Re: jak samemu podciąć włosy?

From: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: jak samemu podciąć włosy?
Date: Sat, 3 Mar 2007 20:55:22 +0100

W dniu Sat, 3 Mar 2007 18:23:33 +0100, sq4ty wydukał(a) nieśmiało, a
wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> I ja też.

I ja także :]

> Miałam kiedyś włosy do pasa, i poszłam podciąć o 2 cm. Wstaję z
> fotela - a tu włosy do łopatek!

Ehem. Ja kiedyś poprosiłam o obcięcie "za łopatki", a fryzjerka chyba
to zrozumiała jako "do łopatek" i obcięła tak, że włosy sięgały do
górnego wierzchołka łopatek, czyli de facto do ramion. A chciałam,
żeby sięgały do połowy plecówl.
Że "skrócić o 2 cm" rozumieją jako "skrócić o 5 do 15 cm", to norma.
Nie wiadomo tylko, który fryzjer jak bardzo rozregulowaną miarkę ma w
oku i nożyczkach ;>
Może im się wydaje, że 2 cm to nie jest żadne strzyżenie...? Albo nie
potrafią równo obciąć tak małego kawałka, więc tną krzywo i potem
wyrównują i wyrównują, a długość włosów skraca się o kolejne
centymetry.

> Zresztą teraz mam
> znajomą, która mnie strzyże i farbuje, więc się stara i nie mam na głowie
> dziwactw :).

I to jest bardzo dobre wyjście, uważam. W swoim czasie też oddawałam
podcinanie końcówek w ręce przyjaciółki, w zamian ja podcinałam jej -
obie miałyśmy długie włosy, więc rozumiałyśmy problem ;) Samo
podcięcie końcówek nie wymaga szalonych umiejętności przy długich
włosach. Farbowałam też, ale tylko na wyraźne życzenie "ofiary" i
farbą, którą ona sama wybrała, żeby potem nie było do mnie pretensji,
że zły rodzaj farby albo nie taki odcień sobie wyobrażała.
BTW nadal jestem ogólnie rozczarowana fryzjerami. Zazwyczaj "wiedzą
lepiej", że nie ma sensu układać mi włosów tak, jak chcę, bo "się nie
utrzyma", bo "włosy są za ciężkie" itd. Bardzo dziwne, bo sama sobie
robię takie fryzury i jakoś się trzymają - podwijanie końcówek,
unoszenie włosów nad czołem, fale i nawet loki czasami :> Tyle że sama
robię je dość nieudolnie, więc chciałabym, żeby choć raz mnie uczesał
fachowiec, ale oni z całych sił protestują... Kłócić się z nimi czy
co? :/

Pozdrawiam, Carrie

PS. Wczoraj pierwszy raz w życiu pozwoliłam sobie zrobić regulację
brwi. Taką porządną, a nie kilka włosków znad oka. Siostra mi zrobiła,
na kosmetyczkę nie miałam odwagi ;> Muszę powiedzieć, że całkiem
dobrze to wygląda ;) Tyle że mam z natury jedną brew wyżej od drugiej,
więc nawet po regulacji nie są symetryczne, ale to chyba nie jest
problem... Mnie nie przeszkadza, nie wiem tylko, czy ktoś obcy nie
miałby wrażenia, że brwi zostały krzywo zrobione ;> I mam też dość
krótkie brwi, nie wiem, przedłużać je za pomocą kredki czy nie? Są
wystarczająco ciemne, tylko IMHO wyglądałyby lepiej, gdyby sięgały
bliżej skroni. Tylko że po dorysowaniu przedłużeń kredką widać, że
zostały dorysowane kredką :> Ech, całe to dbanie o wygląd to szalenie
trudna sprawa :} [za to schudłam już 12 kilo, wybaczcie, że się
chwalę, ale nie mogę się nacieszyć :)]