01-05 11:54:07

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o to, że jeśli ktoś już kupuje, to jednak najlepiej kupić taki z
najmniejszą ilością chemii.
Ja np. robię ze sklepowego zakwasu z czystego lenistwa, które polega na tym,
że nie chce mi się dowiedzieć, gdzie w mojej okolicy mogę dostać mąkę razową
:)

1. Data: 2004-01-05 11:55:08

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn napisal(a):

> [...]
>że nie chce mi się dowiedzieć, gdzie w mojej okolicy mogę dostać mąkę razową

Na bazarkach mozna. W sm raczej nie bardzo.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-01-05 11:56:14

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na bazarkach mozna. W sm raczej nie bardzo.

No to ja zobaczę w sobotę u siebie. Czas skończyć z tym obijaniem się! :D

1. Data: 2004-01-05 12:08:14

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn wrote:
> gdzie w mojej okolicy mogę dostać mąkę razową

ja kupuje w sklepach z tzw. zdrowa zywnoscia, jest nawet taka specjalna
maka do kwaszenia zuru :)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

Indyk z brzoskwiniami i parmezanem
Ktoś kiedyś pytał...
Prasówka
expres de Longhi kombi typ 260 a 260 CD ?
Wczoraj byly nalesniki [P]