Strona główna Grupy pl.sci.psychologia kazanie o znakach nietrwałości Re: kazanie o znakach nietrwałości

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: kazanie o znakach nietrwałości

« poprzedni post następny post »
Data: 2010-07-06 06:59:01
Temat: Re: kazanie o znakach nietrwałości
Od: "Robakks" <r...@o...eu>
Pokaż wszystkie nagłówki

&#65533;
"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>
news:i0tmap$32q$1@news.onet.pl...
> W dniu 2010-07-05 20:13, Robakks pisze:
>> "Piotrek Zawodny"<p...@o...pl>
>> news:i0t55a$h0l$1@news.onet.pl...
>>> W dniu 2010-07-05 19:03, Robakks pisze:
>>>> "Piotrek Zawodny"<p...@o...pl>
>>>> news:i0t1er$6jr$1@news.onet.pl...
>>>>> W dniu 2010-07-05 12:07, Robakks pisze:

>>>>>> PS. Napisz mi czy rozumiesz słowa, które czytasz i piszesz,
>>>>>> a jeśli tak to na czym polega to rozumienie?
>>>>>> Robakks
>>>>>> *°"˝'´¨˘`˙&#183;^:;~>¤<×÷-.,˛¸

>>>>> Dlaczego? Czy to co napisałem jest niejasne? To przykre, ale
>>>>> w Pana słowach jest złośliwość, która powoduje, że rozmowa
>>>>> z Panem nie zawsze jest przyjemna.

>>>> Myślenie boli - stąd odczucie nieprzyjemne, którego doświadczasz.
>>>> Jeśli wyprzesz się własnego JA, bo uwierzyłeś głupcom, że to
>>>> słowa Buddy - to kto będzie rozumiał teksty, które czytasz i piszesz?
>>>> Edward Robak* z Nowej Huty
>>>> ~>°<~
>>>> miłośnik mądrości

>>> To nie tak. Boli mnie

>> acha boli Ciebie, ale Ciebie nie ma. Któż więc odczuwa ten ból?

> Ja odczuwam ten ból. W takim razie Pan uważa, że Budda nie ma
> w tym racji. W porządku. I na tym można zakończyć rozmowę.


To nie jest kwestia mojego uważania. Ja nie uważam tylko opisuję
rzeczywistość zmysłową dokładnie taką jaka się JAWI w mojej jażni.
Kluczem do zrozumienia moich słów jest prawda o Świecie jaki JEST
wyrażona sentencją:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Świat jest bardzo rozgadany i wszystko mówi ze wszystkim.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Świata się nie zakłada, lecz czyta wzrokiem węchem, słuchem,
smakiem, dotykiem, pionem i umysłem - który trzecim okiem
postrzega to co pozazmysłowe, m.in. treść zawartą w zdaniach.
Hinduski mędrzec Budda pouczał swoich uczniów pozostawiając
po sobie mądrość wyrażoną w zdaniu:
"Tak jak złotnik bada złoto, podgrzewając je, tnąc i trąc,
- tak wy powinniście przyjąć moje słowa po przebadaniu ich.
Nie czyńcie tego wyłącznie z szacunku dla mnie."
pytam Ciebie miłośniku buddyzmu:
Czy Ty postępujesz zgodnie z nauką Buddy badając "jego" słowa
(czy jakiekolwiek słowa) tak jak złotnik, który sprawdza czy złoto
jest prawdziwe czy fałszywe? Badasz SENS wypowiedzi przez
pryzmat prawdy i ROZUMU?

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości


>>> Pana złośliwość, a nie moje myślenie. W lot łapię,
>>> że Pan zamiast rozmawiać szczerze i wprost, zadaje mi pytanie, które
>>> sugeruje, że moje słowa są głupie. "Napisz mi czy rozumiesz słowa, które
>>> czytasz i piszesz". Gdyby Pan powiedział od razu przy tym zdaniu, że
>>> chodzi o to, co Pan napisał teraz ("kto rozumie teksty"), byłoby
>>> inaczej. Ja nie upieram się, że nie ma "ja". Nie upieram się. Rozmawiam
>>> z Panem i innymi. Czasem w to wierzę, bo tak mówił Budda i czasami sam
>>> dochodzę do myśli, że "ja", "istota" jest czymś, co boli, co wymaga
>>> ochrony, zabiegów. Ale są momenty, że myślenie że "ja" jest błędem
>>> sprawiającym ból, wydaje mi się fałszem. Po czym znów dochodzę do
>>> wniosku, że coś może w tym być, bo szukam ratunku i to myślenie skłania
>>> mnie do refleksji i większej wolności. Pan powiedział o głupcach, którzy
>>> powiedzieli, że to są słowa Buddy. Myślę, że to bardzo nieuczciwe, co
>>> Pan robi. Parę razy pisałem, że jego najstarsze kazania zawierają takie
>>> motywy. Proszę powiedzieć, dlaczego - jakie są podstawy by sądzić, że te
>>> słowa nie są słowami Buddy. Dlaczego słowa z tych samych kazań (niektóre
>>> z nich) przyjąłby Pan jako jego słowa, zaś słowa o braku "ja" Pan
>>> przyjmuje za słowa nie pochodzące od niego.
>>>
>>> Tylko proszę Pana, proszę mnie więcej nie ranić, proszę nie pisać znów
>>> "nie interesuje mnie 1000 Twoich słów", proszę nie ranić ludzi. Proszę
>>> mi nie narzucać sposobu, w jaki ja mam pisać i się wypowiadać.
>>
>

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
06.07 Piotrek Zawodny
06.07 Robakks
06.07 Robakks
06.07 Piotrek Zawodny
06.07 Robakks
06.07 Piotrek Zawodny
06.07 Robakks
07.07 Piotrek Zawodny
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem