Re: kawa late bez ekspresu...

From: notujaca <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kawa late bez ekspresu...
Date: Tue, 04 Apr 2006 16:06:31 +0200

Ola C. napisał(a) 4/04/2006 15:46:

> Czy ktos moglby mi powiedziec jak w warunkach domowych, niestety przy
> zalozeniu nie posiadania ekspersu zrobic sobie kawe najbardziej
> przypominajaca smakiem kawe late podawana w knajpkach ?? Chodzi mi o ten
> smak, deikatny taki, szczegolny nie do uzyskania przy zastosowaniu zwyklej
> rozpuszczalnej kawy (pije obecnie jacobs) nawet przy prawie 100% dodatku
> mleka. Nie chodzi mi o roznokolorowe warstwy w kawie, piekna utrzymujaca sie
> pianke na wierzchu, tylko wlasnie o smak... Pomozecie? jaka kawe kupic? Co
> robic?

Możesz zrobić bez ekspressu niemal klasyczną latte, ale pewne drobne wydatki
trzeba będzie ponieść - bo jak sama zauważyłaś, kawa musi być dobrze
zaparzona. Najtańsze rozwiązanie to:

+ "kafetierka" czy jak to się nazywa, taki dzbanuszek stawiany na ogniu, w
którym kawa zaparza Ci się ciśnieniowo, sądzę że dostaniesz za jakieś 20-30
zł a efekt jest naprawdę godny polecenia, oczywiście jeśli użyje się dobrej
kawy

+ mikserek do spieniania, mechanicnzy czy ręczny, koszt paru złotych

No i zaparzasz kawę, podgrzewasz mleko, spieniasz, wlewasz do wysokiej
szklanki, potem po mału dolewasz kawę i będziesz miała nie tylko smak, ale i
wygląd prawdziwej latte :-)

> Serdecznie pozdrawiam
>
> - Ola, spragniona pysznej late bez koniecznosci wychodzenia z domu i
> wydawania na nia conajmniej 6 zlotych...

Doskonale to rozumiem... Ja z podobnych powodów zdecydowałam się na blender,
na pewno taniej mi wyjdzie niż frappe z knajp przez całe lato :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości