jaka oliwa? i gdzie kupic?

1. Data: 2005-04-26 20:34:56

Temat: jaka oliwa? i gdzie kupic?
Od: "MirekM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomo, ze extra vergin, ale gdzie kupujecie (za ile) i jaka Wam smakuje
najlepiej?

1. Data: 2005-04-27 04:32:57

Temat: Re: jaka oliwa? i gdzie kupic?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Apr 2005 22:34:56 +0200, Waćpanna lub Waćpan *MirekM*, w
wiadomości news:<news:d4m8u8$aur$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> wiadomo, ze extra vergin, ale gdzie kupujecie (za ile) i jaka Wam smakuje
> najlepiej?

Monini. Zwykła i smakowa czosnek-chilli. Obie po ok. 15zł, przy czym zwykła
za 500ml, smakowa za 250. Selgros.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-27 13:50:11

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MirekM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> wiadomo, ze extra vergin

To ja się podepnę a'propos. Prawie zawsze w przepisach piszą o oliwie, że
musi/powinna być extra vergine. Czy to zasadne czy jakiś snobizm? Chyba są
sytuacje w których użycie takie oliwy nie jest konieczne? A może są wręcz
takie przypadki kiedy właśnie nie powinno się używać takiej?

Alek

1. Data: 2005-04-27 14:38:53

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:d4o5k0$i3h$1@nemesis.news.tpi.pl, Alek wrote:
> [...]
> snobizm? Chyba są sytuacje w których użycie takie oliwy nie jest
> konieczne? A może są wręcz takie przypadki kiedy właśnie nie powinno
Extra vergine jest zdrowa i najlepiej się nadaje na surowo do sałatek. Do
smażenia można sobie spokojnie darować i kupić normalną, tańszą oliwę z
oliwek, bo pod wpływem temperatury extra vergine i tak traci swoje
właściwości zdrowotne i smakowe.
Hania

1. Data: 2005-04-27 14:45:27

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 27 avril 2005 ŕ 15:50:11, dans <d4o5k0$i3h$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]

> sytuacje w których użycie takie oliwy nie jest konieczne? A może są wręcz
> takie przypadki kiedy właśnie nie powinno się używać takiej?

To jest nawet wiekszosc przypadkow.

Co do extra virgin to w ogole nie powinno jej sie uzywac do smazenia w
wyzszych temperaturach. Najlepiej jej smak i aromat czuje sie na
surowo, a w koncu wlasnie za ten smak i aromat sie placi.
Osobiscie gdy czytam o smazeniu na extra vigine to mnie zeby bola...

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-04-27 16:24:09

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Co do extra virgin to w ogole nie powinno jej sie uzywac do smazenia w
> wyzszych temperaturach. Najlepiej jej smak i aromat czuje sie na
> surowo, a w koncu wlasnie za ten smak i aromat sie placi.

Dlaczego tak uwazasz? Chodzi ci tylko o wzgledy smakowe/zapachowe czy tez
cos glebszego sie za tym kryje?

> Osobiscie gdy czytam o smazeniu na extra vigine to mnie zeby bola...

Znowu zapytam - dlaczego? No i, na czym smazysz?

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

1. Data: 2005-04-27 16:41:49

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:d4o80k$kh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

> smażenia można sobie spokojnie darować i kupić normalną, tańszą oliwę z
> oliwek, bo pod wpływem temperatury extra vergine i tak traci swoje

po co smazyc na drogiej oliwie, skoro i tak smazenie zabija w niej wszystko,
co dobre? (nawet jesli mowa o najtanszej oliwie)

1. Data: 2005-04-27 16:52:13

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 27 avril 2005 ? 18:24:09, dans <d4oea6$615$1@news.dialog.net.pl> vous
écriviez :

> U?ytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisa? w wiadomo?ci

> Dlaczego tak uwazasz? Chodzi ci tylko o wzgledy smakowe/zapachowe czy tez
> cos glebszego sie za tym kryje?

A coz niby glebszego ? Oliwa extra virgine traci w smazeniu aromat, no
i szybciej dymi.
Oprocz tego jakos mi nie smakuje jajacznica na kielbasie smazona na
extra virgine. Ani frytki.

> Znowu zapytam - dlaczego? No i, na czym smazysz?

Dlatego ze to jest wyrzucanie pieniedzy przez okno, i marnowanie
dobrego produktu do celow do ktorych sie najwyrazniej nie nadaje.
Podejrzewam ze snobizm odgrywa pewna role w tym fenomenie ;)

Ache, smaze na masle, albo na oleju "neutralnym" (slonecznikowym
najczesciej), albo na gesim tluszczu... w zaleznosci os tego co smaze.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-04-27 16:52:56

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:426fbe90$0$27743$f69f905@mamut2.aster.pl, taora wrote:
> po co smazyc na drogiej oliwie, skoro i tak smazenie zabija w niej
> wszystko, co dobre? (nawet jesli mowa o najtanszej oliwie)
Tzn. chodzi ci o to, że lepiej smażyć na oleju? Ja tam nie przepadam za
zapachem oleju, najbardziej lubię taki z orzeszków ziemnych, a on też jest
drogi. Poza tym oliwę można rozgrzać do bardzo wysokiej temperatury, co
jest czasem istotne. Ale faktem jest, że nie wszystko smażę na oliwie -
tak jak Ewcia napisała, do jajecznicy na przykład to ona się nie nadaje,
wolę masło.
Hania

1. Data: 2005-04-27 18:23:08

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

> A coz niby glebszego ?

Ano, sadzilam, ze powiesz, iz cos sie wydziela podczas smazenia, itp.;)

>Oliwa extra virgine traci w smazeniu aromat, no i szybciej dymi.

Hmm, przyznam, ze kilkakrotnie smazylam na o.e.v. (nie ze snobizmu, tylko z
braku innego pod reka), ale nie zauwazylam, zeby szybciej dymil...wg mnie
wytrzymuje wyzsze temp. od zwyklego oleju, ale fakt, ze jest troche drogi...

> Oprocz tego jakos mi nie smakuje jajacznica na kielbasie smazona na
> extra virgine.

Mi zdecydowanie tez by nie smakowala, nawet nie chce probowac. Ja tam
uwielbiam tradycyjna jajecznice na smalcu lub masle - obowiazkowo
klarowanym.

> Dlatego ze to jest wyrzucanie pieniedzy przez okno, i marnowanie
> dobrego produktu do celow do ktorych sie najwyrazniej nie nadaje.
> Podejrzewam ze snobizm odgrywa pewna role w tym fenomenie ;)

Qrcze, a ja sie zastanawialam dlaczego w takiej sytuacji moga kogos
bolec...ZEBY (!) - wybacz, ale pierwszy raz spotkalam sie z takim
okresleniem;)

> Ache, smaze na masle, albo na oleju "neutralnym" (slonecznikowym
> najczesciej), albo na gesim tluszczu... w zaleznosci os tego co smaze.

No tak, na gesim tez bym bardzo chetnie smazyla, gdybym mogla gdzies go
kupic:(

Iwona
/ Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / Cyceron

M jak Milosc - co jedli ?
Kuchnia grecka
Zapiekanka ziemniaczano miesna z brokulami [P]
Jak się robi poncz
pomysl na mielone??