kaczka

1. Data: 2006-03-22 13:40:10

Temat: kaczka
Od: "KRUK ANDRZEJ" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić? Podajcie jakiś fajny przepis.

2. Data: 2006-03-22 14:40:29

Temat: Re: kaczka
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić? Podajcie jakiś fajny przepis.

no, no, bo sie prokurator zajmie ;-)

pozdrawiam WM

PS.

upiec z jablkami, ale ciiii bo sie wyda

3. Data: 2006-03-22 15:07:45

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRUK ANDRZEJ napisał(a):
> mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić? Podajcie jakiś fajny przepis.

Kaczka w sosie ananasowym

1 szt. kaczki
olej kukurydziany 1 łyżka
1/8 l soku ananasowego
1/4 l wina czerwonego
sól, biały pieprz, sok z 1/2 cytryny, mąka ziemniaczana, otarta
skóra pomarańczy, sok z tej pomarańczy, pokrojony w drobną kostkę
ananas (4 łyżki).

Piekarnik do 200 stopni C, kaczkę na 4 porcje, olej i do brytfanny.
Sok ananasowy wymieszać z winem, solą, pieprzem i sokiem cytrynowym.
Tym wszystkim zalać kaczkę w kawałkach. Brytfanne wstawić na drugi
poziom piekarnika od dołu i piec 40 min. Podczas pieczenia polewać
mięso sosem z brytfanny.
Sos: mąkę ziemniaczaną wymieszać z sokiem pomarańczowym,
połączyć z tłuszczem zdjętym z sosu w brytfannie, dolać 1/8 l
wody i podgrzewać, aż zacznie gęstnieć. Dodać pokrojony ananas,
skórkę pomarańczową i połączyć z sosem w brytfannie.

Smacznego Janusz

4. Data: 2006-03-22 15:12:34

Od: "Kri$" <u...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRUK ANDRZEJ" <k...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić? Podajcie jakiś fajny przepis.

W związku z linczem (post poniżej) proponuję wypuścić ptaka na wolność bo
jeszcze się towarzystwo przyjaciół zwierząt przy.... czepi....

Pozdro
Kri$P
--
**** Usuń co zbędne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

5. Data: 2006-03-22 15:22:06

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRUK ANDRZEJ napisał:

> mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić? Podajcie jakiś fajny przepis.

..a miało nie być o polityce...
MSPANC
--
PWZ
Śmiech jest silniejszy niż dobre maniery.

6. Data: 2006-03-22 15:25:00

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRUK ANDRZEJ" <k...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić? Podajcie jakiś fajny przepis.

Witam
Ja lubie tradycyjnie, pieczona, nadziewana jablkami, do tego kapusta
czerwona i poznanskie pyzy drozdzowe. Jeszcze przydalaby sie czernina
/niektorzy mowia czarnina/.
Mozesz jeszcze zrobic kaczke nadziewana /to dosyc trudne jest, ja nie
probowalem/ lub kaczka w pomaranczach, smaczna, szczegolnie sos. Te dwa
przepisy i fotki znajdziesz tutaj
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/przepisy.html
Pozdrawiam
maf

7. Data: 2006-03-22 15:58:40

Od: "CrazyIvan" <d...@w...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRUK ANDRZEJ" <k...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> mam dorodną kaczkę co mogę z niej zrobić?

prezydenta

8. Data: 2006-03-22 16:36:26

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja lubie tradycyjnie, pieczona, nadziewana jablkami, do tego kapusta
> czerwona i poznanskie pyzy drozdzowe. Jeszcze przydalaby sie czernina

Żeby czernine zrobic to potrzebna jest kaczka zywa...a teraz to ewentualnie
swinska krew potrzebna jest...i w czasie spuszczania nalezy dodac do niej
octu i soli zeby sie nie zwarzyła...potrm mozna krew przechowywac dośc długo
w zamrażarce tak ze starczy na kilka zupek...a dalej to :

nalezy ugotowac taki rosół z kaczki ze szczególnym uwzglednieniem podrobów
(wątroba serce) łapek..jak sie mieso ugotuje to trzeba je wyjac..a do zupy
dodać kwasne jabłko lub wisnie moga byc mrozone lub sliwki z octu ..tak zeby
zupa miała smak kwaskowo winny..pare rodzynek też nie szkodzi...zaprawić
krwią..i dodać duuuzo majeranku...podawać z kładzionymi kluskamu
ziemniaczanymi

Smacznego

Marek

9. Data: 2006-03-22 17:46:16

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dvruff$kih$1@news.lublin.pl...

> Żeby czernine zrobic to potrzebna jest kaczka zywa...a teraz to
ewentualnie
> swinska krew potrzebna jest...
Ze swinskiej to raczej nie slyszalem, zeby sie robilo czernine. U mnie w
sklepie sa kaczki mrozone i krew od kaczki. Na rynku tez mozna dostac krew.
> [...]
> zupa miała smak kwaskowo winny..pare rodzynek też nie szkodzi...zaprawić
> krwią..i dodać duuuzo majeranku...podawać z kładzionymi kluskamu

Tak, rosol z kaczki, i suszone owoce, jabko, gruszke, sliwke. /z gruszkami
suszonymi to najwiekszy problem/ Mozna zrezygnowac z pieczonej kaczki i
pokroic drobno mieso do zupy. Czernina musi byc slodko- kwasna, wiec mimo
tych owocow trzeba dodac troche cukru. I gesta, ja robie zaklepke z krwi
/oczywiscie z octem/ smietana 30 i troszke maki.
Pozdr
maf

10. Data: 2006-03-22 18:20:59

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tych owocow trzeba dodac troche cukru. I gesta, ja robie zaklepke z krwi
> /oczywiscie z octem/ smietana 30 i troszke maki.

Ja bez smietany...tylko maka co najwyzej :)

Marek

Majonez a ptasia grypa
chwalę zupę Mgdy Bassett!!!!!
Prosta piłka - steki