Re: kanaba

From: "Janek K" <n...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: kanaba
Date: Sun, 12 Jan 2003 23:36:55 +0100

"hoRacy" <h...@p...nospam.fm> wrote in message
news:aro2of$p1n$6@news.tpi.pl...

> I jeszcze jedno - wszyscy praktycznie psychicznie chorzy sa tacy a nie
inni
> sami z siebie - nie przez narkotyki.

Wydaje mi sie, hoRacy, ze nie rozumiesz do konca roli, jaka odgrywa genetyka
w chorobach u czlowieka (o czym swiadczy twoja opinia o epizodach
psychotycznych u palaczy marihuany).
W czesci przypadkow - owszem - jak w cukrzycy: jak masz gen, to graniczyc to
bedzie z cudem, jesli nie zachorujesz.
Ze schizofrenia i innym psychozami jest troche inaczej: do garnituru
genetycznego najczesciej musi sie dolozyc tzw. czynnik precypitujacy, ktorym
bardzo czesto np. jest tzw. przezycie traumatyczne (czyli moze byc glupie
zerwanie z dziewczyna). Czy wszystko dotad jasne?
Mam troche znajomych lekarzy-psychiatrow, sam zreszta pracowalem przez jakis
czas w takiej placowce i stad wiem, ze od kilku lat coraz wieksza czesc
mlodych pacjentow z tzw. epizodem psychotycznym (z grubsza mowiac: napadem
schizofrenicznym) pali trawke stale lub zapalila, a potem od razu trzeba
bylo wzywac karetke.
Oczywiscie, to nie wyklucza, ze brali tez cos innego, lub ze ta trawa byla
czyms nasaczona, ale to nie zmienia faktu, ze stalym elementem wywiadu
lekarskiego jest "MARIHUANA" i to ona wlasnie pojdzie do statystyk.

Jesli chodzi o tekst, nad ktorym dyskutujemy, to mam tylko jedna naprawde
gruba uwage, ze o ile uprawa konopii moze byc przyczynkiem do rozwoju, o
tyle legalizacja palenia trawki - nie. Dlaczego? - odpowiedz jest prosta:
aby byl rozwoj, musza byc sukcesy; aby byly sukcesy, musza byc ludzie
sukcesu; odpowiedz konczy pytanie: jaki procent ludzi sukcesu pali trawke, a
jaki procent ludzi, ktorzy swoje szanse przegapili (moze dlatego, ze akurat
byli "zbombardowani")?

Co mi tam, zreszta - palcie, ile wlezie!! Nie wam bedzie na samopoczucie!!
Ale nie uprawiajcie propagandy, ze palenie trawki zbawi swiat!! Kon by sie
usmial! (Ale, ze nie umie, to sie nie smieje.)

JK