kartoffel salat

11. Data: 2009-11-27 22:04:17

Temat: Re: kartoffel salat
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Nov 2009 22:57:33 +0100, Paulinka napisał(a):

> OMG muszę się zgodzić :)

I to jest własnie moja nagroda za dzisiejszy piątkowy post ;-D
--

Ikselka.

12. Data: 2009-11-27 22:04:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Nov 2009 23:04:42 +0100, Władysław Łoś napisał(a):

> Której niemieckiej kuchni?

:-)

--

Ikselka.

13. Data: 2009-11-27 22:04:42

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> Nie mają pływać.

> Z niemieckiej kuchni

Której niemieckiej kuchni?

Władysław

14. Data: 2009-11-27 22:11:32

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> I to jest własnie moja nagroda za dzisiejszy piątkowy post ;-D

Miał być post a nie nagrody!

--

Paulinka

15. Data: 2009-11-27 22:21:55

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jadłam kiedyś świetną sałatkę ziemniaczaną w Niemczech. Prawie nic w niej
> nie było oprócz ziemniaków, ale miała doskonały ostry wyrazisty smak. W

W Niemczech jest kilka odmian sałatki z ziemniaków. Najpopularniejsze to: z
octem, jajkiem, jogurtem, ogórkami i śmietaną. I oczywiście mixy tychże
składników. Sałatka Ci nie wyjdzie. To znaczy wyjdzie, ale w smaku będzie
znacząco różniła sie od tej orginalnej. Powód jest prosty: nasze śmietany i
jogurty, a raczej ich skład. Nasze sa dosyć rozwodnione, za to maja pod
dostatkiem utrwalaczy i polepszaczy, w przeciwieństwie do niemieckich. Kilka
razy próbowałem zrobić taką kartoflową sałateczkę, ale niestety smak zawsze
był różny od orginału. Do czasu, aż tknięty przeczuciem przywiozłem z
Niemiec większy zapas jogurtu i śmietany. Dziwnym trafem, po dodaniu
niemieckich produktów, przestała odstawać smakowo. Zresztą wystarczy
poczytać sklad na ich produktach mlecznych i na naszych.
Wyrazistość i ostry smak tkwi w occie. Powinien być biały jabłkowy. Do
sałatki ziemniaczanej z octem Niemcy dodają estragon. Możesz też zrobić
marynatę z szalotki, 20ml octu, 2-3 łyżki majonezu, łyżki ostrej musztardy,
estragonu, soli i pieprzu.
Polej tym ziemniaki, delikatnie wymieszaj i odtaw na godzinę lub dwie w
chłodne miejsce, żeby się "przegryzło".
pozdrawiam
Grzesiacz

16. Data: 2009-11-27 22:47:49

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> To zrób coś, co Ci najlepiej wychodzi - jakiś własny hit :-)

Pizza wychodzi mi bardzo dobrze.
Kartoffelsalat będzie dodatkiem humorystycznym.
To nie jest wielkie przyjęcie. Ot, spotkanie towarzyskie "przy kartach".

Ewa

17. Data: 2009-11-27 23:50:19

Temat: Re: kartoffel salat ortOT
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesiacz" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

> orginalnej. orginału.

Nie ma takich wyrazów w języku polskim.
Ale post ciekawy.

Feah

18. Data: 2009-11-28 01:25:02

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Grzesiacz" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma takich wyrazów w języku polskim.
> Ale post ciekawy.
>

> Feah
A bo jak człowiek naczyta się tych ortograficznych potworków w necie, to i
potem takie efekty są.
Oczywiście miało być "oryginalnej" i "oryginału".
pozdrawiam
Grzesiacz

19. Data: 2009-11-28 07:43:44

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysław Łoś pisze:

> Której niemieckiej kuchni?

Ok, bawarskiej, bo tam najczęściej bywam i najbardziej utożsamiam
kuchnię bawarską z niemiecką. Ale generalnie nie bardzo zachwycam się
jedzeniem niemieckim, w innych regionach również.
--
BBjk

20. Data: 2009-11-28 08:24:46

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <heqkbl$6qs$1@inews.gazeta.pl>, Bbjk <b...@q...pl>
wrote:

> Ok, bawarskiej, bo tam najczęściej bywam i najbardziej utożsamiam
> kuchnię bawarską z niemiecką. Ale generalnie nie bardzo zachwycam się
> jedzeniem niemieckim, w innych regionach również.

Dużo tracisz.

Władysław

poprzewracalosie
Pieróg - jakie macie fajne pomysły? (warzywa, mięso, ser?)
O słodzikach.
Co jemy.
Re: O słodzikach.