klaps wychowawczy

201. Data: 2009-12-14 23:53:22

Temat: Re: klaps wychowawczy
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:hg5n3m$ev8$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
>
> Tak samo jak ludzie boja sie swinskiej grypy (sorry, teraz koziej),
> jak bali sie dziury ozonowej, albo globalnego ocieplenia,
> tak samo jest Nowa Moda na karanie za klapsa.
>
> Beda teraz robic "nowy, lepszy swiat",
> bedzie zakaz bicia,
> zakaz krzywego spogladania na dziecko,
> zakaz perswazji :)
>
> Bo ONI
> -oderwani od rzeczywistosci, bo zyjacy w rzeczywistosci medialnej-
> zaspakajajac w ten sposob swoj "humanitaryzm".
> Siedzac wygodnie przed telewizorkiem.
> Starajac sie byc w ten sposob "lepszymi".

No_a_KTO_tworzy_tę_medialną_rzeczywistość? Durnie, łotry, łajdacy? Nie-
tworzą ją prawdziwi socjaliści.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

202. Data: 2009-12-15 00:00:02

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>W Usenecie XL <i...@g...pl> tak oto plecie:

> Usenet.... buahaha

> Odpowiedzi nie ma, bo tyleście naprodukowali, że by się teraz przez to
> przedrzeć czasu trzeba.
> U nas ostatnio na topie z kar jest naruszenie cielesności w postaci
> kilkunastu-kilkudziesięciu całusków. Młody nie cierpi tego, a jak się go
> jeszcze lekko unieruchomi, to straszna jest to dla niego kara. Starą można
> za to już lać do woli, sama się obroni.
>
> Qra

Dokładnie jak u nas. Żona podchodzi z jednej strony, ja z drugie i z
nienacka całujemy w policzek. Młody się wyciera i ucieka:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

203. Data: 2009-12-15 00:03:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Dec 2009 01:00:02 +0100, Chiron napisał(a):

> Dokładnie jak u nas. Żona podchodzi z jednej strony, ja z drugie i z
> nienacka całujemy w policzek. Młody się wyciera i ucieka:-)

Nasze córki nie uciekają - pchają się po jeszcze. No ale to dziewczyny,
pieszczochy od małego. Pomimo klapsów.
--

Ikselka.

204. Data: 2009-12-15 00:03:30

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> Podniesienie reki na dziecko jest dla mnie obrazem
> chamstwa i bezczelnego wykorzystywania swojej
> fizycznej przewagi nad kims mniejszym, slabszym,
> a w dodatku bezgranicznie mi ufajacym.

a co sądzisz o nazwaniu tego po prostu błędem wychowawczym?
nie wymagajmy od wszystkich by byli doskonali. jak ty lub cbnet.

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://trener.blog.pl/

205. Data: 2009-12-15 00:06:29

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> To też oni ustawili walkę Pudziana z Najmanem? :-)
>
> Stalker

Tak, tak. Masz rację:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

206. Data: 2009-12-15 00:28:29

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli "normalny" PL-syfilis.

Ta pani kurator to tragiczna postać.
Pewnie lata na konsultacje do księdza.
Draństwo usankcjonowane kato-miłością.

A co z tatą tej dziewczynki?
Nie jest zainteresowany aby zabrać dziecko z tego chlewa?

--
CB

207. Data: 2009-12-15 01:42:29

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Gru, 01:03, tren R <t...@p...pl> wrote:
> a co sądzisz o nazwaniu tego po prostu błędem wychowawczym?
> nie wymagajmy od wszystkich by byli doskonali. jak ty lub cbnet.

Bez przesady.
Daleko mi bylo, i jest, do doskonalosci.
A gebe potrafie na Mlode wydrzec.
Co zreszta i tu mi sie czasamy zdarza ;)

Ale:
Od tego mam glowe, zeby myslala.
I ma myslec NON STOP, szczegolnie wtedy, gdy
powolalam na swiat nowe zycie i jestem za nie odpowiedzialna.
Rowniez non stop.

Wychowanie moich dzieci nie opieralo sie na SYSTEMIE
nagrod i kar. Nie wiem wiec, o czym rozmawia sie tu
w innym miejscu.
No nie wiem.

Przebywanie z dziecmi daje tysiace mozliwosci rozwiazywania
WSZYSTKICH problemow na drodze spokojnych rozmow
i negocjacji. Niepotrzebne sa do tego jakies systemy ani
sinusoidy rozedrganych emocji, po ktorych wzajemnie
z dziecmi wodzimy sie tam i z powrotem.

Umiejetnosc porozumiewania sie z dzieckiem na kazdym
poziomie jego rozwoju to nie jest latwa sprawa.
Zachowac autorytet, rozumiejac dziecko; bawiac sie z nim,
pokazujac mu Dobro i Zlo i uczac je bezpiecznych, zyciowych
wrecz wyborow, to nie jest latwa sprawa.

Tak, wiem.
Przeciez dziecko musi nauczyc sie swiata.
Ok.
Lecz dlaczego akurat przy pomocy fizycznych razow,
niby kierunkowskazow?

Decyzja o UDERZENIU dziecka, jakkolwiek to uderzenie
nazwiemy, to moim zdaniem nie blad wychowawczy,
lecz przyznanie sie do BRAKU UMIEJETNOSCI innego
sposobu rozwiazywania powstalego problemu, czy tez
wytlumaczenia danego wyboru, Dobro vs Zlo.

Zdarzylo mi sie kiedys w glupiej dyskusji stracic trzezwosc
umyslu, i zlapac Mloda za ramie, na pewno zbyt mocno.
Gdy uswiadomilam sobie w tym momencie, co w przyplywie
emocji moglabym jej FIZYCZNIE uczynic, natychmiast
ochlonelam, a potem zrobilam WSZYSTKO, by taki stan
mojej glowy wiecej sie nie powtorzyl.

Tak, wiem.
Trudno jest oddac siebie samego, caly swoj swiat
do dyspozycji swoim dzieciom. Nie zwariowac przy tym,
nie zniknac w SZARYM, nie miec za zle, czegokolwiek,
komukolwiek; Mateczce Naturze i wszystkim dookola.

Jednak, akt poczecia to nie tylko wynik dzialania popedu
seksualnego, choc przeciez od tegoz dzialania, mysle,
zaczyna sie istnienie znakomitej wiekszosci naszych
dzieci :)
Wiec: jesli kocham, to ze swiadomoscia WSZYSTKICH
konsekwencji. Rowniez i tego, ze gdy zjawi sie dziecko,
JUZ NIGDY NIE BEDZIE TAK SAMO, jak bylo.
Tu akurat owo NIGDY uzasadnione nad wyraz :)

Przymus realizacji wytycznych spolki Wszechswiat i Natura,
jedyny prawdziwy naped tego swiata, czyni z nami, ludzmi,
co chce. Pozostawia nam jednak na tyle tak zwanego
wyboru, by mozna bylo spokojnie popatrzec co rano
w lustro; lub w oczy partnera, lub w oczy doroslego juz
dziecka.

Tego spokoju i Panstwu zycze.
W srodku jednej z najdluzszych nocy roku.

Tak. Ta chwila juz byla :)

Niemal dokladnie trzy lata temu wydarzylo sie cos,
co wyrwalo mnie z SZAROSCI.
Od tamtej pory juz tylko radosc istnienia.
Ponownego Istnienia.
We Wszystkich Kolorach Teczy.
Rowniez dzieki Wam.

Wiec:
Dzieki.
Wam.

:)

208. Data: 2009-12-15 02:00:41

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Gru, 02:42, Hanka <c...@g...com> wrote:

> Wychowanie moich dzieci nie opieralo sie na SYSTEMIE
> nagrod i kar. Nie wiem wiec, o czym rozmawia sie tu
> w innym miejscu.
> No nie wiem.

Ja rozumiem "system kar i nagród" jako zespól działań mających na celu
nagradzanie/chwalenie dziecka za jego takie czy inne osiągnięcia lub
sukcesy (posłuszeństwo, gdy uda mu się dokonać czegoś dla niego
ważnego, wielkiego,itd.) oraz karanie za brak posłuszeństwa,
krnąbrność, bezczelność i inne takie (w żadnym jednak wypadku nie
potępianie za ewentualne potknięcia dziecka związane z brakiem
pożądanego efektu jego działania czy wykonywanej czynności).

> [...]
> i negocjacji. Niepotrzebne sa do tego jakies systemy ani
> sinusoidy rozedrganych emocji, po ktorych wzajemnie

To plus powyższe daje moim zdaniem poważne przesłanki do odniesienia
tzw. "sukcesu wychowawczego". Rozmowa to podstawa. Tak samo jak
uczenie myślenia czy ewentualnego przewidywania konsekwencji swoich
zachowań. Nie zawsze jednak sama rozmowa jest wystarczająca/pomocna.
Czasem trzeba czegoś więcej - kary lub nagrody. I wcale nie chodzi tu
o jakieś sinusoidy, algorytmy czy inne takie...;-)

Pozdrawiam,
darr_d1

209. Data: 2009-12-15 07:16:22

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> Moze zle - ale ciagle nie chcesz napisac jak -wedlug Ciebie- jest dobrze.
> Metody superniani- zle, klaps - zle, gaszenie telewizora - zle.

nic nie wypowiadalem sie o metodach niani, smialem sie jedynie z twojego
rozdwojenia jak cebe zapodal link do niani :)

> A sam nic nie proponujesz...
> Zyjesz w idealnym swiecie?
> Raczej odrealnionym...

o tak, ale ja truskawki cukrem i dziecko bez klapsow wychowuje

--
bla

210. Data: 2009-12-15 07:20:10

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sender napisał:

> [...]
> Ci, co liznęli gdzieś tak kiedyś trochę pedagogiki na jakimś WUML-u,
> to chyba nawet lepiej, jakby jej nigdy nie stosowali, ponieważ jak
> przeglądałem materiał akademicki z lat 70-80, to czasem aż zatykało z
> wypisywanych tam głupot.
> Niech się no przyzna tutaj któryś (o dziewczynkach nie mówię), kto nie
> dostał w dupę od ojca, albo ściera od matki?
> Każdy kiedyś zarobił, krzywda nikomu się nie stała, a przynajmniej dziś
> dotarliście chociażby do usenetu, co w porównaniu do niektórych idiotów,
> z którymi człowiek ma do czynienia na co dzień, to i tak jest spory sukces!

to, ze dostales i pamietasz powinno o czyms swiadczyc, nie sadzisz? a
jesli zracjonalizowales (nie lubie tego slowa)to sobie pozytywnie to
warte zastanowienia dlaczego

--
bla

20 pytań - GRA
BABCIA...
Qro, przepraszam
czym się różni mózg mężczyzny od mózgu kobiety - wreszcie wiadomo
Pudzian-Nejman