jak doprawic żurek z torebki aby pozbyc sie tego smaku :/

1. Data: 2004-01-05 12:09:48

Temat: Re: jak doprawic żurek z torebki aby pozbyc sie tego smaku :/
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin E. Hamerla napisał:

> Az tydzien? Az 20dkg??? W Czwie

Co to jest Czwa?

>robi sie tak, ze do sloiczka
> ("brudnego" poprzednim kiszeniem) wsypuje sie 3 _lyzki_ maki zytniej i
> zalewa gotowana (nie goraca !) woda. Po dwoch dniach barszcz gotowy. Z
> czosnkiem mozna tak samo, ale niekoniecznie.

Te trzy łyżki mąki jakbyś wsypał na wagę, to ile będzie? I "słoiczek" ma
jaką pojemność? ;)
Coś mi się wydaje, że jakbyś zwiększył ilość, to proporcję mniej więcej
Twojego i mojego będą zblizone. Owe 20 dag to solidna szklanka :)

Co do tego "brudnego" naczynia... Czy cudzysłów sugeruje, że ono jest
jednak czyste? Bo jesli faktycznie brudne po poprzednim, to jakoś mam
małe przekonanie.

>Latem tylko mam problem, bo mi plesna sie pojawia w sloiczku.

Sorry, co Ci się pojawia?
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-05 12:30:23

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisal(a):

>Co to jest Czwa?

Czestochowa.

>Te trzy łyżki mąki jakbyś wsypał na wagę, to ile będzie? I "słoiczek" ma
>jaką pojemność? ;)

1/6 szklanki? A w sloiczku okolo 0.25l wody.

>Coś mi się wydaje, że jakbyś zwiększył ilość, to proporcję mniej więcej
>Twojego i mojego będą zblizone. Owe 20 dag to solidna szklanka :)

Mozliwe ;--). Znaczy, zdziwilem sie iloscia, poniewaz do zrobienia
zalewajki u nas sie zuzywa cala porcje barszczu 'na raz'. Wydawalo mi
sie, ze dlugie trzymanie powinno spowodowac zepsucie barszczu...

>Co do tego "brudnego" naczynia... Czy cudzysłów sugeruje, że ono jest
>jednak czyste? Bo jesli faktycznie brudne po poprzednim, to jakoś mam
>małe przekonanie.

Dlaczego? W tym co zostaje w naczyniu sa te bakterie / grzyby /
pierwotniaki / whatever i kazde nastepne kiszenie jest szybsz i
pewniejsze. Pierwsze kiszenie w czystym naczyniu jest IMO w ogole
niepewne.

>Sorry, co Ci się pojawia?

Sorry, literowka: pleśń.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-01-05 12:40:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <5...@4...com>, Marcin E.
Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> wrote:

Miałem nadzieję łobuzie, że dałeś już spokój tej liście. Zresztą
wszyscy już wiedzą jak się robi żur w Częstochowie, gdyż to chyba
jedyna wiadomość dotycząca, jaką tu przedstawiłeś.

Władysław

1. Data: 2004-01-05 12:45:09

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e...@4...com>, Marcin E.

> Sorry, literowka: pleśń.

Ty robisz literówki, a błędy jezykowe to inni?

Władysław

1. Data: 2004-01-05 12:52:44

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisal(a):

>Miałem nadzieję łobuzie, że dałeś już spokój tej liście. Zresztą
>wszyscy już wiedzą jak się robi żur w Częstochowie, gdyż to chyba
>jedyna wiadomość dotycząca, jaką tu przedstawiłeś.

Gdybym byl podobny do Ciebie, to pewnie z przyjemnoscia bym patrzyl
jak konsekwentnie udowadniasz, ze jestes czlowiekiem o wysokiej
kulturze ogolnej, ale, niestety, o bardzo niskiej kulturze osobistej.
Jednak martwi mnie to i Twoje warcholenie. Sprobuj cos zrobic ze swoja
frustracja. Idz na sanki, posluchaj muzyki relaksacyjnej, a moze
jednak porozmawiaj z jakims specjalista od problemow ducha?

P.S.
Odpowiedzi nie bedzie.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-01-05 12:56:52

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <v...@4...com>, Marcin E.
Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> wrote:

> Jednak martwi mnie to i Twoje warcholenie.

Możesz mnie nazywać warchołem, jednak to ty dopuściłeś się tutaj
najpierw ordynarnego ataku, a następnie kłamstwa i pomówienia wobec
mnie.

> porozmawiaj z jakims specjalista od problemow ducha?

Tego nie potrzebuję. Idę jednak dzisiaj w pewnej sprawie do mojego
adwokata, przy okazji poradzę się, co mogę zrobić w twojej sprawie.

Władysław

1. Data: 2004-01-05 13:08:20

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:5rjivvka1uot4iajbhkjao0bai5h529295@4ax.com...
> Az tydzien? Az 20dkg??? W Czwie robi sie tak, ze do sloiczka
> ("brudnego" poprzednim kiszeniem) wsypuje sie 3 _lyzki_ maki zytniej i
> zalewa gotowana (nie goraca !) woda. Po dwoch dniach barszcz gotowy. Z
> czosnkiem mozna tak samo, ale niekoniecznie. Latem tylko mam problem,
> bo mi plesna sie pojawia w sloiczku. Kwestia wiekszej wilgotnosci?

tydzien i czemu 'az 20 dkg???" ? przeciez z 1 kg jak kto chce, tez moze
zrobic? imho

zakwas buraczany, niektorzy tez robia 3 dni wczesniej i podobno wychodzi im
niesamowity barszcz, tato robi na 1,5 - 2 tyg przed wigilia, ten 3 dniowy
to jakis niedoszly zakwasik.
a co do mozliwosci jego stania:
zakwas na zur robiony jest na 4-5 obiadow, stoi i nic sie z nim nie dzieje,
oczywiscie musi byc trzymany w odowiedniej temp, jesli bedzie za cieplo
przekisi sie i tyle

a zakwas na barszcz czerwony, stoi w sloiczku do teraz, pieknie pachnie i
smakuje

Marta

1. Data: 2004-01-05 13:08:55

Od: "Vilar" <V...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiczko, pogratulowac chcialam. Jako jedynej udalo Ci sie odpowiedziec na
pytanie :-)))).

M.

PS. Ja nie odpowiem, bo nie wiem. Jedzonko z torebek omijam szerokim łukiem.

1. Data: 2004-01-05 13:22:44

Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Władysławie, na litość Boską!

1. Data: 2004-01-05 13:32:14

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <btbofo$mh5$1@atlantis.news.tpi.pl>, batory
<b...@w...pl> wrote:

> Panie Władysławie, na litość Boską!

A można wiedzieć dokładnie co "na litość boską"?

Władysław

Indyk z brzoskwiniami i parmezanem
Ktoś kiedyś pytał...
Prasówka
expres de Longhi kombi typ 260 a 260 CD ?
Wczoraj byly nalesniki [P]